Top 10 fructe care te ajuta sa slabesti

Exista ideea preconceputa potrivit careia fructele sunt interzise la dieta, intrucat contin zahar. Ei bine, unele fructe te pot ajuta chiar sa slabesti, in ciuda continutului de fructoza – iata despre ce fructe este vorba!

Daca alegi fructele potrivite la dieta, nu numai ca acestea nu iti vor sabota eforturile de eliminare a kilogramelor in plus, insa totodata te vor ajuta sa slabesti. Unele fructe contin un nivel crescut de fibre solubile care mentin satietatea si suprima apetitul – de pilda, pectina. Fibrele imbunatatesc digestia, incetinesc absorbtia zaharului in sange si mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp.

Bineinteles, fructele trebuie consumate cu moderatie atat la dieta, cat si in general, intrucat fructoza in exces este depozitata de organism sub forma de grasimi. Nu uita nici de aportul caloric al fructelor – pentru a slabi trebuie sa creezi un deficit caloric, asa ca asigura-te ca nu consumi un aport caloric prea mare prin consumul de fructe.

stop dislipidemie

Iata 10 fructe pe care e indicat sa le consumi (cu moderatie) la dieta:

Perele – cu un continut de fibre mai mare decat majoritatea fructelor, perele mentin senzatia de satietate si pot fi consumate pe post de gustare la dieta. Acestea mentin nivelul de zahar din sange echilibrat (glicemia echilibrata) si te ajuta sa slabesti.

Coacazele – aceste fructe ajuta organismul sa topeasca depozitele de grasimi. Totodata, ingredientele active din coacaze combat colesterolul marit si rezistenta la insulina.

Pepenele rosu – sarac in calorii, insa bogat in continutul de apa, pepenele este un aliat de pret pe tipul curelor de slabire. O cana de cuburi de pepene nu contine mai mult de 100 de calorii, insa te va satura intantaneu, reducand apetitul pentru cateva ore. Continutul bogat in apa va hidrata organismul.

Grepfrutul – o jumatate de grepfrut are 60 de calorii, insa este vorba despre calorii “goale”. Asta inseamna ca organismul consuma mai multe calorii in timp ce digera acest fruct, decat primeste. Naringina, ingredient activ din grepfrut, poate stimula scaderea in greutate si poate reduce totodata nivelul de zahar din sange (glicemia).

Merele – bogate in fibre, merele suprima apetitul, tinandu-ti de foame mult timp. Un studiu facut de cercetatorii de origine braziliana a demonstrat ca 3 mere pe zi pot stimula eliminarea kilogramelor in plus. Avantajul merelor consta in faptul ca pot fi mancate oriunde, le poti lua cu tine in geanta si le poti consuma atunci cand simti nevoia de o gustare rapida care sa iti potoleasca foamea.

Rodia – rodia stimuleaza metabolismul datorita antioxidantilor care se regasesc in acest fruct in concentratie mare. Consumul de rodie la dieta va ajuta in controlul senzatiei de foame.

Banana – bananele au capatat o reputatie proasta, fiind adesea evitate la dieta. Ei bine, acestea sunt bogate in fibre si te pot ajuta sa iti tii foamea sub control. O banana nu contine mai mult de 105 calorii si este in mod deosebit recomandata dupa practicarea unor activitati fizice intense.

Portocala – si portocala determina organismul sa consume mai multe calorii decat contine ea. Avand in vedere ca portocala contine calorii goale, este recomandata in timpul curelor de slabire. Sucul de portocala, insa, este complet interzis la dieta, intrucat are un aport caloric foarte mare, fiind bogat in zaharuri.

Kiwi – semintele de kiwi contin fibre insolubile, care stimuleaza digestia si totodata mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp. Acest fruct poate fi folosit pe post de gustare intre mese in timpul curelor de slabire.

Avocado – bogat in calorii, dar si in grasimi bune, avocado este de multe ori evitat la dieta. Ei bine, acesta poate sustine scaderea in greutate, in ciuda faptului ca e un fruct cu densitate calorica mare – o jumatate de avocado contine 160 de calorii. Studiile au aratat ca avocado mentine senzatia de satietate mai mult decat orice alt fruct, suprimand astfel apetitul.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: Studiul “Weight loss associated with daily intake of three apples or three pears among overweight women”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Conceicao de Oliviera M, Sichieri R si Sanchez Moura A.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0