Cantitatea de oua recomandata pentru adulti si pentru copii

Oul este unul dintre cele mai hranitoare alimente, fiind bogat in nutrienti valorosi. In ultimii ani insa, ouale au capatat o reputatie proasta, din cauza bolilor aparute din cauza colesterolului marit. Nutritionistii ne lamuresc insa si ne dovedesc ca lucrurile nu stau chiar asa.

Un ou contine, intr-adevar, 186 mg de colesterol, adica 62% din doza zilnica recomandata. La fel de adevarat este insa ca, atunci cand consumam colesterol, organismul nu mai produce, asa ca balanta se echilibreaza. Colesterolul este o molecula structurala esentiala membranei celulare. Organismul produce singur colesterol, iar problemele cardiace apar doar atunci cand nivelul de colesterol depaseste limitele normale. Colesterolul “rau” creste atunci cand adoptam o dieta nesanatoasa, bazata pe grasimi santurate, cand castigam kilograme in plus, cand avem un stil de viata sedentar ori cand ne expunem stresului pentru perioade indelungate.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Galbenusul este cel care contine o cantitate mai mare de colesterol, albusul fiind bogat, in mare parte, in proteine. Specialistii ne recomanda sa limitam consumul de galbenusuri la 6 pe saptamana, insa nu exista dovezi concrete ca o cantitate mai mare ar fi daunatoare.

Studiile facute in ultimii ani cu privire la consumul de oua au scos la iveala urmatoarele aspecte:

  • In cele mai multe cazuri, colesterolul “bun” este cel care creste in urma consumului de oua
  • Colesterolul “rau” nu sufera modificari in urma consumului de oua, daca acestea sunt gatite intr-o maniera sanatoasa
  • Nivelul de antioxidanti din sange creste in urma consumului de oua

 

 

Oamenii de stiinta sustin ca, daca nu depasim cantitatea de 3 oua pe zi, nu avem de ce sa ne facem griji pentru sanatatea noastra. Oricum, cantitatea de oua consumata intr-o zi trebuie sa fie in concordanta cu celelalte mese ale zilei. Un ou contine 80 de calorii, 5 grame de grasimi si 6 grame de proteine. Drept urmare, daca masa de pranz va fi si ea bogata din punct de vedere proteic, nu e necesar sa mananci 2-3 oua la micul dejun, te poti limita la unul singur. Echilibrul este cheia.

Problemele ar putea aparea insa atunci cand asociem ouale cu alimente nesanatoase. Spre exemplu, nu e indicat sa mananci ouale prajite, alaturi de bacon sau omleta cu branza. Asemenea combinatii vin la pachet cu o cantitate mare de grasimi, dar si de calorii.

 

 

Metode sanatoase de consumare a oualor

Pentru a beneficia de calitatile nutritive ale oualor fara a-ti pune sanatatea in pericol, alege sa le gatesti folosind metode cat mai sanatoase, fara grasimi – Iata cateva feluri in care poti consuma ouale:

  • Oua fierte
  • Oua posate
  • Oua coapte
  • Oua coapte in avocado
  • Omleta cu un strop de ulei de masline
  • Oua ochiuri gatite cu un strop de ulei de masline

 

Consumul de oua la copii

Ouale sunt recomandate pentru copii intrucat calitatile lor nutritionale asigura dezvoltarea armonioasa a acestora.

Specialistii sustin ca, in cazul copiilor, un ou pe zi, respectiv 7 oua pe saptamana, nu afecteaza cu nimic sanatatea copiilor. Mai mult decat atat, consumul regulat de oua in cazul copiilor este chiar benefic.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0