15 ponturi care te ajuta sa slabesti fara cura de slabire

Supraponderalitatea vine cu o serie de riscuri pentru sanatate, precum si cu probleme la capitolul stima de sine. Daca vrei sa scapi de kilogramele in plus, insa nu esti genul care sa tina o cura de slabire, poti respecta un set de reguli care te ajuta sa obtii greutatea ideala.

Odata ce intelegi ca este necesar sa slabesti, inseamna ca ai pasit deja pe calea cea buna. Cantareste-te, stabileste greutatea la care ar trebui sa ajungi, tinand cont de indicele de masa corporala (IMC), iar apoi respecta aceste reguli si vei obtine rezultatele dorite.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

1. Calculeaza numarul de calorii consumate zilnic – Poti folosi o aplicatie pentru a-ti fi mai usor sa calculezi numarul de calorii consumate zilnic. Afla apoi cate calorii ar trebui sa consumi in functie de greutatea ta, inaltimea si stilul de viata. Astfel, vei putea calcula numarul caloriilor in plus pe care le consumi. Zi de zi, incearca sa nu depasesti aportul caloric recomandat pentru tine.

2. Cantareste-te o data la 2-3 zile – Fa-ti un obicei din a te cantari, astfel incat sa observi progresul, dar si lipsa acestuia atunci cand e cazul.

3. Tine un jurnal – Fa-ti un jurnal in care vei scrie data, greutatea pe care o ai, numarul de calorii consumate, precum si alimentele interzise pe care le-ai mancat in ziua respectiva. Acest jurnal nu te va ajuta numai sa monitorizezi evolutia ta, insa te va face sa fii mai responsabil atunci cand vine vorba despre alegerile alimentare.

4. Hidrateaza-te – Apa elimina toxinele din organism, accelereaza metabolismul, mentine pH-ul echilibrat si totodata ofera uneori senzatia de satietate.

5. Mananca frecvent – Nu te infometa niciodata. Multi oameni se ingrasa pentru ca se infometeaza, iar atunci cand mananca o fac in mod abuziv. Fa-ti un obicei din a avea mereu la tine o gustare sanatoasa, astfel incat sa iti potolesti foamea la timp.

6. Fa-ti un obicei din a manca legume – Legumele sunt bogate in vitamine, minerale si fibre dietetice. Consumul de legume hraneste organismul, accelereaza metabolismul si imbunatateste totodata si tranzitul intestinal. E indicat sa consumi cel putin 2 portii de legume pe zi daca vrei sa slabesti.

7. Mananca, in mod regulat, fructe – Fructele contin, de asemenea, nutrienti importanti pentru organism. Totodata, acestea contin o cantitate considerabila de fructoza, care va potoli pofta de dulce, ce poate creste din cauza restrictiilor alimentare.

8. Mananca zilnic grasimi sanatoase – Din dieta zilnica trebuie sa faca parte grasimi sanatoase precum cele provenite din avocado, nuci, seminte, ulei de peste, ghee si ulei de masline. Asigurand organismului grasimi sanatoase, acesta nu va simti nevoia de grasimi si nu va aparea pofta de alimente nesanatoase.

9. Nu consuma sucuri deja preparate – Sucurile din comert contin zahar adaugat si potentiatori de aroma. Nu consuma, mai ales daca vrei sa slabesti, sucuri deja preparate. Daca poftesti la sucuri, poti prepara chiar tu acasa, iar recomandate sunt sucurile facute din legume, nu cele din fructe.

10. Evita zaharul – Acesta contine calorii “goale”, neavand nicio calitate nutritionala. Odata ce renunti complet la zahar, kilogramele in plus vor incepe sa dispara.

11. Evita alimentele procesate – Mezelurile, cerealele pentru micul dejun si biscutii sunt doar cateva exemple de alimente procesate care contin cantitati mari de zahar si de sare, care favorizeaza acumularea kilogramelor in plus.

12. Mananca incet – Cu cat mananci mai repede, cu atat mai greu se va instala senzatia de satietate, ceea ce inseamna ca tentatia de a manca peste masura este mai mare.

13. Fa miscare zilnic – Du-te la sala, mergi pe jos, urca scarile in loc sa folosesti liftul – fa tot posibilul sa faci cat mai multa miscare zilnic, astfel incat sa ajuti organismul in lupta cu kilogramele in plus.

14. Mergi la masaj – Acesta stimuleaza circulatia sanguina si accelereaza procesul de eliminare a toxinelor din organism, fiind de ajutor in timpul procesului de eliminare a kilogramelor in plus.

15. Practica tehnici de relaxare – Odata cu aparitia stresului, nivelul de cortizol din organism creste, iar aceasta crestere afecteaza metabolismul, digestia si tranzitul intestinal. De asemenea, stresul cauzeaza inflamatie in organism, care determina acumularea de kilograme in plus.

Obiceiurile alimentare care ar putea contribui la supraponderalitate

Potrivit oamenilor de stiinta, exista cateva obiceiuri care ne fac sa luam in greutate:

  • Iei prea putine mese acasa sau nu mananci deloc acasa.
  • Optezi pentru alimente bogate in grasimi si bogate in calorii.
  • Optezi pentru alimente / gustari bogate in grasimi, de la automatele plasate strategic (de exemplu, in cladirea in care lucrezi) ori din magazine ce vand gustari, factor combinat cu timpul insuficient pentru a prepara alimente mai sanatoase si mai ieftine.
  • Iei deseori masa sau mesele la restaurante care iti ofera portii de dimensiuni mari sau la restaurante care au oferte de tipul "tot ce poti sa mananci" contra unei sume fixe de bani.

 

Din fericire, exista cateva schimbari simple care pot modifica mediul in care iei masa, astfel incat sa nu mai fii tentat sa faci alegeri nesanatoase:

  • Pregateste masa acasa si, daca lucrezi de la birou, ia-ti pranzul la pachet, care consta dintr-o mancare pe care ti-ai pregatit-o acasa, de seara.
  • Invata sa estimezi sau sa masori dimensiunile portiilor la restaurante.
  • Invata sa recunosti continutul de grasime al preparatelor de pe meniu si al mancarurilor de la mesele de genul "bufet suedez".
  • Renunta la fumat si redu consumul de alcool.
  • Inlocuieste alimentele bogate in calorii cu unele sarace in calorii.
  • Modifica ruta pe care o ai spre serviciu, pentru a evita magazinele cu tentatii de tot felul, cu gustari nesanatoase si mancare fast food.

Pe ce se bazeaza o alimentatie echilibrata?

Ai nevoie de o alimentatie care iti ofera optiuni sanatoase si alimente gustoase, care interzice putine alimente si care nu necesita o lista lunga de cumparaturi. Iata un exemplu de alimentatie sanatoasa, in stil mediteranean, care include:

  • mai multe portii de fructe si de legume pe zi
  • paine facuta din cereale integrale si cereale cu bobul intreg
  • grasimi sanatoase, pe care ti le iei din: nuci, seminte, ulei de masline
  • proteine slabe: pasare de curte, pui, peste si fasole boabe
  • cantitati limitate de carne rosi
  • consumul moderat de vin la masa (nu mai mult de 2 pahare pe zi, in cazul barbatilor, si nu mai mult de 1 pahar pe zi, pentru femei).

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Cartea "Weight Management: State of the Science and Opportunities for Military Programs.", publicata pe www.ncbi.nlm.nih.gov.
  • Harvard Medical School - https://www.health.harvard.edu/topics/diet-and-weight-loss

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0