5 cauze ale grasimii abdominale la barbati

Excesul de grasime in zona abdominala este extrem de nesanatos. In plus, grasimea depusa pe burta (si ne referim aici si la cea care acopera organele interne, adica la grasimea viscerala) este un factor de risc pentru boli precum sindromul metabolic, diabetul de tip 2, bolile cardiovasculare si cancerul.

Termenul medical pentru grasimea deloc sanatoasa depusa in abdomen este "grasime viscerala", care se refera la grasimea care acopera sau inglobeaza ficatul si alte organe importante din abdomenul barbatului.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Chiar si persoanele normo-ponderale cu exces de grasime abdominala au un risc crescut de a avea probleme de sanatate, asa ca azi ne indreptam atentia asupra cauzelor care duc la acumularea de grasime abdominala la barbati:

1. Alimentele si bauturile ce contin zahar

Studiile observationale au aratat ca exista o legatura intre aportul mare de zahar si excesul de grasime viscerala. Acest lucru poate fi, in mare parte, datorat continutului mare de fructoza al zaharurilor adaugate in diversele produse pe care le consumam. Atat zaharul obisnuit, ca si siropul de porumb au un continut ridicat de fructoza, scrie healthline.com. 

In cadrul unui studiu controlat cu o durata de 10 saptamani, persoanele supraponderale si cele obeze care au consumat 25% din caloriile lor sub forma de bauturi indulcite cu fructoza in cadrul unei diete menite sa le ajute sa isi mentina greutatea au inregistrat o scadere a sensibilitatii la insulina si o crestere a grasimii abdominale.

2. Alcoolul

Acesta poate avea atat efecte benefice, cat si efecte nocive. Cand este consumat in cantitati moderate, in special daca alcoolul este vinul rosu, acesta poate sa iti scada riscul de infarct miocardic si de accident vascular cerebral (AVC). Cu toate acestea, consumul excesiv de alcool poate duce la inflamatie, la boli hepatice si la alte probleme de sanatate.

Unele studii au aratat ca alcoolul suprima arderea grasimii si ca excesul de calorii din alcool este partial depus sau depozitat ca grasime abdominala - de aici si termenul de "burta de bere". Studiile au gasit o legatura intre aportul mare de alcool si cresterea in greutate in zona taliei.

Un alt studiu a constatat ca barbatii care au consumat mai mult de 3 bauturi alcoolice pe zi au fost cu 80% mai predispusi sa aiba exces de grasime abdominala comparativ cu barbatii care au consumat mai putin alcool. Si cantitatea de alcool consumata intr-o perioada de 24 de ore pare sa joace un rol in ceea ce priveste grasimea viscerala.

3. Grasimile trans 

Acestea sunt cele mai nesanatoase grasimi de pe planeta. Ele sunt create prin adaugarea hidrogenului la grasimile nesaturate, pentru a le face mai stabile. Grasimile trans sunt adeseori folosite pentru a extinde durata de viata la raft a alimentelor ambalate. In plus, s-a demonstrat ca grasimile trans cauzeaza inflamatia. Acest lucru poate duce la rezistenta la insulina, la boli cardiovasculare si la numeroase alte boli. Exista unele studii facute pe animale care sugereaza ca dietele care contin grasimi trans pot fi cauza excesului de grasime abdominala (viscerala).

4. Sedentarismul

Un stil de viata sedentar este unul dintre cei mai mari factori de risc pentru sanatatea noastra. In ultimele cateva decenii, oamenii au devenit in general mai putin activi din punct de vedere fizic. Acest lucru a jucat un rol in cresterea procentelor legate de obezitate, inclusiv legate de grasimea abdominala. Un studiu a sugerat, de exemplu, ca sedentarismul contribuie la recastigarea grasimii abdominale chiar si dupa ce persoana a slabit.

5. Dietele mult prea sarace in proteine

Unul dintre cei mai importanti factori in prevenirea cresterii in greutate este sa obtii o cantitate adecvata de proteine din alimentatie. Dietele bogate in proteine te ajuta sa iti simti stomacul mai plin (contribuie la senzatia de satietate), cresc rata metabolica si duc la o reducere spontana a aportului caloric. In contrast, dietele prea sarace in proteine te pot face sa te ingrasi (sa depui grasime in zona abdominala) pe termen lung. Mai multe studii observationale sugereaza ca oamenii care consuma cele mai mari cantitati de proteine au cele mai putine sanse sa aiba exces de grasime abdominala.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0