Papadia, planta-minune pentru sanatate

Papadia este o planta erbacee cu flori galbene, folosita pentru proprietatile sale terapeutice din cele mai vechi timpuri. Papadia este folosita in stare cruda si uscata, atat pentru prepararea ceaiurilor si a salatelor, cat si a supelor, dar si sub forma de capsule de extract de papadie.

Beneficii papadie

Eficienta in tratarea bolilor de ficat – antioxidantii, vitamina C si luteina ajuta ficatul sa functioneze asa cum trebuie si stimuleaza detoxifierea.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Benefica pentru diabetici – sucul de papadie ajuta persoanele diabetice, stimuland pancreasul sa produca insulina pentru a mentine nivelul de zahar din sange in parametri normali. Totodata, datorita proprietatilor diuretice, zaharul in exces din organism este eliminat prin urinare.

Ajuta la rezolvarea problemelor urinare – afectiunile de la nivelul tractului urinar sunt vindecate mai repede cu ajutorul papadiei. Fiind un excelent diuretic, papadia elimina depozitele de toxine din tractul urinar. Proprietatile dezinfectante ale acestora inhiba si multiplicarea bacteriana.

Intareste oasele – papadia este bogata in continutul de calciu, despre care se stie ca este esential pentru mentinerea oaselor sanatoase.

Mentine pielea frumoasa – papadia are efecte antifungice si antimicrobiene asa ca este ideala pentru tratarea problemelor de la nivelul pielii. Papadia poate fi folosita pentru tratarea iritatiilor, a eczemelor sau a ciupiturilor de insecte. Avand proprietati diuretice si antioxidante, papadia este eficienta si pentru tratarea acneei.

Te ajuta sa slabesti – papadiile au un continut redus de calorii, 4 cani de papadii avand nu mai mult de 100 de calorii. De asemenea, datorita proprietatilor diuretice, papadiile previn retentia de apa.

Regleaza tensiunea arteriala – tot proprietatile diuretice fac din papadie un ingredient care regleaza tensiunea arteriala. Si continutul de potasiu si fibre contribuie la mentinerea tensiunii arteriale in parametri normali.

Reduce inflamatia – papadia este bogata in acizi grasi, antioxidanti si fitonutrienti care reduc inflamatia, umflaturile si durerile.

Previne cancerul – cantitatea mare de antioxidanti din papadie ajuta in lupta cu radicalii liberi, protejand ADN-ul si prevenind instalarea cancerului. Aportul ridicat de vitamina C si vitamina A contribuie la prevenirea acestei boli.

Trateaza anemia – cantitatea ridicata de fier si proteine din papadie ajuta la tratarea anemiei. Consumul de papadie cruda este indicat pentru persoanele anemice, mai ales pe timp de primavara.

Intareste sistemul imunitar – studiile facute in ultimii ani au dovedit ca papadia intareste sistemul imunitar, ajutand organismul sa lupte impotriva microbilor si virusurilor.

 

Cum poti consuma papadia

Toate partile papadiei sunt comestibile, fie ca vorbim despre frunze, tulpina, floare sau radacina. Aroma papadiei este in general amara, insa daca culegi papadiile la inceput de primavara, aroma amara este folarte subtila. De asemenea, atunci cand este gatita, "oparita" in cazul supelor sau in salate, infuzie, in cazul ceaiurilor, papadia isi pierde din aroma amara. Pentru cei carora le place gustul usor amarui, este de preferat sa adauge in salate, mai ales primavara, cand se gaseste proaspata la piata, tulpini si frunze de papadie in salate ( in jur de 10 tulpini) pentru a beneficia de toate vitaminele si nutrientii acesteia. In afara sezonului, se recomanda ceaiul de papadie, obtinut din tulpini, frunze, flori si  radacina papadiei.

 

 

Valori nutritionale 1 cana de papadie

Calorii: 25

Sodiu: 23 mg

Potasiu: 218 mg

Carbohidrati: 5 g

Fibre dietetice: 7% din doza zilnica recomandata

Vitamina K: 535% din doza zilnica recomandata

Vitamina A: 111% din doza zilnica recomandata

Vitamina C: 32% din doza zilnica recomandata

Calciu: 10% din doza zilnica recomandata

Fier: 9% din doza zilnica recomandata

Magneziu: 5% din doza zilnica recomandata

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0