Cum recunosti o dieta ineficienta sau nesanatoasa

Sunt multe cure de slabire care circula la ora actuala pe Internet. Unele sunt atat de fanteziste, incat nu poti sa nu te intrebi cine rezista zile in sir sa manance numai cereale fade sau numai carnuri grase ori numai legume la aburi?

Haideti sa recunoastem ca, pe cat de fanteziste sunt aceste regimuri, pe atat de cautate sunt (macar citite, daca nu si puse in practica), pentru ca promit slabire in timp scurt.

Exista cateva indicii clare ca o dieta nu este deloc ceea ce trebuie pentru organism si pentru sanatate.

stop dislipidemie

Dietele care promit rezultate rapide si uimitoare

In primul rand, daca o dieta promite o slabire in timp record, nu este buna deloc. Niciun regim n-ar trebui sa duca la o scadere ponderala mai mare de 800 de grame -1 kilogram pe saptamana.

Dietele cu putini nutrienti sau care elimina grupe alimentare

Apoi, dietele cu prea putine calorii sunt iar o capcana pentru ca, daca ii dam organismului putin, acesta va avea tendinta sa-si faca rezerve pentru a putea supravietui. Asa ca efectul ar putea fi intarzierea eliminarii kilogramelor in plus si recastigarea lor intr-un numar si mai mare dupa incetarea curei de slabire.

O dieta care nu functioneaza este si cea in care predomina anumiti nutrienti si lipsesc altii. De exemplu, multe diete merg pe eliminarea unei cantitati mari de carbohidrati din meniu. E drept ca este in regula sa renuntam la zahar, paste, orez alb, cartofi si paine alba. Insa trebuie sa consumam cu masura paine neagra, orez integral, legume si fructe.

Dimensiunea portiilor si combinatiile

O alta dieta care nu va functiona este aceea care nu mizeaza pe dimensiunea portiilor. Iluzia ca putem manca oricat dintr-un anumit aliment este periculoasa: pe termen lung, intretine ideea ca putem manca oricat din alimentele sanatoase. Insa si acestea au calorii si pot ingrasa.

O alta caracteristica a dietelor nepotrivite consta in faptul ca mizeaza foarte mult pe combinatii alimentare. E adevarat ca nu trebuie sa mancam cartofi cu carne si nici din mai multe surse de proteine animale la o masa. Dar nici nu trebuie sa ne complicam existenta facand combinatii peste combinatii. Bunul simt ar trebui sa dicteze alegerile alimentare si cantitatile.

La fel de periculos poate fi si un plan alimentar pe termen lung, fara supravegherea unui specialist. Este putin probabil ca vom sta luni in sir sa ne concepem singuri meniul zilei. Exista riscul sa ne plictisim si atunci revenirea la obiceiurile alimentare periculoase este iminenta.

 

 

La ce pericole te poate expune o dieta nesanatoasa

  • Orice dieta care elimina mai mult de 1 kilogram pe saptamana reduce, de fapt, masa musculara, nu numai grasimea.
  • Unele diete care implica consumul unor cantitati reduse de alimente la anumite ore, pot afecta permanent metabolismul.
  • Deficitul alimentar creat de dietele stricte poate determina caderea parului.
  • Daca dieta urmata elimina complet carbohidratii, precum si orice forma de grasimi, e posibil sa apara deficitul nutritional.
  • Poate sa apara, de asemenea, dezechilibrul electrolitic.
  • Pot aparea tahicardia, precum si boli ale vezicii biliare.
  • Kilogramele eliminate in timpul dietei se pot intoarce imediat dupa revenirea la stilul alimentar obisnuit, ba chiar se pot inmulti.

Cum sa slabesti sanatos

Singura metoda prin care poti slabi sanatos, avand rezultate de durata, este sa iti schimbi stilul de viata. O alimentatie sanatoasa si echilibrata, imbinata cu un stil de viata activ – minimum 30 de minute de sport pe zi, nu numai ca te poate ajuta sa iti intri in forma, dar te va ajuta si sa te mentii dupa ce slabesti.

Daca simti ca este prea greu sa reusesti pe cont propriu, apeleaza la un medic nutritionist si la un antrenor de fitness, care te vor ajuta sa castigi lupta cu kilogramele in plus, fara sa iti pui sanatatea in pericol.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0