Reteta: Peste la cuptor cu sos tahini & beneficiile pastei de susan

Pestele este una dintre cele mai sanatoase surse de proteine animale de care putem profita, iar pentru ca preparatul sa fie si mai benefic pentru sanatate, ideal ar fi sa il gatim la cuptor. Alaturi de tahini, pasta de susan, pestele devine un preparat si mai benefic pentru sanatate.

Iata cum poti pregati un peste la cuptor, cu sos tahini, gustos si totodata foarte sanatos.

Ingrediente:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

– 1 file de peste mai putin gras (de exemplu, cod)

– 1-2 linguri de sos tahini

– felii de lamaie

– patrunjel proaspat

Marinada pentru peste (optional):

– 1 hasma/ o bucata de praz/ partea alba de la o ceapa verde (taiate marunt)

– sare

– piper

– 1 lingura de suc de lamaie

– cateva picaturi de ulei

Amestecam bine toate ingredientele. Lasam pestele 1-2 ore in aceasta marinada.

Bucata de file se va intari de la acidul din lamaie si aromele vor imbunatati gustul pestelui. Se poate sari peste aceasta etapa.

Sos tahini:

– 1/2 de cana de pasta tahini

– 1/3 de cana de suc de lamaie

– 1/4 de cana de apa

– 2 catei de usturoi

– 1 lingurita de patrunjel taiat marunt (proaspat)

– 1 lingurita de frunze de ceapa verde taiate marunt (ramase de la marinada)

– un praf de sare

Mod de preparare:

Se incalzeste cuptorul. Pestele se coace la un foc moderat pentru aproximativ 10 minute, cand carnea se poate desprinde usor cu o furculita. Ungem bucata de file cu 1-2 linguri de sos tahini (depinde de marimea lui) si se mai coace inca 5 minute. Se serveste cu felii de lamaie si patrunjel taiat marunt.

*Sosul tahini se face foarte usor amestecand toate ingredientele mentionate. Acest sos se poate folosi si la alte retete. Acompaniaza foarte bine falafelul sau poate fi utilizat in sandvisuri ori ca dressing in salate.

 

 

De ce sa introduci in dieta ta pasta tahini

Tahini este o pasta obtinuta din semintele de susan. Aceasta nu numai ca este gustoasa, oferind preparatelor tale o aroma aparte, usor orientala, insa este totodata si foarte benefica pentru sanatate.

Valori nutritionale 30 g tahini

Calorii: 178

Grasimi: 16,13 g

Fibre: 2,8 g

Proteine: 5,1 g

Magneziu: 8% din doza zilnica recomandata

Fosfor: 22% din doza zilnica recomandata

Fier: 14% din doza zilnica recomandata

Calciu: 12% din doza zilnica recomandata

Beneficiile tahini

Sanatos pentru inima – tahini contine o cantitate impresionanta de antioxidanti, care sustin activitatea sistemului imunitar si echilibreaza din punct de vedere hormonal organismul.

Amelioreaza simptomele artrozei – un studiu facut de catre cercetatorii de peste Ocean a scos la iveala faptul ca 2 linguri de tahini consumate pe zi amelioreaza durerile de genunchi asociate cu osteoartrita (artroza).

Benefica pentru sanatatea osoasa – pasta de susan contine o cantitate mare de magneziu, despre care se stie ca este benefic pentru oase. Consumul de magneziu este asociat cu sporirea densitatii osoase, precum si cu reducerea riscului de osteoporoza la femeile ce intra la menopauza.

Previne cancerul – continutul de sesamin si sesamol din tahini are un efect benefic asupra estrogenului din organism, reducand astfel riscul pentru unele tipuri de cancer.

Alte efecte benefice ale pastei de susan (n.r. tahini):

  • este bogat in continutul de grasimi nesaturate
  • este usor de digerat
  • peste 20% din continutul pastei de susan este de proteine
  • previne anemia
  • stimuleaza procesul de regenerare a celulelor
  • contine cantitati mari de vitamina E, vitamina B1, vitamina B2, vitamina B5 si B15
  • este una dintre cele mai bogate surse de calciu.

Tahini mai poate fi consumata pe post de dressing pentru salate, pe post de sos pentru gustari ori in smoothie-uri sau sandvisuri.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0