Dieta cu ovaz: plan alimentar, eficienta si riscuri

Dieta cu ovaz este din ce in ce mai populara pe internet. Aceasta promita sa te ajute sa elimini kilogramele in plus rapid si fara sa te infometezi – este, insa, eficienta si sigura pentru sanatatea ta?

Aceasta dieta promite sa te ajute sa slabesti, insa si sa reduci nivelul de colesterol din sange – afla cum se tine dieta, cum functioneaza, dar si ce riscuri pentru sanatate implica.

Cum se tine dieta cu ovaz

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Dieta cu ovaz se bazeaza pe consumul preponderent al fulgilor de ovaz. Aceasta dieta se desfasoara in 3 faze.

Faza I a dietei cu ovaz

Prima faza dureaza o saptamana. In timpul acestei faze, se mananca fulgi de ovaz la toate mesele din zi. Cantitatea de ovaz consumata nu ar trebui sa depaseasca ½ cana de fulgi la fiecare masa, iar acestia sa pot combina cu ½ cana de lapte degresat sau vegetal.

Se recomanda consumul de fulgi de ovaz integrali, iar fulgii instant ar trebui evitati, intrucat sunt procesati si pot contine zaharuri adaugate.

Aportul caloric zilnic in prima saptamana de dieta nu ar trebui sa depaseasca 1200 de calorii.

Faza II a dietei cu ovaz

Faza a doua a dietei cu ovaz dureaza o luna. In aceasta perioada, se consuma tot ½ cana de fulgi de ovaz de 3 ori pe zi, insa se pot introduce, pe post de gustari, si alte alimente – de preferat fructe si legume.

Aportul caloric zilnic in aceasta perioada ar trebui sa se limiteze la 1300 de calorii.

Faza III a dietei cu ovaz

Aceasta faza poate dura pana cand ajungi la greutatea dorita. In aceasta faza poti reveni la o dieta normala, pastrand insa fulgii de ovaz la una dintre mesele principale ale zilei, precum si ca una dintre cele doua gustari consumate in decursul zilei.

Se recomanda, insa, evitarea alimentelor procesare, a dulciurilor si a zaharurilor, astfel incat sa se mentina o dieta sanatoasa si echilibrata. 

Care sunt avantajele dietei cu ovaz

Fulgii de ovaz sunt extrem de sanatosi si hranitori. O jumatate de cana de fulgi de ovaz fierti in apa contine 2 g de fibre dietetice, 3 g de proteine si 0 zahar. Totodata, ovazul contine si 2% din doza zilnica recomandata de calciu si 6% din doza zilnica recomandata de fier. Din punct de vedere caloric, fulgii de ovaz sunt foarte saraci. Nici grasimi nu contin in cantitati mari, ½ cana de ovaz avand pana in 1,5 g de grasimi.

Printre beneficiile consumului de ovaz se numara: reducerea riscului cardiovascular, dar si a celui de cancer colorectal. Cerealele integrale, precum ovazul contribuie la reducerea tensiunii arteriale si stimuleaza, totodata, digestia.

La ce riscuri te expune dieta cu ovaz

Fulgii de ovaz au o multime de beneficii pentru sanatate, insa exista si cateva riscuri la care te expui adoptand o dieta bazata (aproape) exclusiv pe consumul de ovaz.

Pentru a nu iti pune sanatatea in pericol, e indicat sa te consulti cu medicul tau inainte de a tine o cura de slabire.

Dieta cu ovaz este saraca in calorii, iar medicul poate considera deprivarea calorica riscanta pentru unii pacienti. De asemenea, fiind o dieta restritiva, aceasta poate cauza unele carente in organism.

 

 

Este eficienta dieta cu ovaz?

Dieta cu fulgi de ovaz este saraca in calorii, dar si in grasimi, iar asta inseamna ca va avea rezultate. Faptul ca ovazul este bogat in fibre face din acesta un aliment satios, ceea ce inseamna ca poti slabi cu ajutorul dietei fara sa te infometezi.

Se recomanda, insa, si sportul practicat in paralel cu aceasta dieta.

Daca te simti slabit sau infometat in permanenta, renunta la dieta. Este recomandat sa apelezi la un medic nutritionist, care te poate ajuta sa slabesti fara sa iti pui sanatatea in pericol.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0