Cirese: beneficii si recomandari

Ciresele au nenumarate beneficii pentru sanatate, incepand de la echilibrarea tensiunii arteriale si pana la prevenirea cancerului.

Beneficii cirese

Iti regleaza tensiunea arteriala – ciresele sunt bogate in potasiu, despre care se stie ca este eficient in reducerea tensiunii arteriale. Potasiul contraataca efectele negative ale sodiului, Totodata, ciresele contin si quercetina, antioxidant care ajuta vasele de sange sa se relaxeze.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Iti asigura un somn odihnitor – ciresele sunt unele dintre putinele surse naturale de melatonina, hormon care scade temperatura corpului si induce starea de somnolenta.

Calmeaza durerile musculare – potrivit unui studiu publicat in Jurnalul Societatii Internationale de Sport si Nutritie, atletii care consuma suc acru de cirese pret de 7 zile inainte de o cursa importanta, au dureri musculare mai reduse, comparativ cu cei care nu consuma suc de cirese. Cercetatorii sunt de parere ca efectul antioxidant al cireselor este cel care estompeaza durerile, scazand inflamatia.

Previn cancerul – ciresele sunt bogate in betacaroten, vitamina C, quercetina si antociani, care impreuna pot preveni, dar si combate cancerul. Studiile facute recent au scos la iveala faptul ca antocianii previn mutatiile genetice care pot declansa aparitia cancerului.

Iti subtiaza talia – cercetatorii de la Universitatea Michigan au facut un studiu in urma caruia au descoperit ca antocianii din cirese activeaza o molecula care ajuta la eliminarea depozitelor de grasimi.

Te protejeaza de diabet – ciresele au un indice glicemic extrem de redus, adica 22, comparativ cu alte fructe. Spre exemplu, indicele glicemic al fructelor de padure este 40, in timp ce indicele glicemic al caiselor este de 57 – asadar, ciresele te protejeaza de diabet, dar sunt totodata si o gustare ideala pentru persoanele diagnosticate deja cu aceasta afectiune.

Incetinesc procesul de imbatranire – ciresele sunt fructele cu cel mai mare continut de antioxidanti. Antioxidantii lupta cu radicalii liberi, care determina aparitia semnelor imbatranirii pe chipurile noastre. Un pahar de suc de cirese pe zi are capacitatea de a incetini procesul de imbatranire potrivit cercetatorilor de la Universitatea Michigan.

Amelioreaza durerile articulare – fie ca este vorba despre gonartroza, fie ca este vorba despre artrita, durerile articulare sunt calmate de sucul de cirese consumat de doua ori pe zi, timp de 3 saptamani la rand.

 

 

Valori nutritionale 1 cana de cirese

Calorii: 87

Grasimi: 0

Carbohidrati: 22 g

Fibre dietetice: 3 g

Zahar: 18 g

Proteine: 1 g

Vitamina C: 10 mg

Vitamina K: 2,9 micrograme

Cum sa consumi ciresele

Ciresele pot fi consumate ca atare, dar si sub forma de suc, pentru ca tu sa beneficiezi de toate proprietatile acestor fructe.

De asemenea, ciresele pot fi folosite si in prajituri sanatoase, precum si in salate.

Reteta de salata cu cirese si quinoa

Timp: 50 minute

Ingrediente pentru 4 portii: 2 cani de cirese fara samburi, 2 cani de quinoa, ½ cana de orez salbatic, 1 cana de varza kale, ½ cana de telina maruntita, ½ cana de migdale maruntite, sare de mare si piper dupa gust, ¼ ulei de masline extravirgin, ¼ cana de otet de mere, 1 lingurita de mustar, 1 catel de usturoi maruntit.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Inmoaie quinoa in apa pret de 15 minute. Gateste apoi orezul in 3 cani de apa pret de inca 15 minute. Scurge quinoa si adaug-o peste orez. Mai gateste apoi inca un sfert de ora. Strecoara apoi amestecul de orez si quinoa si amesteca-l cu legumele, cu ciresele si cu migdalele. Asezoneaza salata cu uleiul de masline, cu otetul, cu mustarul, cu sarea si piperul si serveste salata.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0