Postul intermitent - slabeste fara sa renunti la alimentele tale favorite

Dieta postului intermitent, cunoscuta si sub denumirea de intermittent fasting, este preferata vedetelor de peste Ocean si a bloggerilor de lifestyle anul acesta.

Aceasta dieta presupune alternarea perioadelor in care mananci cu perioade in care te abtii voluntar de la mancare. Ceea ce face din aceasta dieta una atat de iubita este faptul ca nu impune restrictii alimentare. Asadar, ai voie sa mananci orice, important este momentul in care mananci. Postul intermitent nu este, deci, o dieta propriu-zisa, ci mai degraba un tipar alimentar.

Exista mai multe variante ale postului intermitent – unele presupun renuntarea la mancare pret de 16-36 ore, in timp ce altele permit consumul alimentar in permanenta, insa in unele zile se impune o restrictie calorica.

Variante ale postului intermitent

Cel mai popular tip de dieta a postitului intermitent este, insa, cel care implica postul de 16-24 de ore, de doua ori pe saptamana. In restul timpului, se va manca normal.

Iata care sunt cele mai comune tipuri de post intermitent:

Metoda 16/8 – se renunta la micul dejun, apoi se stabilesc mesele, in asa fel incat programul meselor sa se incadreze in 8 ore, dupa care se posteste timp de 16 ore. De pilda, poti manca intre 12 si 8 seara, iar in restul timpului postesti.

Mancat/ postit/ mancat – aceasta metoda implica postul de 24 de ore o data sau de doua ori pe saptamana.

Dieta 5:2 – in doua zile ale saptamanii se restrictioneaza consumul caloric la 500 kcal, iar in restul zilelor se mananca normal. Zilele de post nu vor fi consecutive.

Postul intermitent functioneaza pe principiul reducerii aportului caloric, insa e important sa nu maresti numarul de calorii consumate in restul zilelor.

Reguli pentru dieta postului intermitent

  • Nu se va mari consumul de hrana in zilele in care nu postesti.
  • Hidratarea este extrem de importanta, mai ales in zilele de post, asa ca se vor consuma apa si ceaiuri din belsug.
  • Pentru rezultate rapide se recomanda in zilele in care nu postesti sa eviti consumul de alimente cu densitate calorica mare precum dulciurile, alimentele de tip fast-food sau produsele de patiserie.
  • Se recomanda sportul penru rezultate mai bune si mai rapide, insa e indicat sa il practicam in zilele in care nu postim, pentru ca atunci organismul este mai slabit si pot aparea durerile de cap, senzatia de epuizare.

 

Ce vedete au slabit cu postul intermitent

Mai multe vedete de peste Ocean au recunoscut ca secretul siluetei perfecte consta in dieta postului intermitent. Printre acestea se numara: Beyonce, Nicole Kidman, Jennifer Lopez, Mirander Kerr, Ben Affleck, Jimmy Kimmel, dar si Justin Theroux.

Ce spun oamenii de stiinta despre postul intermitent

Postitul de 8-12 ore din timpul somnului poate reduce biomarkerii asociati cu bolile cronice, iar postitul pentru perioade si mai lungi poate contribui la scaderea in greutate, Intrebarea este, insa, daca o asemenea dieta este eficienta si sanatoasa pe termen lung.

O analiza facuta de cercetatorii americani pe niste studii care tratau aceasta problema a dscoperit urmatoarele:

  • La persoanele sanatoase si supraponderale ori normoponderale, postitul intermitent nu este daunator fizic, dar nici mintal.
  • Studiile facute pe rozatoare au dovedit ca postitul intermitent accelereaza metabolismul si reduce riscul de obezitate, precum si de steatoza hepatica ori de boli cronice precum diabetul sau cancerul.
  • Orice forma de postit intermitent determina scaderea in greutate.
  • 3 studii facute in domeniu au aratat ca dieta postului intermitent determina atat scaderea in greutate, cat si reducerea nivelului de zahar din sange.
  • Studiile facute in domeniu nu au reusit sa dovedeasca faptul ca dieta postului intermitent este mai eficienta decat restrictionarea caloriilor din alte diete.
  • Studiile nu au reusit sa dovedeasca faptul ca aceasta dieta poate fi asociata cu reducerea riscului de Alzheimer.

 

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Articolul “Intermittent fasting: the science of going without”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Roger Collier
  • Studiul “Intermittent fasting and human metabolic health”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Ruth E. Patterson, Gail A. Laughlin, Dorothy D. Sears, Andrea Z. LaCroix, Catherine Marinac, Linda c. Gallo, Sheri J. Hartman, Loki Natarajan, Carolyn M. Senger, Maria Elena Martinez si Adriana Villasenor
Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0