Salate usoare pentru pranzul servit la birou

Te-ai saturat sa constati ca silueta si starea ta generala au de suferit de pe urma faptului ca iti comanzi laolalta cu colegii de birou tot felul de mancaruri nesanatoase, in special pizza si diverse meniuri de fast food? Poti incepe sa iti aduci mancare de acasa fara teama ca te faci de ras. Dimpotriva, iti poti inspira si colegii sa inceapa sa consume salate sanatoase, complete, bogate in nutrienti.

Unde mai pui ca nu ai nevoie sa ai la dispozitie la birou de un cuptor cu microunde pentru incalzirea mancarii, daca asta era scuza pe care o foloseai pana acum sa nu iti aduci mancare de acasa. Ai nevoie de borcane cu capac infiletabil sau cu inchidere etansa, in care sa transporti salatele si de un castron in care le vei servi.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Iata trei exemple de salate sanatoase pe care le poti lua cu tine la birou:

1. Salata cu influente mexicane

Incepi prin a turna in borcan dresingul preferat preparat in prealabil, pe baza de ulei de masline si zeama de lamaie, de exemplu, cu condimente clasice, adica sare, piper, poate busuioc si oregano sau fulgi de ardei dulce sau iute, orice iti place. Adauga porumb, linte rosie sau fasole neagra, fierte sau de la conserva, cuburi de ardei rosu, capia sau gogosar, rosii cherry tocate, salata verde, avocado si branza rasa sau taiata cuburi, de preferinta de capra, dar poti alege si feta sau de care iti place. La birou nu trebuie decat sa versi continutul borcanului in castron si sa amesteci ingredientele.

2. Salata crunchy

Incepe cu cereale integrale, un strat generos de quinoa, orez brun, mei, paste de orez, bulgur sau ce altceva ai la indemana. Continua cu proteine din carne - cum ar fi piept de pui ramas de la cina, curcan, oua fierte, tofu, peste, orice tip de proteina preferi. Adauga o leguma sau un fruct, cum ar fi avocado, ardei capia, kale, ciuperci sau morcovi. Urmeaza partea crocanta: seminte decojite de floarea soarelui sau de dovleac, migdale, seminte de susan, naut sau caju. Urmeaza condimentarea, cu dressingul preferat, sau unul din zeama si coaja unei lamai, verdeturi proaspete, cum ar fi marar, patrunjel sau tije tocate de praz, sare si piper.

3. Salata cu paste sanatoase

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Incepe cu un dressing la alegere, apoi pune masline, de preferinta Kalamata sau alt tip de masline negre, carnoase. Continua cu paste sanatoase, cum ar fi cele din dovlecel crud sau morcov, ori unele fierte si racite din grau integral si suc de sfecla sau spanac. Urmeaza rosii cherry, grau spelta sau arpacas fiert si racit, cuburi de mozzarela su feta sau branza de capra.  Rezultatul: un preparat colorat si delicios, plin de savoare!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0