Ghidul tipurilor de peste - de la cel mai sanatos la cel mai toxic

Auzi atat de multe despre toate tipurile de peste incat nu mai stii care este sanatos, care este toxic, pe care il poti consuma in cantitati limitate si ce peste poti manca pe saturate.

Pestele este extrem de sanatos, insa exista cateva aspecte pe care trebuie sa le stii pentru a putea alege cel mai potrivit peste pentru tine. Proteinele si acizii grasi Omega-3 fac din peste un aliment ideal pentru organism, dar mai ales pentru creier, insa trebuie sa stii ce avantaje si ce dezavantaje are fiecare tip de peste.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Tonul

Pro: se gaseste peste tot, il poti cumpara atat proaspat, cat si la conserva si este usor de gatit in nenumarate feluri. Tonul este bogat in proteine, acizi grasi Omega-3 si seleniu.

Contra: contine cantitati moderate de mercur asa ca ideal ar fi sa te limitezi la cel mult 3 conserve de ton pe saptamana.

*tonul la conserva, in ulei propriu, este cel mai recomandat. Raportul claitate-pret este excelent si poate fi gatit in nenumarate feluri

 

Somonul

Pro: este bogat in continutul de vitamina D si B, in acizi grasi Omega-3, dar si in proteine si antioxidanti.

Contra: majoritatea tipurilor de somon contin urme de mercur asa ca ar trebui sa limitezi si cantitatea de somon consumata.

*somonul salbatic este cel mai indicat intrucat este cel mai bogat in nutrienti si grasimi sanatoase

 

Pestele rapitor            

Pro: Nu exista argumente pro pentru consumul de rapitori.

Contra: rechinul, regele macrou si celelalte tipuri de rapitori contin cantitati ridicate de mercur asa ca nu este indicat sa fie consumate aceste tipuri de peste.

*evita consumul de peste rapitor daca este posibil

 

 

Crabul

Pro: contine cantitati reduse de mercur

Contra: trebuie gatit in ziua in care a fost cumparat pentru ca isi pierde rapid calitatile nutritive si se strica repede.

*cumpara crab proaspat

 

Creveti

Pro: contin cantitati reduse de mercur deci pot fi mancati inclusiv in timpul sarcinii.

Contra: exista pe piata o multime de creveti crescuti in ferme de fructe de mare si va fi foarte greu sa ii alegi pe cei salbatici.

*incearca sa achizitionezi creveti oceanici

 

Sardine si ansoa

Pro: sunt bogati in acizi grasi Omega-3 si in vitamina D. Ansoa are, de asemenea, si un continut bogat in fier.

Contra: au un gust mai puternic, care nu este agreat de toata lumea.

 

 

Crustaceele

Pro: crustaceele contin minerale precum fosfor, seleniu, cupru, fier si mangan.

Contra: contin cantitati mici de mercur.

*evita crustaceele de crescatorie

 

Toate tipurile de peste sunt sanatoase si pot fi consumate, atata timp cat avem o dieta echilibrata, bazata pe proteine, fibre, minerale si vitamine. Unele tipuri de peste sunt mai recomandate decat altele intrucat sunt mai grase, deci au o cantitate mai mare de acizi grasi Omega-3.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Consumul de peste este esential pentru dezvoltarea corpului si a creierului, faciliteaza cresterea in volum a materiei cenusii, te protejeaza de afectiunile cardiace, ajuta la prevenirea depresiei, scade riscul aparitiei bolilor autoimune, iti asigura un somn odihnitor dar protejeaza si vederea.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0