Kale, un aliment pe care trebuie să îl adaugi în dieta ta

Kale, sau mai exact varza kale, este o legumă cruciferă, din aceeași familie cu conopida, broccoli și celelalte tipuri de varză. A fost descoperită destul de târziu și a început să fie cultivată constant abia în anii 1980, deși în zonele mediteraneene era cunoscută înainte de secolul 19. 

Specialiștii îi laudă beneficiile pentru sănătate și mulți dintre ei o includ pe lista alimentelor esențiale, cu un conținut nutrițional extrem de important. Practic, kale este un aliment minune, care consumat cu regularitate are efecte benefice vizibile, atât în prevenția cât și în tratarea unor afecțiuni.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ce conține varza kale

Principalul avantaj al verzei kale este că are puține calorii. Dacă îți prepari o salată mică, de 100 grame, la care adaugi puțin suc de lămâie, aceasta are sub 50 de calorii. Așadar, este o garnitură sau o gustare perfectă, fie că ții dietă sau nu și nu ai restricții la cantitate. Atenție însă cu ce o combini și ce sosuri prepari.

Kale are nu mai puțin de 45 de tipuri diferite de antioxidanți, printre cei mai importanți fiind flavonoizii și carotenoizii. Conține de asemenea acizi grași Omega 3, vitamina K, vitaminele A, E și C, fier, fosfor, magneziu, potasiu, cupru și zinc. 

Datorită acestei combinații, procesele chimice care apar după consumul de kale pot stopa pe termen scurt absorbția calciului în intestine. De aceea, se recomandă să nu mâncați lactate sau alte alimente bogate în calciu la aceeași masă cu varza kale, fiindcă nu vă veți putea bucura de aportul acestui mineral.

Ce beneficii are consumul de kale

Datorită antioxidanților din compoziție, kale are un puternic efect  de detoxifiere. Este o sursă excelentă de vitamine, minerale și de substanțe active care ajută la eliminarea toxinelor și favorizează absorbția nutrienților. Susține sistemul imunitar și poate preveni cancerul, dacă face parte dintr-o alimentație echilibrată și un stil de viață sănătos, cu mult sport și hidratare suficientă.

Kale ne poate ajuta să combatem infecțiile, să ne revenim mai rapid în perioadele de convalescență, să ne menținem tineri și plini de energie. Neutralizează radicalii liberi și protejează pielea de poluare și toxine, curăță tenul și previne apariția ridurilor.

Kale are beneficii și pentru sistemul digestiv și cel cardiovascular. Este bogată în fibre și reglează tranzitul intestinal, iar datorită conținutului de antioxidanți susține detoxifierea ficatului, rinichilor și colonului. Scade colesterolul rău din sânge, iar vitamina K reglează procesele de coagulare a sângelui. Persoanele care urmează tratamente anticoagulante trebuie să evite alimentele bogate în vitamina K, substanță care favorizează coagularea și prin urmare poate neutraliza efectele medicamentelor.

Cum preparăm varza kale

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Kale se recomandă a fi mâncat în special crud, fiindcă astfel se păstrează absolut toate beneficiile. Puteți prepara o salată simplă, cu kale, lâmăie și puțin ulei de măsline, sau să adăugați și alte legume, ca morcov proaspăt ras, roșii sau ciuperci.

Kale este delicios și gătit la abur, consistența sa fiind asemănătoare cu a spanacului. Pentru aromă adăugați o linguriță de unt și un cățel de usturoi tocat mărunt.

Dacă vă tentează varza kale ca gustare, puneți câteva frunze într-o tavă, stropiți cu foarte puțin ulei de măsline, presărați puțină sare și adăugați totul la cuptor timp de 10 minute, la temperatură mare. Kale se va usca, transformându-se în chipsuri delicioase și sănătoase.
 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0