Planul zilnic de combatere a durerii de genunchi

Daca suferi de dureri de genunchi, este important sa tii cont de cateva recomandari pentru a combate disconfortul articular.

Incearca sa fii activ 

Exercitiul fizic regulat poate face diferenta. Plimbarile, aerobicul usor, yoga si inotul pot scadea durerea de genunchi, determinand cresterea flexibilitatii si a mobilitatii articulare. Cel mult 30 minute pe zi, de 3-4 ori pe saptamana, de activitate fizica - chiar daca este una usoara (gradinarit, gimnastica) - pot reda starea de bine a articulatiilor. In cele 30 de minute de miscare zilnica este suficient sa incluzi exercitii cu impact redus asupra articulatiilor, astfel incat sa nu accentuezi durerea, mai ales daca esti diagnosticat cu artroza.

Dormi bine

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Dupa o noapte de somn odihnitor, corpul uman poate face fata mai usor durerii de genunchi. Rutina somnului este benefica, asa ca incearca sa te pui in pat la aceeasi ora si sa te trezesti la aceeasi ora, in fiecare zi. Evita, atunci cand stai in pat, sa urmaresti programe de la televizor, pentru a nu-ti obosi si mai tare organismul. Nu dormi la pranz, oricat ar fi de tentant. Daca durerea de genunchi te tine treaz, spune-i acest lucru medicului tau reumatolog, iar el va sti daca este cazul sa iti modifice tratamentul.

Cere ajutorul persoanelor dragi sau prietenilor

Nu te sfii sa ii rogi pe cei din jurul tau sa te ajute cu treburile zilnice, atunci cand durerea de genunchi este coplesitoare ori iti provoaca dizabilitate. Unele zile sunt mai bune, altele nu. Asa ca este important sa ceri ajutorul, atunci cand simti ca nu te mai poti baza pe articulatiile genunchilor.

Ia analgezicele conform planului de tratament

Planul zilnic de medicatie stabilit cu medicul tau trebuie urmat cu regularitate. Dupa ce ai apelat la aplicarea unguentelor ori cremelor locale cu efect analgezic, poti folosi si o genunchiera - daca stii ca ai de facut un drum mai lung, pentru a proteja articulatia genunchiului de alternanta temperaturii exterioare. Si tot pentru protejarea articulatilor sunt utile si ortezele speciale. Intreaba-ti medicul daca iti poate oferi informatii despre alegerea genunchierelor si ortezelor.

Apeleaza la masaj si la automasaj

Masajul are un rol important in gestionarea durerii de cauza inflamatorie a genunchiului. Este important ca, macar o data pe saptamana, sa mergi la un cabinet specializat pentru masaj, intrucat masajul terapeutic ajuta la imbunatirea circulatiei sangvine si la drenajul limfatic al membrelor inferioare si al intregului organism.

Iar zilnic, cu ocazia aplicarii unguentelor locale pe baza de substante active cu efecte antiinfamatoare, poti sa iti faci singur un masaj al zonei dureroase, insa poti extinde miscarile si asupra regiunii poplitee si in directia gambei, dupa care este esential sa ramai cateva zeci de minute in pozitie orizontala, cu picioarele asezate pe un plan putin mai ridicat (la 30 de grade). Este indicat sa asezi o perna tare sub picioare.

Gaseste-ti un hobby

Tine-ti mintea si corpul permanent ocupate cu activitati placute: pictatul, sahul, lectura unei carti in parc, intalnirile cu prietenii si familia!

Fii pregatit pentru acutizari ale durerii de genunchi

Atunci cand se intampla acest lucru (iar artroza are episoade cu durere accentuata), este bine sa ai un plan pus la punct din timp. Comprese reci (cu gheata) sau calde, o medicatie de salvare sau cresterea dozei unuia dintre analgezice, plan prestabilit cu medicul tau - toate aceste masuri te vor ajuta sa depasesti momentul dureros. Identifica factorul declansator al durerii de genunchi si incearca pe cat posibil sa il eviti.

Adopta o dieta sanatoasa

Fructele, legumele, cerealele integrale si proteinele sunt o sursa buna de energie, care iti va ajuta organismul sa lupte impotriva durerii de genunchi. Poti apela si la alte produse naturale care scad inflamatia, precum ceaiurile si alte remedii.

Renunta la fumat

Fumatul te predispune spre durere, intrucat nu permite oraganismului sa se recupereze rapid. Deci, incearca sa renunti la acest viciu, apeland la ajutorul medicului tau sau cerand ajutor unui grup de suport.

Ia suplimente care contribuie la mentinerea articulatiilor sanatoase

In cazul in care nu esti sigur ce fel de suplimente sunt indicate in cazul tau, mai ales ca ai diagnosticul de artroza, intreaba-ti medicul curant ce substante active iti poate recomanda. Studiile din ultimul deceniu arata ca extractele obtinute din membrana naturala din coaja de ou1 are efecte benefice in calmarea durerii articulare induse de exercitiile fizice, in calmarea redorii articulare si in mentinerea unei structuri optime a cartilajului.

O cercetare subliniaza chiar ca membrana din coaja de ou este o posibila optiune terapeutica, fiind atat eficienta, cat si sigura, pentru a fi folosita in tratamentul durerii si lipsei de flexibilitate asociate cu afectiunile articulatiilor si ale tesuturilor conjunctive. Acest studiu2 arata ca suplimentele cu membrana naturala din coaja de ou, administrate in doze de 500 mg o data pe zi, au redus semnificativ durerea, atat intr-un termen scurt, cat si pe o perioada mai mare.

Evalueaza-ti gratuit riscul de artroza la genunchi sau solduri! si afla rapid daca durerile articulare indica un risc crescut de artroza. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, beneficiezi de un consult gratuit la medicul specialist!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Bibliografie:

  • 1Studiul "Beneficial effects of natural eggshell membrane versus placebo in exercise-induced joint pain, stiffness, and cartilage turnover in healthy, postmenopausal women", publicat in 2018, in Clinical interventions in aging, autori: Kevin J Ruff, Dennis Morrison, Sarah A Duncan, Matthew Back, Cem Aydogan, Jason Theodosakis.
  • 2Studiul "Eggshell membrane: A possible new natural therapeutic for joint and connective tissue disorders. Results from two open-label human clinical studies", publicat in 2009 in Clinical interventions in aging, autori: Kevin J Ruff, Dale P DeVore, Michael D Leu, Mark A Robinson.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0