De ce e bine să mâncăm caise

Fructele sunt o minune a naturii. Pentru că sunt dulci, pline de nutrienţi, ne energizează din plin. Și asteptăm cu nerăbdare fiecare anotimp, gândindu-ne si la fructele de sezon ce vor apărea. Nu întâmplător, fiecare fruct apare într-un anumit moment din an, într-o anumită lună.

Pentru că în natură, nimic nu este întâmplător, deși de cele mai multe ori uităm asta. Însă nu trebuie să uităm că extrem de benefic pentru organismul nostru este să consumăm fructele de sezon. Corpul nostru este conectat în mod direct la fiecare moment din natură și la fiecare rod cu care natura ne binecuvântează an de an. Aşa că, astăzi, vă voi povesti despre caise, căci tot sunt de sezon.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Nutrienții din caise

Caisele fac parte din categoria fructelor care, din punctul meu de vedere, sunt într-un con de umbră. Și asta pentru că nu le găsim proaspete în tot timpul anului, ca pe mere. Și pentru că singura metodă de conservare o reprezintă gemurile si dulceţurile. Iată de ce este bine sa profităm din plin de caisele lunii iulie!

Caisele sunt bogate atât în vitamine (provitamina A, vitamina C, vitamina E dar si B3, B5, B6 si B9), minerale (cum ar fi fier, potasiu, calciu, magneziu, fosfor), cât și beta caroten și taninuri.

Două caise pe zi ne asigură 50% din doza zilnică recomandată de caroten. Deci sunt ideale aceasta perioadă de expunere la soare, favorizând obținerea unui bronz frumos.

Beneficiile consumului de caise

În ceea ce privește beneficiile și proprietățile caiselor putem spune ca ele sunt ideale pentru copii, deoarece ajută la creșterea oaselor, ţesuturilor și a sistemul nervos. Sunt laxative și combat problemele de tranzit intestinal, cum ar fi constipația (și chiar are capacitatea de a reduce inflamația intestinelor), precum și problemele de retenţie a lichidelor deoarece sunt diuretice naturale.

De asemenea, consumul de caise ajută la reglarea hipertensiunii arteriale și contribuie la prevenția problemele cardiovasculare și degenerative, protejează vederea, pielea, părul, dinți și oasele.

Caisele fac parte din categoria fructelor prietenoase cu stomacul bebeluşului și prezintă un risc scăzut de alergii. De aceea, este unul din primele alimente solide ce pot fi oferite copiilor, la începutul diversificării. Într-un cuvânt, acum ca tot este sezonul caiselor, ar trebui sa profitam din plin de ele si sa le consumam zilnic.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Caisele se pot consuma crude, confiate, le putem adăuga in mâncăruri sărate, in dulciuri sau in smoothie-uri preparate cu ajutorul blenderului. Vă propun astăzi o reţetă pe cât de simplă, pe atât de gustoasă și plină de nutrienţi.

Puneți într-un blender, 4 caise, o piersica, 1 cm rădăcină de ghimbir proaspăt și 1 vârf de scorţişoară, 1 pahar de apă. Dacă vă place gustul mai dulce, puteți adăuga 1 linguriţă de miere. Aşa ați obţinut un shake plin de vitamine si nutrienţi ce poate fi consumat dimineaţa, la micul dejun.

Vă va energiza și până la amiază veți funcţiona impecabil. Însă nu uitați că fructele, deși ne energizează, sunt pline de fructoză. Iar fructoza ne îngrașă, indiferent că le consumăm în stare solidă, în mâncăruri sau în sucuri. De aceea, atenție la cantități.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0