Tot ce trebuie să știi despre Dieta South Beach

Deși ca și Dieta Atkins, propune un regim sărac în carbohidrați, Dieta South Beach nu îți spune să renunți complet la carbohidrați, la grăsimi și la dulciuri. Ci să alegi variantele potrivite, în cantitățile și în combinațiile potrivite.

 

Medicul Arthur Agatston, cel care se află în spatele acestei diete, susține că organismul nostru are nevoie de toate grupele alimentare pentru un echilibru optim. Cu toate acestea, oamenii greșesc atunci când aleg unele alimente în detrimentul altora sau atunci când le combină. Rețeta lui este: multe fructe și legume, proteine slabe, puțini carbohidrați și grăsimi sănătoase.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Scopul Dietei South Beach este de a schimba echilibrul general al alimentelor pe care le mănânci pentru a încuraja pierderea în greutate și un stil de viață sănătos.

 

Cum funcționează dieta South Beach

Este o dietă structurată pe mai multe etape, ultima fiind cea de acomodare cu un stil de viață sănătos, care prelungește conceptul dietei, într-o variantă simplificată, pentru tot restul vieții. Pe lângă scăderea în greutate, dieta South Beach promite și că toate poftele vor dispărea odată cu kilogramele, și nu se vor mai întoarce niciodată.

 

Prima etapă

Această fază durează două săptămâni și este perioada de atac, cea mai dură și în cursul căreia vei slăbi mai mult, într-un timp mai scurt. Vei elimina aproape toți carbohidrații din dieta ta și te vei concentra pe proteine.

Nu ai voie să consumi paste, orez, pâine sau fructe, de niciun fel. În schimb, poți mânca fructe de mare, carne de pui sau curcan fără piele, carne slabă de vită și produse din soia. Fructele sunt interzise în totalitate, prin urmare nu ai voie să consumi nici suc natural de fructe.

Pe lângă proteine mai poți adăuga legume bogate în fibre, lactate degresate și alimente cu grăsimi sănătoase, nesaturate, cum sunt avocado, nucile și semințele.

 

A doua etapă

Va dura atât timp cât este nevoie pentru ca tu să ajungi la greutatea dorită. Vei slăbi aproximativ 1 kilogram pe săptămână, așa că îți poți face un calcul estimativ încă de la început.

Vei adăuga în meniu o parte dintre alimentele care au fost interzise în prima etapă, în special cerealele. Poți consuma pâine integrală, paste integrale și orez brun. În plus, poți adăuga și fructe, în special ca gustări sănătoase între mese. Legumele, proteinele și grăsimile sănătoase rămân și ele în meniu.

 

A treia etapă

Ultima etapă va face tranziția către un stil de viață sănătos, pe care însă nu îl vei resimți restrictiv, ca o dietă. Ai voie să mănânci toate tipurile de mâncare, cu moderație. Sunt interzise prăjelile și sucurile carbogazoase, însă poți consuma un desert mic zilnic: 3-4 cubulețe de ciocolată neagră, 50 de grame de prăjitură cu fructe, etc.

După ce finalizezi a doua etapă și o începi pe ultima, ar trebui ca greutatea ta să rămână constantă. Urmărește acest lucru și consultă-te cu nutriționistul tău dacă observi că începi să te îngrași la loc. De altfel, nutriționistul ar trebui să te monitorizeze pe tot parcursul dietei.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Alte reguli și beneficii

Cât despre lichide, ai voie să bei apă plată (cel puțin 1,5 litri pe zi), cafea, ceaiuri de plante, ceai verde, ice tea făcut în casă, toate însă fără zahăr sau alt tip de îndulcitori.

Deși principalul efect pozitiv al Dietei South Beach rămâne pierderea în greutate, un astfel de regim are efecte benefice și asupra sănătății. De exemplu, consumul moderat de carbohidrați și grăsimi sănătoase ține cu succes sub control nivelul colesterolului. În plus, fibrele din legume și cereale îmbunătățesc tranzitul intestinal, în timp ce proteinele susțin dezvoltarea masei musculare.

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0