Cum consumi fructele cand ai diabet

Persoanele cu diabet trebuie sa consume fructe cu moderatie, mai ales cand e vorba de acele fructe care au un indice glicemic mare.

Daca si tu ai fost diagnosticat(a) cu diabet, trebuie sa stii care sunt cele mai bune optiuni, dar si cele mai rele variante in privinta consumului de fructe, iar aici nu ne referim doar la fructele proaspete.

Cele mai bune alegeri:

  1. fructele proaspete
  2. fructe simple congelate sau fructe din compot (din conserva) fara adaos de zahar.
  3. gemuri fara zahar sau facute dupa retete cu un continut scazut de zahar.
  4. sos de mere fara adaos de zahar.

stop diabet

Cele mai rele alegeri:

  1. fructele la conserva sau din compoturi cu un continut mare de sirop de zahar.
  2. jeleuri sau produse gumate facute din fructe.
  3. gem obisnuit, jeleu sau dulceturi obisnuite, adica produse care contin foarte mult zahar (exceptand cazurile in care gusti o cantitate foarte mica).
  4. sos de mere indulcit.
  5. punch de fructe, bauturi din fructe, bauturi cu sucuri din fructe.

Fructele recomandate sau interzise persoanelor cu diabet

Asociatia Americana de Diabet (ADA) spune ca atat timp cat oamenii nu sunt alergici, orice fructe sunt in regula pentru a fi consumate. Este important, insa, sa iei in considerare modul de preparare al fructului. Fructele proaspete sau congelate sunt mai bune decat acelea care sunt procesate si care provin dintr-un borcan sau dintr-o conserva. Cele mai intalnite exemple sunt fructele conservate.

Fructele uscate si sucurile de fructe (vezi fresh-urile din fructe) sunt, de asemenea, considerate a fi fructe procesate.

Persoanele cu diabet ar trebui sa manance cu moderatie aceste alimente procesate sau chiar sa le evite. Fructele procesate sunt mult mai rapid absorbite in corp si cresc glicemia (cantitatea de zahar, adica de glucoza, prezenta in sange). De asemenea, multe fructe preparate in diverse moduri si-au pierdut o parte din nutrienti, inclusiv vitaminele si fibrele.

Specialistii recomanda ca pacientii cu diabet sa evite sa bea sucuri din fructe sau fructe conservate (aici intra si compoturile) cu adaos de zahar, care sunt mult mai repede absorbite in organism. Acest lucru duce la o crestere a glicemiei.

Amestecurile sau piureurile de fructe, precum smoothie-urile, au si ele un continut mare de zahar, care poate provoca o crestere a glicemiei.

Foloseste metoda indicelui glicemic

Un mod prin care poti alege fructele si alte alimente bogate in carbohidrati este sa le verifici indicele glicemic (IG). Indicele glicemic clasifica alimentele pe o scala de la 1 la 100, iar valoarea fiecarui aliment indica, de fapt, cat de repede acel aliment creste glicemia. Cele mai bune sunt alimentele cu un indice glicemic scazut, pentru ca ele te ajuta sa iti tii sub control glicemia.

Fructe cu un indice glicemic scazut (sub 55)

  • mere
  • avocado
  • banane
  • fructele de padure
  • ciresele
  • grepfrutul
  • strugurii
  • kiwi
  • nectarinele
  • portocalele
  • piersicile
  • perele
  • prunele
  • capsunele

Fructe cu un indice glicemic mediu (intre 56 si 69)

  • pepene galben Honeydew
  • smochine
  • papaya
  • ananas

Fructe cu un indice glicemic mare (70 sau peste)

  • curmale
  • pepene verde.

 

Completează chestionarul disponibil aici pentru a afla dacă diabetul tău este ținut sub control. Dacă te încadrezi în categoria de risc crescut, primești un consult de specialitate gratuit, ce poate include și analize de sânge pentru determinarea stadiului curent de evoluție a diabetului!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0