Dieta volumetrica - slabeste mancand pe saturate

Dieta volumetrica are in spate 20 de ani de studii si este una dintre dietele noastre preferate, pentru ca poate fi transformata cu usurinta intr-un stil de viata sanatos.

Dr. Barbara Rolls a studiat timp indelungat modul in care organismul nostru se comporta atunci cand suntem satui. Cum ajungem la satietate si ce rol are aceasta in procesul de ingrasare au fost doua intrebari la care Dr. Rolls a reusit sa raspunda cu succes. Concluziile ei au fost ca fericirea noastra si starea de bine dupa o masa sunt date mai mult de cantitatea de mancare decat de numarul de calorii. Altfel spus, suntem mai fericiti atunci cand mancam mai mult si mai usor, decat atunci cand mancam mai putin, dar mai satios.

Dieta volumetrica ne propune, asadar, sa slabim chiar si un kilogram pe zi, organizandu-ne regimul astfel incat sa mancam alimente mai sarace in calorii. Sunt permise aproape toate grupele alimentare, deci este si una dintre cele mai permisive diete.

Ce ai voie sa mananci

Dr. Barbara Rolls imparte alimentele in 4 categorii, in functie de aportul caloric si, implicit, de frecventa cu care le putem consuma.

Categoria 1 - oricand, oricat

Categoria fericita este cea a fructelor, legumelor sarace in calorii si supelor clare. Poti sa mananci orice fructe vrei, legume ca broccoli, morcovi, castraveti, spanac, ardei, dovlecei, rosii, ciuperci si sa iti prepari supe usoare din legume. Alimentele din aceasta categorie sunt permise in orice cantitate si combinatie si ar trebui sa reprezinte mai mult de jumatate din alimentatia ta zilnica. Evita cartofii, mazarea si porumbul.

Categoria 2 - portii rezonabile

Si categoria 2 include alimente permise, insa in acest caz cantitatile vor fi mai mici. Poti consuma de cateva ori pe saptamana: cereale integrale (orez brun, paste integrale, etc.), proteine slabe (carne de pui, peste slab, curcan), leguminoase (fasole, alune, etc.) si lactate degresate (lapte, iaurt, branza de vaci).

Categoria 3 - portii mici

Tot de cateva ori pe saptamana, insa in portii mai mici, poti consuma si alimentele din categoria 3. Mananca cel mult 7-8 felii de paine integrala pe saptamana, 2-3 deserturi (de preferat cu ciocolata neagra si cat mai putin zahar), maximum 100 grame de branza maturata, si 1-2 mese cu mancaruri mai grase (sosuri, carne de porc, peste mai gras, etc.).

Categoria 4 - rar si putin

La coada clasamentului stau alimentele cu cea mai mare incarcatura calorica. Acestea ar trebui consumate de doar 2-3 ori pe saptamana si in cantitati foarte mici: 100 grame de pui prajit sau cartofi prajiti, o felie de tort sau o prajitura, 3-4 linguri de nuci.

Va trebui sa mananci 3 mese principale in fiecare zi, 2 gustari si un mic desert zilnic, de preferat dupa masa de pranz. Acest program iti va asigura cantitatea de energie necesara, pe tot parcursul zilei. Incearca sa iei mereu cina inainte de ora 7 seara.

Sportul este extrem de important pentru dieta volumetrica, aspect pe care insista chiar Dr. Barbara Rolls. Ea recomanda 30 - 60 de minute miscare in fiecare zi si antrenamente cat mai variate, care sa sustina atat sistemul cardiovascular, cat si masa musculara.

Vei slabi constant, aproximativ 1-2 kilograme pe saptamana. Rezultatele nu sunt, insa, la fel in cazul tuturor persoanelor care urmeaza dieta, motiv pentru care ar trebui sa discuti cu un medic nutritionist inainte de a incepe dieta.

Cat de usor este sa urmezi aceasta dieta

Dieta volumetrica nu este una greu de urmat. Trebuie doar sa fii atent la numarul de calorii consumate si sa alegi alimente cu o densitate calorica mica.

Un avantaj al acestei diete consta in faptul ca poate fi adoptata si de catre persoanele vegetariene sau vegane.

Dieta volumetrica nu este contraindicata nici in cazul persoanelor care sufera de boli cronice precum diabetul, artrita sau hipertensiunea.

Pentru ca dieta volumetrica sa fie cat mai eficienta, este indicat sa se arda din caloriile consumate si prin miscare. In prima faza, se poate incepe cu 1500 de pasi pe zi, iar numarul de pasi trebuie sa fie marit treptat, astfel incat sa se ajunga la 10.000 de pasi pe zi.

Bineinteles, in afara plimbarilor, se pot practica si activitati precum aerobicul, joggingul, fitness sau inot. Orice forma de miscare este binevenita daca vrei sa slabesti.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0