Ce trebuie sa stii despre carnea de miel si colesterol

Mielul reprezinta un tip de carne delicios, usor de preparat. Carnea de miel este intalnita in dieta romanilor, mai ales in perioada Pastelui, iar daca incerci sa tii sub control nivelul colesterolului, aceasta ar trebui consumata cu moderatie. Important este sa alegi partea buna a mielului si sa o prepari intr-un mod sanatos.

Mielul este o carne relativ slaba si bogata in elemente nutritive. O bucata de miel gatit de 85 grame iti ofera aproximativ 25 de grame de proteine, plus cantitati mari de potasiu si de vitamina B12. De asemenea, carnea de miel este o sursa excelenta de fier, magneziu, seleniu si acizi grasi Omega-3, scrie healthline.com.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Desi toate acestea sunt vesti bune, carnea de miel este, totodata, o sursa de grasimi saturate. Mielul gatit iti ofera aproximativ cantitati egale de grasimi mononesaturate si de grasimi saturate. Acizii grasi mononesaturati pot sa iti scada nivelul colesterolului, dar acizii grasi saturati pot sa creasca colesterolul. Un aport mare de grasimi saturate poate creste nivelul lipoproteinelor de densitate scazuta / redusa (low-density lipoprotein sau LDL), care este cunoscut, cu alte cuvinte, drept colesterolul "rau".

Ce inseamna carnea de miel pentru dieta ta?

Nu manca acest tip de carne in fiecare zi si alege, atunci cand este posibil, sa tai partile mai slabe din miel. Prepara bucati slabe de carne de miel cu atentie si mananca-le cu moderatie, pentru ca doar asa aceste decizii te vor ajuta sa mentii o dieta sanatoasa si sa iti mentii valorile normale (considerate sanatoase) ale colesterolului.

Colesterolul este important

Colesterolul este o substanta asemanatoare cu ceara, care este produsa in ficatul nostru si care se gaseste in celule. El ajuta in digestie, in productia hormonilor si a vitaminei D. Desi avem nevoie de colesterol, corpul nostru poate sa produca toata cantitatea care ii este necesara. Un aport mare de grasimi trans si de grasimi saturate poate duce, de asemenea, la o cantitate prea mare de colesterol in organism.

Alege sa gatesti carnea de miel intr-un mod mai sanatos

Carnea de miel poate sa aiba grasimi saturate, dar daca alegi sa tai bucati mai slabe, vei consuma mai putine astfel de grasimi. Cauta la macelarie sau la raioanele de carne din supermarket: muschi de miel, cotlete de miel (de pe spate sau partea cu coastele) sau pulpele de miel.

Modul in care prepari carnea de miel poate sa insemne, de asemenea, o optiune mai sanatoasa pentru tine si familia ta. Inainte de a gati carnea, indeparteaza si taie cat mai multa grasime cu putinta. Nu praji carnea in ulei. Aceasta metoda adauga si mai multa grasime si este, de regula, mai putin sanatoasa.

In schimb, poti prepara carnea pe grill, o poti frige sau o poti prepara in cuptor sau pe flacara deschisa, o poti gati prin expunere directa la caldura (daca ai cuptor cu broiler sau arzator) sau o poti coace in cuptor, intr-o tava cu sos. Daca vrei, poti pune un gratar sub carne, in timp ce se coace, pentru a aseza un vas in care sa se scurga picaturile de grasime. In acest fel, carnea nu se va gati in propria grasime.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Completează , iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primești un consult de specialitate gratuit!

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0