Dieta Rina: 90 de zile pentru corpul pe care il visezi

Daca iti doresti o dieta prietenoasa, care sa nu iti impuna sa renunti la mancarurile tale preferate, dieta Rina ti se potriveste perfect. In 90 de zile, vei slabi intre 15 si 20 de kilograme, chiar daca vei manca paste, paine sau ciocolata. In plus, regimul promite sa faca mai mult decat sa te ajute sa slabesti: iti va schimba metabolismul, obisnuindu-l sa arda caloriile in mod diferit.

Care sunt principiile dietei Rina

Programul de 90 de zile al dietei Rina este conceput ca un ciclu in cadrul caruia vei repeta 4 zile de alimentatie disociata cu diferite tipuri de alimente: proteine, amidon, carbohidrati, vitamine. O data la 7 repetari (28 de zile), vei avea o zi de detoxifiere totala, in care vei bea doar apa.

Principiul acestui regim disociat este acela al unei digestii mai usoare. Organismul tau proceseaza in mod diferit proteinele, amidonul si carbohidratii, iar in timpul unei digestii care le include pe toate, va fi solicitat suplimentar. Daca in cursul unei zile mananci alimente din o singura categorie, digestia va fi mai rapida si mai eficienta.

In plus, prin faptul ca acoperi toate grupele alimentare si ai zile dedicate special aportului de vitamine in cantitati cat mai mari, dieta Rina iti asigura si un stil de viata sanatos. La finalul celor 90 de zile, metabolismul tau se va obisnui cu acest tip de abordare si iti va fi mai usor sa iti mentii greutatea.

Cum functioneaza dieta Rina

Inainte de a incepe detalierea programului, iti reamintim ca orice dieta presupune doua ingrediente principale, de care nu ar trebui sa uiti nici acum: consumul de apa si sportul. Cel putin 1,5 litri de apa si 30 de minute de miscare pe zi vor completa rezultatele alimentatiei.

Cum iti explicam si mai sus, pe parcursul dietei Rina vei repeta un regim de 4 zile. Tine minte ca ziua 29 este dedicata detoxifierii si ai voie sa bei doar apa. Dupa aceasta zi, reiei ciclul de cate 4 zile. Este extrem de important sa respecti ordinea zilelor si regulile lor, pentru ca cea mai mica abatere poate sa strice toate eforturile depuse pana atunci. Ca sa iti fie mai usor sa tii evidenta, iti recomandam sa notezi intr-un calendar toate aceste detalii.

Chiar daca meniul tau va fi diferit zilnic in functie de tema, micul dejun va fi mereu acelasi. Mai mult decat atat, este recomandat ca acesta sa fie respectat inca 90 de zile dupa incheierea dietei, pentru ca metabolismul tau sa se echilibreze si mai bine.

Micul tau dejun trebuie sa contina, in fiecare zi, cel putin 90% fructe: mar, para, banana, piersica, struguri, prune, etc. La fructele proaspete poti adauga fructe uscate, seminte, legume proaspete sau fructe oleaginoase, in orice combinatie. Micul dejun cu fructe trebuie respectat indiferent de tema zilei respective. Exceptie face doar ziua de detoxifiere.

Ziua 1: proteine

In prima zi ai voie sa mananci carne, de preferat cat mai slaba: pui, peste, curcan, preparata la cuptor sau la abur. Alaturi de carne sunt permise ouale si lactatele: branza, iaurt, smantana.

Pentru pranz compune o farfurie cu cel putin 200 de grame de proteine, in orice combinatie. Pentru a diversifica, alaturi de proteine poti adauga o salata mica din legume proaspete, fara ulei. De exemplu, poti manca cateva felii de pui la cuptor, sau 2-3 oua fierte si o bucatica de branza. Indiferent de preparat, poti adauga cantitati mici de sare, piper sau ierburi aromatice.

Pentru cina, pregateste-ti acelasi meniu ca la pranz, dar intr-o cantitate mai mica.

Ziua 2: legume

Dimineata respecta micul dejun cu fructe, iar la pranz pregateste-ti orice fel de mancare din legume proaspete sau gatite la abur sau la cuptor. Orice combinatie este permisa, asa ca te poti folosi de fiecare data de imaginatie. Nu ai voie sa folosesti ulei, dar te poti baza pe condimente si ierburi aromatice.

Cina consta in acelasi meniu ca pranzul, dar intr-o cantitate mai mica.

Ziua 3: carbohidrati

Cu siguranta va deveni ziua ta preferata, pentru ca vine la pachet cu posibilitatea de a manca multe dintre alimentele interzise in majoritatea dietelor. Micul dejun ramane acelasi, dar la pranz si cina te vei putea rafata cu paste cu sos de rosii si busuioc, pizza cu legume, produse de patiserie sau ciocolata neagra. Cina va trebui sa fie mai redusa cantitativ decat pranzul.

Evita alimentele prajite in ulei si alege variante coapte, fierte sau gatite la abur. In plus, incearca sa combini pastele sau pizza cu legume, nu cu carne sau lactate.

Ziua 4: vitamine

Ultima zi iti va asigura un aport de energie considerabil, pentru ca se bazeaza pe fructe si legume proaspete, pe care le poti consuma in orice forma iti doresti. Separat sau combinate, alaturi de cateva seminte sau fructe oleaginoase, in orice cantitate.

Cateva reguli generale ale dietei Rina:

Indiferent de ziua in care esti, trebuie sa respecti un interval de 2 ore intre mese; se poate sa iti fie mai dificil in zilele 2 si 4, fiindca fructele si legumele nu ofera aceeasi senzatie de satietate ca proteinele sau carbohidratii, dar dupa 2-3 saptamani te vei obisnui cu siguranta.

Pe langa apa, ai voie sa bei cafea si ceai in fiecare zi, cu conditia ca acestea sa nu fie deloc indulcite; alege ceaiuri medicinale care sa te ajute in detoxifiere. Alcoolul si sucurile carbogazoase sunt interzise.

In cursul dietei Rina nu doar ciclul de zile este important, ci si ciclul de ore. Acesta are in vedere modul in care functioneaza metabolismul tau si te ajuta sa pastrezi un program regulat de mese.

Intre 4 dimineata si ora pranzului, 12, are loc perioada de purificare. In acest interval, ar trebui sa iei micul dejun cu fructe si eventual 1-2 mici gustari tot din fructe sau legume proaspete.

Intre ora 12 la pranz si 8 seara are loc perioada de ingestie, in care ar trebui sa ii oferi organismului tau mare parte din alimentatia unei zile: pranzul si cina. Acestea vor respecta tema zilei si sunt recomandate pentru ora 1 la pranz si 6 seara.

Ultimul interval, intre 8 seara si 4 dimineata, este perioada de digestie, in cursul careia nu ai voie sa mananci nimic. Prin urmare, cina trebuie luata obligatoriu inainte de ora 8 seara.

Cat de mult poti sa slabesti cu dieta Rina

Dieta Rina promite sa te scape de 15-20 de kilograme, atat timp cat o urmezi cu strictete si practici si sport in paralel. Vei reusi sa iti mentii mai usor greutatea dupa ce tii aceasta dieta, intrucat modifica modul in care organismul arde caloriile. Bineinteles, vei evita si dupa ce perioada de 90 de zile se incheie, consumul de alimente cu densitate calorica mare, bogate in zaharuri si grasimi.

Ponturi care iti garanteaza succesul in dieta Rina:

  • Nu schimba succesiunea zilelor – alterneaza alimentele consumate intocmai cum recomanda dieta.
  • Consuma foarte multe lichide pe perioada dietei.
  • Nu manca altceva in afara de fructe la micul dejun – evita-le pe cele care iti produc aciditate la stomac daca ai un apetit mare dimineata (exemplu: fructele citrice, merele).
  • Chiar si dupa ce termini aceasta dieta, continua sa mananci numai fructe la micul dejun.
  • Mentine o distanta de cel putin 2 ore intre mese.
  • Nu sari peste nicio masa din zi, chiar daca nu iti este foame.
  • Ideal ar fi sa stabilesti orele de masa la inceputul dietei, iar apoi sa le respecti pana la finalul acesteia.


Dietele disociate prezinta anumite riscuri, mai ales in cazul persoanelor care sufera de afectiuni cronice. Ca sa elimini pericolul unor surprize neplacute, consulta un nutritionist inainte de a incepe regimul. In plus, asa ai ocazia sa ii ceri si cateva sfaturi suplimentare ca sa poti tine dieta perfecta pentru tine.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 2