Dieta vegană îi ajută pe diabetici să țină boala sub control

Studiile arată că veganismul îi ajută pe diabetici să își reducă greutatea corpului și să țină glicemia sub control. Totodată, un studiu a descoperit și că o alimentație bazată în principal pe alimente de origine vegetală îi ajută pe oameni să își îmbunătățească starea de spirit. 

Beneficiile dietei vegane erau cunoscute, însă acum există cercetări care sugerează că eliminarea produselor lactate și a produselor din carne pot ține diabetul de tip 2 sub control. Pacienții care urmează o dietă bazată în principal pe alimente vegetale ori pe o dietă vegana au avut un control mai bun asupra glucozei din sânge (glicemiei) și au reușit să dea jos aproape de două ori mai multe kilograme decât pacienții care urmau alte diete, potrivit unei analize ample ce a avut în vedere mai multe studii. 

Totodată, au existat dovezi care arată că o dietă bazată în principal pe alimente vegetale îmbunătățește dispoziția oamenilor și ar putea să încetinească afectarea progresivă a nervilor sistemului periferic, asociată cu diabetul zaharat, mai spun cercetătorii. 

Dacă suferi de diabet zaharat și vrei să știi mai multe despre opțiunile pe care ți le oferă dieta vegană, trebuie să știi mai întâi că această dietă este susținută de dovezi științifice. Un nou studiu de la Universitatea din Londra sugerează că o dietă vegană poate fi "cel mai bun mod" prin care poți ține sub control diabetul de tip 2. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cercetătorii au analizat informațiile din 11 studii clinice, între anii 1999 și 2017 pentru a urmări în acest mod impactul emoțional și cel fizic al unei diete vegane asupra pacienților. Studiile pe care echipa de cercetători le-a analizat au durat, în medie, 23 de săptămâni și au inclus 433 de oameni, majoritatea cu vârste peste 50-55 de ani. 

De pe urma concluziilor acestor studii, cercetătorii au observat că, de fapt, calitatea vieții s-a îmbunătățit în cazul acelor pacienți care urmau o dietă vegană. Participanții vegani și-au îmbunătățit simptomele sănătății mentale și au reușit, totodată, să dea jos mai multe kilograme pe durata studiilor. 

Descoperă soluțiile experților DOC

Cercetătorii susțin că o dietă vegana, pe termen lung, poate "încetini tulburările progresive ale nervilor sistemului nervos periferic", asociate cu diabetul (poți citi aici mai multe despre neuropatia diabetică) și îi poate ajuta pe diabetici să își țină nivelul glucozei din sânge sub control și să reducă nivelul lipidelor din sânge. 

În șase studii, participanții vegani au reușit să reducă din dozele medicamentelor pe care le luau pentru diabet. Pe măsură ce veganismul îi poate ajuta pe oameni să slăbească, acest tip de dietă, spun oamenii de știință, îi poate ajuta pe pacienții cu diabet de tip 2 să își țină boală sub control. 

"Putem să tragem concluzia că dietele bazate pe alimentele vegetale, completate de educarea pacientului, pot să îmbunătățească semnificativ sănătatea psihologică. Adoptarea unei diete vegane poate îmbunătăți calitatea vieții și poate îmbunătăți greutatea corpului și, prin urmare, îmbunătățește controlul diabetului", a declarat cercetătorul Anastasios Toumpanakis.

Este important să reții, înainte de a elimina carnea și produsele lactate din alimentația ta, că acest studiu este destul de mic și că sunt necesare mai multe cercetări pe această temă, înainte de a putea spune cu certitudine că veganismul este cea mai bună opțiune pentru diabetici. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ce spun alte studii despre asocierea dintre dietă vegană și diabet 

Există studii prospective care demonstrează concluzii similare cu studiul britanic despre care am vorbit mai sus. De pildă, într-un grup de 41.387 indivizi, care au fost urmăriți de cercetători pe o perioadă de 2 ani, analizele privind controlul indicelui de masă corporală și analizele altor variabile au demonstrat că veganii au avut un risc extrem de scăzut de a dezvolta diabet de tip 2, în comparație cu persoanele care nu erau vegetariene. 

Un regim alimentar bazat pe alimente vegetale, pe alimente integrale include, în general, leguminoase, cereale integrale, fructe, legume și nuci, iar toate acestea sunt bogate în fibre. S-a descoperit, de-a lungul timpului, că toate aceste elemente sunt protective, adică protejează organismul împotriva diabetului. 

Cerealele integrale, inclusiv pâinea din grâu integral, cerealele pentru micul dejun care sunt obținute din boabe întregi și orezul brun au fost asociate cu un risc redus de a dezvolta diabet. Anumite fructe și legume, inclusiv rădăcinoasele, frunzoasele, afinele, merele au fost asociate cu rate mai scăzute de diabet. Leguminoasele, după cum au demonstrat studiile, ameliorează rezistența la insulină și protejează organismul împotriva sindromului metabolic. 

Nu uita! Cere sfatul medicului tău înainte de a-ți schimba dieta și înainte de a încerca să urmezi o dietă vegana ori vegetariană, pentru că medicul tău este cel mai în măsură să îți explice modul în care aceasta îți poate influența cursul bolii.

Mai multe despre cum te ajută dieta vegană să ții diabetul sub control, poți afla dacă urmărești video-ul de mai jos.
 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Studiul "A plant-based diet for the prevention and treatment of type 2 diabetes", publicat in Journal of Geriatric Cardiology, in 2017, autori Michelle McMacken, Sapana Shah.
  • The National Health Service (NHS) - https://www.nhs.uk/news/diabetes/vegan-diet-helps-people-better-manage-type-2-diabetes/

Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0