Alimentele pe care sa le eviti daca ai colesterolul marit

Asociatia Americana a Inimii sfatuieste persoanele care au colesterolul mare sa reduca aportul de grasimi saturate (consumul acestora nu ar trebui sa reprezinte mai mult de 5-6% din totalul zilnic de calorii).

Pentru a reduce grasimile "rele", specialistii ne sugereaza sa limitam consumul urmatoarelor alimente:

  • carnea grasa de vita
  • carnea de miel
  • carnea de porc
  • carnea de pasare de curte (cu piele)
  • untura si alte grasimi de origine animala
  • produse lactate facute din lapte integral sau cu un continut redus de grasimi
  • uleiuri vegetale saturate, cum ar fi uleiul de cocos, uleiul de palmier.

Totodata, este important sa evitam consumul de grasimi trans. Alimentele de care trebuie sa ne ferim sunt:

stop dislipidemie

  • fursecurile si prajiturile ambalate, prajiturile de patiserie, gogosile si produsele de patiserie;
  • chips-urile din cartofi si biscuitii sarati (asa-numitii crackers);
  • produsele congelate si ambalate;
  • alimentele prajite din comert;
  • produsele de panificatie care contin unt sau alte tipuri de grasimi (folosite la prepararea painii sau aluaturilor);
  • popcornul cu unt;
  • orice produs care contine uleiuri vegetale partial hidrogenate sau uleiuri vegetale hidrogenate.

 

Atentie la colesterolul din unele alimente!

Doar produsele de origine animala contin colesterol in sine, deoarece este necesar ca un ficat sa il produca. Chiar si asa, continutul de colesterol nu este la fel de ingrijorator precum continutul de grasimi din unele alimente.

Colesterolul care a fost ingerat este slab absorbit in sange si are un efect redus asupra nivelurilor colesterolului dupa cateva ore. O parte din acest colesterol, cu toate acestea, poate fi absorbit de organism si poate ajunge in artere, asa ca specialistii ne recomanda sa limitam consumul alimentelor cu un continut ridicat de colesterol, deoarece aceasta decizie poate fi benefica.

Alimentele care contin colesterol si care trebuie evitate cu orice pret sunt:

  • carnea rosie
  • carnatii
  • mezelurile
  • baconul sau sunca
  • organele de la animale, cum ar fi rinichii si ficatul.

Alte recomandari pentru cei care au deja colesterolul marit

  • Limiteaza consumul de carne, carne de pasare si de peste la nu mai mult de 2 portii sau (140 g) pe zi. Aminteste-ti ca o portie de carne trebuie sa aiba, cu aproximatie, marimea unui pachet de carti de joc.
  • Limiteaza consumul de galbenus.
  • Limiteaza consumul de produse lactate care contin mai mult de 1% lapte, adica: smantana, majoritatea tipurilor de branza, cascaval, frisca pentru cafea, frisca batuta;
  • Limiteaza gustarile precum biscuitii sarati, briosele, checurile, croissantele si prajiturile sau torturile preparate cu grasimi saturate ori grasimi hidrogenate, oua integrale si lapte integral.
  • In loc sa folosesti unt sau margarina pe paine, incearca sa o ungi cu putin ulei de masline.
  • Evita alimentele de tip fast food, cum ar fi hamburgerii, cartofii prajiti, puiul prajit. Atunci cand mananci in oras, alege sendvisuri light sau carne de pui fiarta, fara pielita, salate cu dressinguri low-fat si alimente care nu sunt prajite.
  • Daca vrei ajutor de specialitate si iti propui sa iti schimbi dieta, vorbeste cu medicul tau sau cu un nutritionist.

 

Ai probleme cu grasimile in sange, si suferi si de diabet? Completează chestionarul disponibil aici, iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primești un consult de specialitate GRATUIT!

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0