Dieta vegana ii ajuta pe diabetici sa tina boala sub control

Studiile arata ca veganismul ii ajuta pe diabetici sa isi reduca greutatea corpului si sa tina glicemia sub control. Totodata, un studiu a descoperit si ca o alimentatie bazata in principal pe alimente de origine vegetala ii ajuta pe oameni sa isi imbunatateasca starea de spirit.

Beneficiile dietei vegane erau cunoscute, insa acum exista cercetari care sugereaza ca eliminarea produselor lactate si a produselor din carne pot tine diabetul de tip 2 sub control, scrie presa straina.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pacientii care urmeaza o dieta bazata in principal pe alimente vegetale ori o dieta vegana au avut un control mai bun asupra glucozei din sange (glicemiei) si au reusit sa dea jos aproape de doua ori mai multe kilograme decat pacientii care urmau alte diete, potrivit unei analize ample ce a avut in vedere mai multe studii.

Totodata, au existat dovezi care arata ca o dieta bazata in principal pe alimente vegetale a imbunatatit dispozitia oamenilor si ar putea sa incetineasca afectarea progresiva a nervilor sistemului periferic, asociata cu diabetul zaharat, mai spun cercetatorii.

Daca suferi de diabet zaharat si vrei sa stii mai multe despre optiunile pe care ti le ofera dieta vegana, trebuie sa stii mai intai ca aceasta dieta este sustinuta de dovezi stiintifice. Un nou studiu de la Universitatea din Londra sugereaza ca o dieta vegana poate fi "cel mai bun mod" prin care poti tine sub control diabetul de tip 2.

Cercetatorii au analizat informatiile din 11 studii clinice, dintre anii 1999 si 2017 pentru a urmari in acest mod impactul emotional si cel fizic al unei diete vegane asupra pacientilor. Studiile pe care echipa de cercetatori le-a analizat au durat, in medie, 23 de saptamani si au inclus 433 de oameni, majoritatea cu varste peste 50-55 de ani.

De pe urma concluziilor acestor studii, cercetatorii au observat ca, de fapt, calitatea vietii s-a imbunatatit in cazul acelor pacienti care urmau o dieta vegana. Participantii vegani si-au imbunatatit simptomele sanatatii mentale si au reusit, totodata, sa dea jos mai multe kilograme pe durata studiilor.

Cercetatorii sustin ca o dieta vegana, pe termen lung, poate "incetini tulburarile progresive ale nervilor sistemului nervos periferic", asociate cu diabetul (poti citi aici mai multe despre neuropatia diabetica) si ii poate ajuta pe diabetici sa isi tina nivelul glucozei din sange sub control si sa reduca nivelul lipidelor din sange.

In 6 studii, participantii vegani au reusit sa reduca din dozele medicamentelor pe care le luau pentru diabet. Pe masura ce veganismul ii poate ajuta pe oameni sa slabeasca, acest tip de dieta, spun oamenii de stiinta, ii poate ajuta pe pacientii cu diabet de tip 2 sa isi tina boala sub control.

"Putem sa tragem concluzia ca dietele bazate pe alimente vegetale, completate de educarea pacientului, pot sa imbunatateasca semnificativ sanatatea psihologica. Adoptarea unei diete vegane poate imbunatati calitatea vietii si poate imbunatati greutatea corpului si, prin urmare, imbunatateste controlul diabetului", a declarat cercetatorul Anastasios Toumpanakis, citat de metro.co.uk.

Este important sa retii, inainte de a elimina carnea si produsele lactate din alimentatia ta, ca acest studiu este destul de mic si ca sunt necesare mai multe cercetari pe aceasta tema, inainte de a putea spune cu certitudine ca veganismul este cea mai buna optiune pentru diabetici.

Ce spun alte studii despre asocierea dintre dieta vegana si diabet

Exista studii prospective care demonstreaza concluzii similare cu studiu britanic de mai sus. De pilda, intr-un grup de 41.387 indivizi, care au fost urmariti de cercetatori pe o perioada de 2 ani, analizele privind controlul indicelui de masa corporala si analizele altor variabile au demonstrat ca veganii au avut un risc extrem de scazut de a dezvolta diabet de tip 2, in comparatie cu persoanele care nu erau vegetariene.

Un regim alimentar bazat pe alimente vegetale, pe alimente integrale include, in general, leguminoase, cereale integrale, fructe, legume si nuci, iar toate acestea sunt bogate in fibre. S-a descoperit, de-a lungul timpului, ca toate aceste elemente sunt protective, adica protejeaza organismul impotriva diabetului.

Cerealele integrale, inclusiv painea din grau integral, cerealele pentru micul dejun care sunt obtinute din boabe intregi si orezul brun au fost asociate cu un risc redus de a dezvolta diabet. Anumite fructe si legume, inclusiv radacinoasele, frunzoasele, afinele, merele au fost asociate cu rate mai scazute de diabet. Leguminoasele, dupa cum au demonstrat studiile, amelioreaza rezistenta la insulina si protejeaza organismul impotriva sindromului metabolic.

Nu uita! Cere sfatul medicului tau inainte de a-ti schimba dieta si inainte de a incerca sa urmezi o dieta vegana ori vegetariana, pentru ca medicul tau este cel mai in masura sa iti explice modul in care aceasta iti poate influenta cursul bolii.

Completeaza pentru a afla daca diabetul tau este tinut sub control. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, primesti un consult de specialitate gratuit, ce poate include si analize de sange pentru determinarea stadiului curent de evolutie a diabetului!

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Studiul "A plant-based diet for the prevention and treatment of type 2 diabetes", publicat in Journal of Geriatric Cardiology, in 2017, autori Michelle McMacken, Sapana Shah.
  • The National Health Service (NHS) - https://www.nhs.uk/news/diabetes/vegan-diet-helps-people-better-manage-type-2-diabetes/

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0