Cele mai eficiente metode de slabit pentru adolescente, care nu le pun sanatatea in pericol

Preocuparea pentru silueta este mai mare in perioada adolescentei, atunci cand complexele iau proportii foarte mari. De aceea, este important ca fetele sa stie ce sa faca pentru a slabi, fara insa sa isi puna sanatatea in pericol.

Obezitatea in adolescenta poate avea complicatii precum stima de sine scazuta, depresia, diabetul sau chiar tulburari alimentare precum bulimia. Pentru a reduce aceste riscuri, adolescentele ar trebui sa scape de kilogramele in plus, insa adoptand un stil de viata sanatos, activ, si o dieta echilibrata.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Un nutritionist, un psiholog, dar si un antrenor de fitness formeaza o echipa ideala cu care tinerele fete ar trebui sa lucreze pentru a isi rezolva problemele cu greutatea. Daca acest lucru nu este posibil, adolescenta poate reusi si pe cont propriu, insa respectand o serie de reguli stricte.

Consultul medical – tanara ar trebui, in primul rand, sa mearga la medic pentru a afla mai multe despre cauza obezitatii sale. Responsabile pentru kilogramele acumulate sunt caloriile consumate in exces, insa pot exista cauze ascunse ale apetitului marit – de pilda, unele tratamente medicamentoase pot avea ca efect secundar sporirea senzatiei de foame. Intr-o asemenea situatie, medicul poate schimba tratamentul.

Renuntarea la sucuri – adesea vedem adolescenti pe strada, la terasa si la scoala cu doze de suc in mana. Ei bine, obiceiul de a bea suc in loc de apa este adesea vinovat pentru acumularea kilogramelor in plus. Adolescenta trebuie sa renunte definitiv la aceste bauturi dulci, fie ele carbogazoase sau nu, si sa se hidrateze consumand apa si ceaiuri din plante.

Eliminarea alimentelor de tip fast-food din dieta – tinerii considera ca e cool sa manance la fast-food, insa preparatele de acest tip ingrasa si sunt si foarte nesanatoase. Adolescenta care a hotarat sa slabeasca trebuie sa evite sa manance in oras si sa incerce, mai degraba, sa manance mereu acasa, preparate din ingrediente naturale si sanatoase.

Limitarea consumului de zaharuri – cerealele cu zahar, dulciurile si, in general, produsele cu zahar sunt preferate de tineri. Acestea au insa o densitate calorica foarte mare, ridica brusc nivelul de zahar din sange si favorizeaza apoi cresterea apetitului. Adolescentele care vor sa slabeasca ar trebui sa isi potoleasca pofta de dulce cu ajutorul fructelor, pe care le vor consuma insa in cantitati limitate.

Respectarea celor 3 mese + 2 gustari – multe fete fac greseala de a sari peste micul dejun ori de a ignora masa de pranz. Acest lucru nu este deloc indicat, intrucat iti saboteaza silueta si eforturile de a slabi. Nu sari peste nicio masa, mananca putin si des, iar kilogramele in plus vor disparea unul cate unul.

Fa miscare – nu folosi numai regimul alimentar pentru a slabi. Sportul este un aliat de pret. Cu ajutorul acestuia poti topi kilogramele in plus, insa poti totodata sa iti modelezi corpul dupa bunul plac.

Riscurile dietelor foarte drastice

Adolescenta trebuie sa slabeasca treptat si sanatos, daca vrea sa isi mentina apoi greutatea, dar si sa nu isi puna sanatatea in pericol.

Curele de slabire foarte drastice pot avea efecte devastatoare asupra organismului unei adolescente, care este in plina transformare deja. Malnutritia, carentele alimentare si lesinul sunt doar cateva dintre complicatiile pe care le poate avea o dieta foarte stricta.

Pe de alta parte, pastilele pentru slabit pot pune in pericol viata pacientei, acestea fiind contraindicate de medici, indiferent de varsta.

Familia adolescentei trebuie sa ii fie alaturi in lupta cu kilogramele in plus si, daca este posibil, sa adopte chiar acelasi regim alimentar pentru a ii arata sprijinul nelimitat oferit.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: “Dieting in adolescence”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0