Cele mai bune suplimente pentru imunitate

Medicii nutritionisti subliniaza ca ar trebui sa incercam sa mancam o varietate de alimente, mai multe fructe si legume - cu cat sunt mai colorate, cu atat mai bine pentru sanatate si imunitate. Ideal ar fi sa mananci fructe si legume din fiecare culoare a curcubeului, insa cand stilul de viata nu iti permite sa mananci "ca la carte" sau cand alimentatia ta nu este prea bogata in nutrienti, poti alege sa iei anumite suplimente nutritive care sa iti sporeasca imunitatea.

Vitamina C

Este unul dintre aliatii cei mai mari ai sistemului tau imunitar. De fapt, carenta de vitamina C te poate face mai predispus la imbolnavire. Exista numeroase alimente bogate in vitamina C: portocalele, grepfrutul, mandarine, capsune, ardeiul gras, spanacul, varza kale si broccoli.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Asa cum poate stii deja, aportul zilnic de vitamina C este esential pentru buna functionare a organismului, deoarece corpul nostru nu o produce si nici nu o poate stoca / depozita. Din fericire, vitamina C se gaseste in atat de multe alimente, incat iti poti asigura necesarul, iar daca medicul tau te sfatuieste in acest sens, poti lua un supliment cu vitamina C.

Vitamina E

Este un puternic antioxidant care ajuta organismul sa lupte contra infectiilor. Exista alimente bogate in vitamina E, cum ar fi nucile, semintele si spanacul. Daca este cazul, iar medicul tau descopera o carenta in aceasta privinta, el iti poate recomanda un supliment care contine vitamina E.

Alte surse de vitamina E, pe langa broccoli fiert, sunt: avocado, sfecla elvetiana sau mangoldul, frunzele de nap, mango, nucile, papaya, dovleacul, ardeii grasi rosii, spanacul fiert si semintele de floarea-soarelui.

Vitamina B6

Este un element vital pentru a sustine reactiile biochimice de la nivelul sistemului imunitar. Printre alimentele bogate in vitamina B6 se numara: carnea de pui si pestele de apa rece (oceanic), cum ar fi somonul si tonul. De asemenea, vitamina B6 se gaseste in legumele de culoare verde si in naut, ingredientul de baza din retetele de hummus.

Vitamina D3

Se stie ca aceasta ajuta corpul sa absoarba calciul si ca intareste oasele. Mai mult de o treime dintre adulti, potrivit statisticilor, sufera de deficienta de vitamina D (din cauza expunerii insuficiente la soare), lucru care poate duce la scaderea imunitatii si la alte probleme de sanatate. Intreaba-ti medicul daca este cazul sa iei suplimente cu vitamina D, mai ales ca acestea protejeaza sistemul imunitar si mentin oasele sanatoase. Medicii nutritionisti recomanda administrarea de vitamina D3 (si nu D2), deoarece este forma naturala pe care corpul nostru o produce de pe urma expunerii responsabile la soare.

Acizii grasi Omega 3

Un studiu (1) a aratat ca acizii grasi Omega 3 cu lant lung de atomi de carbon ar putea ajuta la stimularea sistemului imunitar, prin sporirea functiei celulelor implicate in raspunsurile imune (limfocite).

Studiul din 2013 sugereaza ca in loc sa suprime sistemul imunitar prin reducerea inflamatiei, consumul de ulei de peste bogat in EPA si DHA (doua tipuri de acizi grasi Omega 3) poate, de fapt, sa accentueze functionarea limfocitelor B (celulelor B).

Studiul a fost efectuat pe animale, iar oamenii de stiinta au descoperit ca uleiul de peste bogat in DHA a accentuat activarea limfocitelor B si a selectat productia de anticorpi, iar expertii cred ca acest lucru poate ajuta raspunsurile imune asociate cu clearance-ul agentilor patogeni.

Zincul

Deoarece est un mineral bogat in antioxidanti si pentru ca serveste organismul ca un antiinflamator, zincul este un aliat puternic, care iti stimuleaza sistemul imunitar. El ajuta si in cazul functionarii enzimelor, ajuta in sinteza proteinelor si contribuie la vindecarea ranilor. Daca ai o alimentatie echilibrata, iti poti asigura o buna parte din necesarul de zinc daca mananci alimente precum fructele de mare, ouale, leguminoasele, semintele si produsele din soia.

Din pacate, statisticile arata ca 1,1 miliarde de oameni, la nivel mondial, sufera de deficienta de zinc si din acest motiv, suplimentele cu zinc sunt vitale pentru persoanele care nu isi iau acest mineral doar din dieta. Iata si alte surse bogate in zinc: stridiile, carnea rosie, carnea de pasare de curte, fasolea boabe, nucile, crustaceele, cerealele integrale (granele), unele cereale imbogatite cu zinc, produsele lactate.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  1. Studiul "Long chain omega-3 fatty acid immunomodulation and the potential for adverse health outcomes.", publicat in 2013 in Prostaglandins, leukotrienes, and essential fatty acids, autori: Jenifer I. Fenton, Norman G. Hord, Sanjoy Ghosh, Eric A. Gurzell.
  2. Cleveland Clinic - https://health.clevelandclinic.org/3-vitamins-best-boosting-immunity/
  3. WebMD - https://www.webmd.com/food-recipes/antioxidants-your-immune-system-super-foods-optimal-health

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0