De ce e bine sa mananci avocado

Avocado este un fruct unic si in vreme ce majoritatea fructelor contin in principal carbohidrati, acesta are un continut ridicat de grasimi sanatoase. Include-l mai des in alimentatia ta si descopera beneficiile acestui fruct gustos, pe care il poti folosi foarte simplu in salate si guacamole.

Contine mai mult potasiu decat bananele

Articole Nutritie primul spatiu de bannere

Potasiul este o substanta nutritiva benefica pentru celulele din organism si are multe functii importante. Comparativ cu alte fructe, avocado este foarte bogat in potasiu, iar o portie de 100 de grame de avocado contine 14% din doza zilnica recomandata de potasiu, comparativ cu 10% din doza zilnica recomandata, cat contin bananele.

Contine grasimi mononesaturate benefice

Nu mai este de mult o noutate faptul ca avocado este un fruct ce contine multe grasimi. De fapt, 77% dintre caloriile pe care le are acest fruct provin din grasimi. Dar nu este vorba de orice fel de grasimi. Mare parte dintre acestea sunt reprezentate de acidul oleic. Acesta este un acid gras mononesaturat care este, totodata, o componenta majora din uleiul de masline. Oamenii de stiinta cred ca acidul oleic ar fi responsabil de unele dintre efectele benefice ale fructului de avocado. De exemplu, acidul oleic reduce inflamatia si s-a observat ca are efecte benefice asupra genelor legate de unele forme de cancer.

Este sursa excelenta de fibre

Fibrele sunt un alt ingredient care se gaseste in cantitati relativ mari in avocado. Fibrele sunt materii de origine vegetala care sunt nedigerabile si care pot contribui la scaderea in greutate, reduc fluctuatiile glicemiei (stabilizeaza concentratia glucozei din sange) si reduc riscul de a dezvolta numeroase boli. O portie de 100 de grame de avocado contine 7 grame de fibre, ceea ce reprezinta 27% din doza zilnica recomandata de fibre.

Scade nivelul colesterolului si al trigliceridelor

Exista mai multi factori care sunt legati de un risc extrem de mare de a dezvolta, de-a lungul vremii, boli de inima. Printre acesti factori se numara colesterolul, trigliceridele, markerii inflamatiei, tensiunea arteriala, etc. Numeroase studii au ajuns la concluzia ca avocado: reduce in mod semnificativ nivelul colesterolului total; reduce trigliceridele cu pana la 20%; scade colesterolul LDL cu pana la 22%; creste colesterolul HDL (numit si coleserolul "bun") cu pana la 11%. Unul dintre aceste studii a aratat ca includerea fructului intr-o dieta vegetariana saraca in grasimi a dus la imbunatatirea profilului colesterolului.

Ajuta organismul sa absoarba substantele nutritive

Specialistii spun ca grasimile "bune" din avocado pot ajuta organismul sa absoarba mai bine substantele nutritive din alimentele de origine vegetala. Unele dintre substantele nutritive sunt solubile in grasimi, ceea ce inseamna ca acestea trebuie sa fie combinate cu o grasime pentru a putea fi utilizate de organism. Printre acestea se numara vitaminele A, D, E si K, impreuna cu numerosi antioxidanti, cum sunt si carotenoizii, pigmenti de culoare rosie, galbena sau portocalie care se gasesc in unele fructe si legume. De exemplu, un studiu a aratat ca, adaugand avocado sau ulei de avocado in salata, poti creste semnificativ absorbtia antioxidantilor din legume. Oamenii de stiinta spun ca acest lucru se datoreaza in principal lipidelor prezente in avocado.

Contine antioxidanti care protejeaza ochii

Articole Nutritie al doilea spatiu de bannere

Pe langa faptul ca avocado faciliteaza absorbtia antioxidantilor din alte fructe si legume, fructul este de asemenea foarte bogat in numerosi antioxidanti. Printre acestia se afla si luteina si zeaxantina, care sunt substante extrem de importante pentru sanatatea ochilor. Studiile au aratat ca aceste substante nutritive sunt legate de reducerea drastica a riscului de cataracta si de degenerescenta maculara, afectiuni care sunt foarte comune la persoanele varstnice. Prin urmare, consumand in mod regulat avocado, ochii tai vor avea de castigat pe termen lung.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0