Dieta Paleo: cum arata meniul pentru o saptamana

Considera aceasta dieta sau acest meniu ca un fel de ghid general. Poti adapta toate aceste recomandari la nevoile tale personale si la preferintele tale. Cere sfatul unui medic inainte de a incerca dieta Paleo!

Regulile de baza in dieta Paleo:

  • Ai voie sa mananci: carne, peste, oua, legume, fructe, nuci, seminte, ierburi aromate, condimente, grasimi sanatoase si uleiuri sanatoase.
  • Trebuie sa eviti: alimentele procesate, zaharul, bauturile carbogazoase, cerealele, majoritatea produselor lactate, leguminoasele, indulcitorii artificiali, uleiurile vegetale, margarina si grasimile trans.

Iata un meniu pentru o saptamana daca vrei sa tii dieta Paleo

Luni:

  • Micul dejun: oua si legume, prajite in ulei de cocos. Un fruct.
  • Pranzul: salata de pui cu ulei de masline. O mana de nuci.
  • Cina: burgeri (fara chifla), prajiti in unt, cu legume si putin sos salsa.

 

 

Marti:

  • Micul dejun: bacon si oua, cu un fruct la final.
  • Pranzul: ce ti-a ramas de la burgerii de seara trecuta (doar carnea, fara chifla).
  • Cina: somon, prajit in unt, cu legume.

Miercuri:

  • Micul dejun: carne cu legume (ce ti-a ramas de la cina de seara trecuta).
  • Pranzul: sandvis intr-o frunza de salata, cu carne si legume proaspete.
  • Cina: carne tocata trasa in tigaie (gatita stir fry), cu legume. La final, fructe de padure, dupa preferinta.

Joi:

  • Micul dejun: oua si un fruct
  • Pranzul: resturile ramase de la cina de seara trecuta (preparata in stil stir fry). O mana de nuci.
  • Cina: Porc prajit cu legume.

Vineri:

  • Micul dejun: oua si legume, prajite in putin ulei de cocos.
  • Pranzul: salata de pui cu ulei de masline. O mana de nuci.
  • Cina: friptura cu legume si cartofi dulci.

Sambata:

  • Micul dejun: bacon si oua, cu un fruct.
  • Pranzul: friptura cu legume, ramase de la cina de seara trecuta.
  • Cina: somon la cuptor cu legume si avocado.

Duminica:

  • Micul dejun: carne cu legume (resturile ramase de la cina de seara trecuta)
  • Pranzul: sandvis intr-o frunza de salata verde, cu carne si legume proaspete
  • Cina: aripioare de pui facute pe gratar, cu legume dupa preferinta si putin sos salsa.

 

 

Ce sa comanzi cand mananci la restaurant

Nu este foarte dificil sa planifici din timp cum vor arata mesele tale, daca decizi sa tii dieta Paleo si sa mananci uneori la restaurant:

1. Comanda un fel principal bazat pe carne sau peste.

2. In loc de paine si in loc de orez, cere mai multe legume (fie ele fierte, preparate la aburi sau facute pe grill).

3. Cere personalului de la restaurant sa iti gateasca alimentele in ulei de masline sau in ulei de cocos.

Gustari simple daca tii dieta Paleo

Nu este nevoie sa mananci mai mult de trei mese pe zi, dar daca ti se face foame, exista cateva gustari Paleo, care sunt simple si pe care le poti lua la pachet:

  • morcovi baby
  • oua fierte tari
  • un fruct
  • o mana de nuci (arahide, migdale, etc.)
  • ce ti-a ramas de la cina din seara anterioara (daca ai gatit prea mult si ai resturi de mancare ramase in frigider)
  • felii de mere cu putin unt de migdale
  • un bol de fructe de padure cu putina smantana de cocos
  • pastrama de vita facuta in casa si uscata.

 

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0