Ciupercile, importante într-un regim alimentar echilibrat

Dacă îți dorești un ingredient alimentar ușor de digerat, care se prepară rapid, e suficient de sățios și sănătos, ciupercile sunt ceea ce cauți. Mulți nutriționiști le recomandă celor care țin regimuri vegetariene, deoarece au o textură suficient de hrănitoare încât să poată înlocui carnea.

beneficii-ciuperci

Ce conțin ciupercile și de ce să le mâncăm?

Există un număr extrem de mare de soiuri de ciuperci în întreaga lume, dintre care peste 100.000 sunt considerate comestibile și valoroase din punct de vedere medicinal. Printre cele mai populare în magazinele din țara noastră sunt Pleurotus, Champignon și Hribii. Unele dintre cele mai scumpe și rare sunt trufele, considerate adevărate delicatese în lumea culinară.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Majoritatea soiurilor conțin în proporție de 98% aceleași substanțe, diferețele fiind făcute de conținutul de apă, dar și de locul unde cresc și aportul de lumină naturală. Ciupercile conțin fibre, vitaminele B1, B2; B3, B5, B6, B9, cupru, fier, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu și zinc. Sunt de asemenea bogate în apă, deși la prima vedere par a fi destul de uscate.

Ciupercile au efecte antiinflamatoare, diuretice, antiseptice și antibacteriene, fiind utilizate de către vraci și vindecători de mii de ani. Uneori, chiar și cele otrăvitoare erau utilizate în doze mici, cu efecte similare cu cele ale administrării veninului.

Pot fi ciupercile un medicament natural?

Ce beneficii au ciupercile pentru sănătatea noastră? Vei fi surprinsă, însă aceste mici legume care se dezvoltă în cele mai întunecate locuri, sunt extrem de sănătoase. Deși nu au clorofila precum plantele si nu sunt foarte bogate în calciu, au aproape toate vitaminele și mineralele absolut necesare organismului nostru.

În primul rând, au rol diuretic, sunt bogate în antioxidanți și fibre. Această formulă te ajută să slăbești, să elimini excesul de apă, să îți detoxifici organismul, reglează tranzitul intestinal, te scapă de constipație sau indigestie.

Conținutul de substanțe active, mai exact antioxidanții, vitaminele și mineralele, oferă ciupercilor chiar și un rol anticancerigen. Ciupercile ne ajută în lupta cu radicalii liberi, întăresc sistemul imunitar, ne apără de infecții și de extinderea formațiunilor tumorale.

Cum aleg, curăț, depozitez și prepar ciupercile?

În general, există mici diferențe între soiurile de ciuperci, în privința alegerii lor, curățării, depozitării și preparării. Unele sunt mai tari și fibroase, altele mai cărnoase, unele rezistă mai mult după culegere, altele mai puțin. Însă există câteva reguli generale, care se pot aplica în primă fază indiferent de soi. După ce le aplicați, puteți observa dacă un anumit soi cumpărat are nevoie de o atenție mai specială.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Când cumpărați ciuperci, fie că sunt deja ambalate sau nu, analizați culoarea acestora. Suprafața nu trebuie să aibă pete, lovituri sau rupturi. Apoi pipăiți ciupercile și observați textura lor. În general, aceste legume au o textură buretoasă și sunt destul de rigide la atingere. Dacă ciupercile sunt prea moi, au un miros înțepător sau sunt lovite, evitați să le cumpărați.

Acasă, primul pas este să le spălați foarte bine de orice urmă de pământ. Deși picioarele sunt puțin mai dure, le puteți găti fără probleme tocate mărunt, așa că recomandarea noastră ar fi să nu le tăiați. După spălare și scurgere sau uscare, puneți ciupercile într-un bol, pe care îl acoperiți cu o folie alimentară. Fiindcă orice legumă are nevoie să respire, faceți câteva găurele în folie, cu ajutorul unei scobitori. Apoi adăugați ciupercile în frigider. Dacă erau proaspete când le-ați cumpărat, pot rezista și o săptămână în frigider în stare bună.

Ciupercile se gătesc ușor și rapid, fiind ideale pentru o masă pe fugă. Pot fi consumate și crude, dar și fierte, pe grătar, la cuptor sau gătite la abur. Le puteți sota cu puțină ceapă și o roșie tocată mărunt, și aveți o cină ușoară, fără carne, gata în doar 15 minute.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0