Retenția de apă: remedii naturale care funcționează

Retenția de apă se produce atunci când organismul reține un exces de fluide în țesuturi. Aceasta mai poartă numele de retenție de fluide sau edem. Retenția de apă poate cauza fluctuații în greutate și un anumit nivel de disconfort, precum umflarea mâinilor, gleznelor și picioarelor.

Există mai multe motive responsabile pentru retenția de apă, printre care se numără perioada premenstruală, sarcina sau zborurile lungi, însă, la anumite persoane, aceasta este cauzată de sedentarism, fie că vorbim de lipsa exercițiului fizic regulat sau de o afecțiune care obligă pacientul să rămână imobilizat la pat perioade lungi de timp. 

În cazuri mai grave, retenția de apă poate fi simptomul afecțiunilor de rinichi sau al celor cardiovasculare. Dacă retenția de apă apare în mod subit și îți produce un disconfort real, este important să consulți medicul, pentru a depista orice posibilă afecțiune din timp. Dacă, în schimb, retenția de apă te deranjează, mai mult, din ordin estetic, și nu există nicio boală în spate, există câteva lucruri simple pe care le poți face pentru a atenua simptomele. 

Consumă mai mult magneziu din surse naturale

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Magneziul este un mineral deosebit de important pentru sănătate, fiind activ în peste 300 de reacții enzimatice care susțin funcționarea optimă a organismului. În plus, magneziul este un aliat de nădejde împotriva retenției de apă. Potrivit unui studiu1, un consum de 200 mg de magneziu pe zi poate diminua retenția de apă la femei în perioada premenstruală – probabil cea mai dificilă în acest sens. 
Poți să apelezi fie la suplimente sau să consumi surse bogate în magneziu. Orientează-te după nuci, cereale integrale, ciocolată neagră și cât mai multe legume verzi. 

Consumă mai multă vitamină B6 din surse naturale

Vitamina B6 reprezintă un grup de vitamine din complexul de B-uri esențiale pentru organism, deoarece ajută la formarea celulelor roșii din sânge și susține numeroase procese din organism. De asemenea, vitamina B6 este eficientă în eliminarea apei în exces din țesuturi, așadar caută să consumi mai des banane, cartofi, nuci și carne slabă în grăsimi, mai ales în perioada premenstruală. 

Consumă mai mult potasiu din surse naturale 

Potasiul este un alt mineral important pentru buna funcționare a organismului, iar cercetările indică faptul că poate ajuta și în eliminarea excesului de fluide din țesuturi, prin scăderea concentrației de sodiu din corp și creșterea producției de urină. Bananele, fructul de avocado și roșiile sunt câteva exemple de surse bogate în potasiu, pe care le poți consuma în mod regulat pentru reducerea simptomelor. 

Bea ceai de păpădie

Păpădia este o plantă utilizată ca diuretic natural de foarte mult timp, tocmai datorită acțiunii sale eficiente. Prin consumul regulat de ceai de păpădie, vei putea elimina mai ușor rezervele de apă prinse în țesuturi, prin urinare mai frecventă. În plus, ceaiul de păpădie poate ajuta în reglarea tranzitului intestinal și în menținerea unei greutăți optime. Alte ceaiuri diuretice foarte utile în diminuarea simptomelor retenției de apă sunt: hibiscus, mătase de porumb, coada șoricelului, codițe de cireșe și soc.  

Redu consumul de sare

Consumul excesiv de sare reprezintă cauza majoră a retenției de apă, la persoanele fără afecțiuni preexistente, deoarece captează și prinde apa de țesuturi pentru reglarea nivelului de fluide intracelular și extracelular. Dacă obișnuiești să îți asezonezi mesele cu mai multă sare sau consumi multe alimente procesate, care vin, deja, cu un aport crescut de sare, organismul tău va reține mai multă apă decât are nevoie. 

Așadar, o cale sigură de a elimina retenția de apă este să mănânci mai puțin sărat și să optezi mai rar pentru alimente procesate. Pentru a te obișnui cu acest regim poți, la început, adăuga și alte condimente care oferă savoare mâncărurilor, precum piper, boia sau fulgi de chili. Ai grijă, însă, să echilibrezi cantitățile de condimente adăugate, pentru că și acestea, în exces, pot duce la apariția unor disconforturi sau chiar afecțiuni. 

Evită carbohidrații rafinați

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Carbohidrații rafinați cresc indicele glicemic și producția de insulină în corp, ceea ce determină reținerea unei cantități mai mari de sodiu, prin creșterea ratei de reabsorbție a sodiului în rinichi. În consecință, crește și nivelul de retenție de apă. Două exemple de carbohidrați rafinați pe care e indicat să îi eviți sunt zahărul alb și făina albă, care se regăsesc cel mai des în alimentele procesate. 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Healthline - 6 Simple Ways to Reduce Water Retention
https://www.healthline.com/nutrition/6-ways-to-reduce-water-retention
Studiul Magnesium Supplementation Alleviates Premenstrual Symptoms of Fluid Retention, publicat în National Library of Medicine, în noiembrie 1998, autori: A F Walker, M C De Souza, M F Vickers, S Abeyasekera, M L Collins, L A Trinca
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9861593/

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0