Kiwi: beneficii si contraindicatii

Kiwi este un fruct exotic sanatos, care creste in multe tari din zona mediteraneana. Folosit deseori ca ingredient in salatele de fructe si in retetele de prajituri si tarte, deliciosul kiwi aduna o seama de beneficii pentru sanatate.

Kiwi este bogat in vitamine (in special vitaminele C, B9 si E) si minerale (cum ar fi calciul, fosforul si potasiul). Desi este un fruct foarte dulce, kiwi are un continut foarte scazut de calorii (aproximativ 60 de calorii la 100 de grame) si este ideal pentru dietele stricte, ca gustare pe care o poti manca dimineata sau dupa-amiaza.

Prin prisma continutului sau de fibre alimentare, acest fruct este perfect pentru a-ti potoli foamea, insa mai are o multime de alte beneficii la capitolul sanatate. Cantitatea mare de vitamina C din kiwi (are chiar mai multa vitamina C decat portocalele) il face un aliat bun, pentru ca te protejeaza de bolile sezonului rece (tuse, raceli, gripa, etc.) si lupta contra radicalilor liberi din organism cu ajutorul vitaminei E.

Pe langa vitamina C, kiwi contine si acid folic, betacaroten, flavonoide si alti antioxidanti, vitamina K, luteina, magneziu, cupru, fosfor, fibre si la fel de mult potasiu ca intr-o banana. Spus altfel, kiwi este ca un supliment natural cu multivitamine si minerale.

Iata o serie de beneficii pe care le aduce consumul regulat de kiwi:

•       Daca suferi de constipatie sau de retentie de apa, consumul regulat de kiwi are un efect laxativ, cat si un efect diuretic si depurativ asupra colonului.

•       Kiwi este un fruct proaspat si delicios, care iti da energie. Mineralele pe care le contine ajuta organismul sa depaseasca starea de letargie si chiar te ajuta sa lupti contra depresiei.

•       Studiile americane au aratat ca un consum de kiwi, ca parte dintr-o dieta sanatoasa, imbunatateste circulatia sangelui, reduce nivelul colesterolului si regleaza tensiunea arteriala;

•       Kiwi este un ingredient frecvent folosit in mastile faciale DIY si in mastile pentru par, iar industria cosmetica „profita“ din plin de continutul ridicat de polifenoli si de vitamine din kiwi pentru a produce creme si lotiuni, care ofera rezultate uimitoare. Pielea este mai moale si elasticitatea este refacuta, iar cosmeticele care au la baza kiwi lupta impotriva primelor semne ale imbatranirii. Parul este mai stralucitor, iar scalpul va avea de castigat, intrucat productia de sebum este reglata.

•       Totodata, kiwi previne aparitia unor afectiuni oftalmologice specifice imbatranirii.

•       Tot vitamina C face minuni si impotriva racelii, gripei si altor infectii ale tractului respirator. Kiwi are proprietati antiinflamatorii, antibacteriene si antivirale. Cand esti racita, poti alterna lamaile si portocalele cu kiwi, toate fiind bogate in acest nutrient. Astfel nu te vei plictisi de niciun gust si vei putea consuma aceste fructe pe tot parcursul zilei, ca sa te asiguri ca nu pierzi din cantitatea de vitamina C, care nu poate fi stocata in organism.

•       Atat de bogat in antioxidanti si vitamina C, kiwi combate radicalii liberi si intareste sistemul imunitar, atat de mult incat poate preveni formarea celulelor canceroase. Mai multe studii au dovedit capacitatea substantelor din kiwi de a sustine un organism sanatos, care se poate apara impotriva celor mai grave boli, printre care si cancerul. Evident, nu putem pune intreaga noastra sanatate pe seama unui kiwi pe zi, ci trebuie sa avem grija de alimentatie in totalitate, de miscare si hidratare.

Contraindicatii kiwi

Chiar daca are numeroase beneficii, fructul kiwi are si cateva contraindicatii. Unele persoane sunt alergice sau au o intoleranta, semintele din kiwi pot cauza probleme in cazul persoanelor care sufera de diverticulita si, daca este consumat in exces, poate provoca probleme la nivel intestinal, tocmai pentru ca are un efect laxativ.

Kiwi poate provoca reactii alergice

De exemplu, unii oameni se pot confrunta cu reactii alergice din cauza consumului de kiwi. De aceea, este important sa fim atenti atunci cand mancam acest fruct, pentru ca multe persoane care l-au consumat in cantitati mari au raportat diferite tipuri de alergii.

Potrivit studiilor, exista dovezi care arata ca un consum excesiv de kiwi poate duce la tumefactie (umflarea tesuturilor), ca rezultat al acumularii de lichide. Anafilaxia (o reactie alergica severa, care survine brusc) poate, de asemenea, sa se declanseze la persoanele care mananca prea mult kiwi. Eruptiile, roseata pe piele si urticaria sunt, de asemenea, frecvente in cazul consumului excesiv de kiwi, care poate provoca si iritatii locale la nivelul gurii.

Alte beneficii pe care le are kiwi

Fructul ajuta procesul de digestie cu anumite enzime, care dizolva proteinele; te ajuta sa tii sub control tensiunea arteriala, pentru ca are un nivel ridicat de potasiu; protejeaza ADN-ul de stresul oxidativ, pentru ca are o combinatie unica de antioxidanti; datorita continutului mare de vitamina C, stimuleaza sistemul imunitar; pentru ca are un indice glicemic foarte scazut si multe fibre, te ajuta slabesti; fibrele pe care le contine ajuta la eliminarea toxinelor din tractul intestinal.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0