Ce peste e sanatos pentru copii si cum sa il gatesti

Pestele este un aliment bogat in nutrienti de pret, asa ca nu trebuie sa il elimini din dieta copiilor de teama sa nu ii expui vreunui risc.

Atat timp cat alegi pestele potrivit si il gatesti intr-o maniera sanatoasa, consumul de peste nu va aduce decat beneficii pentru sanatatea micutilor aflati in plina dezvoltare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pestele este bogat in proteine de calitate, in fier si alte minerale, precum si in acizi grasi Omega-3 sau Omega-6. Acizii grasi sunt benefici pentru sanatatea inimii, dar contribuie si la dezvoltarea creierului, asa ca sunt benefici copiilor, care se afla intr-o continua crestere. Unele tipuri de peste, precum somonul, contin chiar si vitamina D, care rareori se gaseste in alimente.

Ce tip de peste este recomandat pentru copii

Trebuie sa stii, in primul rand, ce tip de peste nu este indicat pentru copii. Este vorba despre pestele bogat in cantitati de mercur, precum rechinul, pestele-spada ori macroul-rege.

Printre tipurile de peste care contine cantitati reduse de mercur si care sunt bune chiar si pentru copii si femei insarcinate se afla:

  • Somonul salbatic
  • Platica
  • Somnul
  • Pastravul
  • Sardinele
  • Heringul
  • Macroul
  • Stiuca
  • Codul
  • Halibutul
  • Molustele comestibile
  • Crevetii
  • Stridiile
  • Scoicile.

Ce cantitate de peste este recomandata pentru copii

Potrivit specialistilor, copiii ar trebui sa manance peste de 2-3 ori pe saptamana, insa portiile acestora trebuie sa fie mult mai mici in comparatie cu ale adultilor.

Pentru copiii de pana in 6 ani, portia de peste recomandata pe saptamana nu depaseste 140 de grame.

In ceea ce ii priveste pe copiii mai mari, cu varste cuprinse intre 6-8 ani, cantitatea de peste consumata pe saptamana nu ar trebui sa depaseasca 170 de grame.

Copiii cu varsta mai mare de 9 ani pot consuma 350 de grame de peste pe saptamana, la fel ca si adultii.

Daca este vorba despre pestele prins in rauri si lacuri de tine sau de un cunoscut, redu cantitatea servita copiilor sub 6 ani la 56 de grame pe saptamana. Copiii mai mari au voie sa consume o cantitate de 85 de grame de peste pescuit in rauri sau lacuri, pe saptamana.

Cum gatesti pestele pentru cei mici

Poate ca esti tentata sa ii oferi celui mic peste pregatit pane, sub forma de fish-fingers, intrucat accepta mai usor pestele servit asa. Ideal ar fi insa sa iti protejezi copilul de pane-uri si prajeli, care nu sunt deloc sanatoase, nici macar pentru adulti.

Intrucat poate fi dificil sa il convingi pe cel mic sa manance peste, te poti folosi de diferite trucuri care fac mancarea mai atractiva. Spre exemplu, serveste-i pestele gatit la cuptor, alaturi de legume precum morcovul, taiat in forma de stelute sau diverse figurine. Daca este vorba despre un copil putin mai mare, poti folosi o lipie sau o tortilla pentru a infasura pestele, alaturi de legume, astfel incat cel mic sa accepte mai usor sa manance ce ii oferi.

Cele mai bune metode de gatire a pastelui pentru copii sunt: gatit la cuptor, gatit la abur, fiert si pe grill.

Suplimentele cu Omega 3, ideale pentru copiii care refuza sa manance peste

Asa cum am mentionat mai sus, acizii grasi Omega 3 si Omega 6 care se regasesc mai ales in pestele gras sunt esentiali pentru dezvoltarea armonioasa a copilului. Creierul este cel care beneficiaza in mod deosebit de acesti acizi grasi. Insa pentru un aport optim de Omega 3 in organism, copilul ar trebui sa consume peste de 2-3 ori pe saptamana. Pestele nu este insa, din pacate, un aliment bine agreat de copii. Multi micuti refuza sa manance peste fie din cauza gustului pregnant pe care acesta il are, fie din cauza oaselor.

Pentru a te asigura, insa, ca cel mic beneficiaza de acizii grasi Omega 3 chiar daca nu mananca peste, ii poti oferi un supliment alimentar pe baza de ulei de peste.

Omega 3 din uleiul de peste de calitate superioara, obtinut din peste de mare adancime, cu formula purificata, este bine absorbit de organismul copilului.

Discuta cu medicul pediatru despre suplimentele cu Omega 3 si stabiliti impreuna daca cel mic poate lua astfel de suplimente, dar si in ce cantitati.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0