Gustari cu o densitate calorica mica, ideale pentru pacientii supraponderali

Gustarile sanatoase sunt recomandate de specialistii in nutritie, acestea ajutand la diminuarea senzatiei de foame, precum si la reducerea numarului de calorii consumate la mesele principale.

Persoanele supraponderale nu trebuie sa se infometeze pentru a reusi sa elimine kilogramele in plus, ci ar trebui sa faca alegeri alimentare sanatoase, care sa mentina senzatia de satietate si sa ofere organismului energia necesara, limitand insa consumul caloric.

Supraponderalitatea apare atunci cand consumul caloric este mai mare decat nevoile organismului. In consecinta, organismul va depozita caloriile ramase sub forma de grasimi. Pentru a ajunge la un indice de masa corporala sanatos, pacientul supraponderal sau obez trebuie sa creeze deficit caloric, fara insa sa limiteze consumul de nutrienti necesari.

stop artroza

De ce e recomandat sa consumi gustari cu putine calorii intre mesele principale ale zilei

  • Este combatuta senzatia acuta de foame, care poate determina pacientul supraponderal sa consume calorii in exces la mesele principale.
  • Nivelul de zahar din sange este echilibrat pe tot parcursul zilei.
  • Asigura organismului nutrienti de pret (vitamine, minerale, grasimi sanatoase precum Omega 3).

Ce gustari sanatoase sunt recomandate pacientilor supraponderali

Persoanele supraponderale ar trebui sa consume gustari sanatoase, insa cu o densitate calorica mica, astfel incat sa nu isi saboteze eforturile de a pierde in greutate.

Iata cateva exemple de gustari cu densitate calorica mica:

  • O mana de masline negre, cu 2-3 rosii cherry – maslinele nu depasesc 100 de calorii, in timp ce 2-3 rosii cherry nu vin cu mai mult de 10 calorii. Pentru o aroma mai placuta, poti pune pe rosii un praf de sare de mare. Grasimile sanatoase, fibrele dietetice, precum si licopenul din aceasta combinatie vor mentine senzatia de satietate si totodata vor imbunatati digestia.
  • 5 linguri de fulgi de ovaz cu o lingura de unt de arahide – grasimi mononesaturate, grasimi polinesaturate, dar si fibre din belsug – poti beneficia de toate acestea consumand o asemenea gustare. Mare atentie, insa, la untul de arahide ales, trebuie sa te asiguri ca este unul de calitate, fara zaharuri adaugate.
  • Felii de ardei gras cu guacamole – ardeiul gras contine cantitati impresionate de antioxidanti (vitamina C, betacaroten, quercetina si nu numai), in timp ce guacamole vine cu o doza zdravana de grasimi sanatoase si fibre. Aceasta combinatie nu depaseste 200 de calorii daca ne limitam la cantitati decente, adica 1 ardei gras mare si maximum 85 g de guacamole.
  • Iaurt grecesc cu fructe de padure – aceasta gustare are o densitate nutritiva mare, insa o densitate calorica mica. Iaurtul grecesc este bogat in continutul de proteine, calciu si potasiu, in timp ce fructele de padure sunt bogate in antioxidanti. Limiteaza-te, insa, la 100 g de iaurt grecesc si o jumatate de cana de fructe de padure, pentru a nu depasi 150 de calorii.

 

 

  • Bete de telina cu crema de branza – pentru o gustare saraca in carbohidrati, alege betele de telina cu crema de branza. Pentru a te incadra in 200 de calorii, prepara-ti gustarea cu 5 bete de telina si 60 de grame de crema de branza.
  • Un fruct – daca nu ai timp de pregatit gustari din doua sau mai multe ingrediente, cumpara-ti un fruct si vei beneficia de o gustare sanatoasa si saraca in calorii, care iti va potoli foamea intre mesele principale ale zilei. Poti consuma o banana, o para, strugure sau chiar grepfrut. Daca ai aciditate marita la stomac, evita grepfrutul, alte citrice, precum si merele, intrucat acestea sporesc aciditatea si astfel maresc nevoia de a manca.
  • Budinca de chia – semintele de chia sunt bogate in continutul de fibre, ceea ce inseamna ca sunt foarte satioase. Prepara o budinca de chia, lasand la inmuiat, peste noapte, 1 lingura de seminte de chia in 1/3 cana de apa. Poti adauga un praf de cacao pentru un gust mai placut.


Evita gustarile nesanatoase, pe care le gasesti in comert, si pe care esti tentat sa le consumi atunci cand te apuca foamea la serviciu sau cand esti plecat de acasa. Muli dintre noi avem tendinta de a manca o punga de pufuleti, chips-uri sau un baton de ciocolata pentru a ne stapani senzatia de foame. Ei bine, pufuletii ingrasa, la fel ca si celelalte gustari nesanatoase din comert.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0