Colesterolul si dulciurile: deserturi permise si interzise

Colesterolul LDL este considerat colesterol rau si creste riscul de arteroscleroza, dar si de alte afectiuni ale inimii.

Monitorizand colesterolul LDL si asigurandu-te ca este in parametri normali, iti protejezi inima si nu numai. Consumul excesiv de zahar nu creste colesterolul LDL, insa este asociat cu particule mai mici si mai dense de colesterol LDL, precum si cu un numar ridicat de trigliceride.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cresterea colesterolului LDL este determinata de consumul multor grasimi saturate, care se gasesc adesea in carne si unt, de lipsa activitatii fizice precum si de acumularea kilogramelor. Dulciurile nu iti cresc in mod direct nivelul de colesterol LDL, decat daca mananci atat de multe incat te ingrasi. Daca ai probleme cu greutatea, este foarte important sa slabesti si sa reduci cantitatea de zahar consumata pentru a imbunatati sanatatea cardiovasculara.

Cu toate ca toata lumea are impresia ca nivelul de colesterol creste in urma consumului de carne, oua si branzeturi, este important sa stim ca si dulciurile, dar si produsele de patiserie sunt responsabile pentru cresterea colesterolului.  

Dulciurile care au un impact negativ asupra colesterolului

Unul dintre deserturile preferate pe timp de vara, inghetata, creste considerabil nivelul de colesterol din sange, mai ales daca este consumat cu regularitate.

Potrivit specialistilor in nutritie, o portie de inghetata de vanilie, adica ½ cana de inghetata, contine pana la 4,5 grame de grasimi saturate, adica mai bine de o patrime din doza zilnica recomandata pentru adulti.

Mai mult decat atat, studiile facute de catre cercetatorii americani au scos la iveala faptul ca peste 73% din populatia SUA considera ca inghetata si alte dulciuri inghetate sunt deserturi sanatoase. Nu trebuie sa renunti definitiv la inghetata daca ai probleme cu colesterolul LDL, insa ar trebui sa consumi cu moderatie acest desert. Daca simti nevoia zilnic de un desert racoritor pe timp de vara, poti inlocui inghetata cu piureuri din fructe congelate, preparate chiar de tine, acasa. Si froyo-ul poate fi o alternativa sanatoasa pentru inghetata, insa trebuie neaparat sa fie o varianta degresata.

Milkshake-urile au si ele un impact negativ asupra nivelului de colesterol. Poti inlocui milkshake-ul cu un smoothie gustos si sanatos.

Prajiturile cu crema reprezinta si ele un pericol pentru persoanele care au colesterolul marit, la fel si produsele de patiserie.

 

 

Deserturi recomandate pentru persoanele care au colesterolul marit

Fructele nu contin colesterol, dar nici grasimi saturate, asa ca pot reduce nivelul de colesterol si trigliceridele din sange. Asadar, un bol de fructe iti poate potoli pofta de dulce fara sa iti mareasca colesterolul.

Poti consuma si fructe deshidratate precum curmalele sau smochinele, in locul gustarilor dulci nesanatoase cu care obisnuiai sa te rasfeti.

Si deserturile pe baza de cereale integrale sunt o optiune de luat in seama pentru persoanele care au probleme cu colesterolul. O budinca de orez brun sau o budinca din seminte de chia sunt deserturi gustoase si sanatoase, mai ales daca ai colesterol marit.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Poti folosi si legume pentru a prepara deserturi care nu maresc colesterolul. Spre exemplu, prajiturile cu morcov, adica renumitele carrot-cake, reduc nivelul de trigliceride, insa iti potolesc totodata pofta de ceva dulce.

 

Sursă foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0