Dieta in caz de hipoglicemie - Idei pentru mic dejun, pranz si cina

Hipoglicemia este o tulburare care are loc atunci cand nivelul glucozei in sange scade mai jos de 70 de miligrame per decilitru. Iar cand glicemia este prea mica, apar numeroase simptome neplacute.

Afectiunea provoaca slabiciune, transpiratie, ameteli, confuzie si tremuraturi, insa aceste simptome pot fi evitate daca persoana urmeaza o dieta care o ajuta sa mentina nivelul zaharului din sange stabil pe tot parcursul zilei si daca isi planifica mese sanatoase in avans.

Hipoglicemia - idei pentru micul dejun

Pentru a mentine stabil nivelul glicemiei, alege pentru principala masa a zilei oua, nuci, branza, somon afumat, fructe intregi, unt din diverse nuci, iaurt simplu, ulei de masline si legume. De exemplu, te poti rasfata cu un bol de iaurt simplu, peste care poti sa pui fructe de padure proaspete in locul cerealelor. Evita painea prajita si gemul si inlocuieste-le cu fulgi de ovaz taiati cu lame de otel, combinati cu felii de capsuni sau cu o omleta cu ciuperci si branza elvetiana.

stop diabet

Hipoglicemia - idei pentru pranz

Pentru a-ti mentine glicemia pe drumul cel bun si pentru a evita alimentele care declanseaza hipoglicemia, opteaza pentru un pranz ecilibrat in ceea ce priveste proteinele, grasimile si o cantitate mica de carbohidrati, care sa fie bogati in fibre alimentare.

O salata mare este baza perfecta pentru masa de pranz. Peste salata, pune felii de avocado, un sos (vinegreta) pe baza de ulei de masline, migdale si carne de pui. Incearca si o versiune greceasca de salata, cu carne fiarta de pui, branza feta, masline si ceapa rosie. Omletele, frittata, supele bogate in fasole boabe sau carnea slaba de peste, facute cu "clatite" din dovlecel ras, sunt cateva sugestii gustoase si usor de preparat.

Hipoglicemia - idei pentru cina

In cazul hipoglicemiei, evita pastele si pizza. In locul lor, alege mese care sunt bogate in proteine, grasimi sanatoase si legume care nu contin amidon, insa care au carbohidrati care se digera lent. O masa alcatuita din broccoli, ardei grasi rosii si conopida, gatite in ulei de masline, cu peste si o portie mica de quinoa reprezinta o varianta echilibrata, perfecta pentru cina, care te va ajuta sa iti mentii glicemia la un nivel sanatos. Daca ai pofta de desert, incearca trei patratele de ciocolata neagra sau o portie de iaurt de vanilie, pe care il poti combina cu fructele tale preferate.

Hipoglicemia - idei de gustari sanatoase

Un plan perfect pentru persoanele care se confrunta des cu hipoglicemia ar trebui sa includa si gustarile perfecte pentru perioadele in care ti se intampla sa ai un interval mai mare de 4 ore intre mese. Completeaza carbohidratii cu proteinele sau cu grasimile bune, pentru a-ti mentine stabila concentratia de glucoza in sangee. De exemplu, pune branza peste un mar sau mananca o mana de nuci cu o banana. Alte gustari sanatoase sunt hummusul servit cu legume crude (taiate bastonase) sau smoothie-urile facute cu pudra de proteine, iaurt simplu si fructe proaspete.

Completează chestionarul disponibil aici pentru a afla dacă diabetul tău este ținut sub control. Dacă te încadrezi în categoria de risc crescut, primești un consult de specialitate gratuit, ce poate include și analize de sânge pentru determinarea stadiului curent de evoluție a diabetului!

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0