Mananca acest aliment la micul dejun, ca sa reduci colesterolul "rau"

Atunci cand preventia bolilor cardiovasculare devine o prioritate pentru tine, nu uita ca daca mananci cele mai sanatoase alimente la micul dejun, acestea pot sa reduca nivelul colesterolului.

Bolile cardiovasculare pot fi declansate de nivelul mare al colesterolului "rau" sau LDL. Cu toate acestea, daca vei manca la micul dejun fulgi de ovaz, asa cum recomanda medicii nutritionisti, vei descoperi ca alimentul poate sa reduca colesterolul.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Colesterolul este o substanta grasa, cunoscuta si sub numele de lipide, si este vital pentru functionarea normala a organismului. In timp ce nivelul colesterolului "bun" sau HDL este benefic pentru organism, prea mult colesterol LDL ("rau") poate duce la boli cardiovasculare. Cu toate acestea, studiile au aratat ca anumite alimente pot sa reduca nivelurile "nesanatoase" si periculoase ale colesterolului.

De exemplu, o cercetare publicata in jurnalul "Nutrition Review" a constatat ca un consum regulat de fulgi de ovaz (lasati la inmuiat peste noapte) poate duce la o reducere a nivelului colesterolului, intre 5 si 10%.

Acest lucru se datoreaza unui tip de fibra solubila pe care o contin fulgii de ovaz (beta-glucanul), care stimuleaza sistemul imunitar si optimizeaza raspunsul imun al corpului in fata bolilor si infectiilor. Mai mult, s-a observat ca fulgii de ovaz ajuta digestia si reduc poftele alimentare.

 

 

Un studiu din 2015 a descoperit ca un consum egal cu 40 de grame de fulgi de ovaz, zilnic, a dus la o scadere a profilului lipidic si a profilului glicemic care erau asociate cu scaderea in greutate. Asa ca nu este de mirare ca fulgii de ovaz lasati la inmuia peste noapte au devenit cel mai bun mic dejun al momentului.

Cum prepari fulgii de ovaz inmuiati

Micul dejun alcatuit din fulgi de ovaz se face prin lasarea la inmuiat, peste noapte, a fulgilor de ovaz (de obicei, in lapte de vaca sau in alt tip de lapte, precum cel de migdale). Fulgii, o data ce au fost amestecati cu laptele, se lasa la frigider, astfel incat sa poata sa absoarba lichidul.

 

 

A doua zi, dimineata, cand consistenta acestui mic dejun va semana putin cu cea a unui terci rece, preparatul poate fi consumat cu o paleta larga de toppinguri, cum ar fi nucile si fructele.

De obicei, prepararea acestui mic dejun sanatos necesita o planificare in prealabil, dar medicii nutritionisti spun ca fulgii de ovaz nu sunt extrem de greu de preparat in acest fel.

Este suficient sa adaugi 100 sau 150 ml de lapte la o portie de 45 de grame de fulgi de ovaz, in functie de cat de gros sau cat de lichid vrei sa fie terciul de ovaz, potrivit express.co.uk. Este important sa lasi fulgii de ovaz la frigider, peste noapte, cel putin 8 ore, ca sa se inmoaie in lichid. Vor deveni cremosi, iar dimineata, daca doresti, poti sa ii combini cu felii de banana si cu unt de arahide. Iar daca vrei sa ai grija la consumul de zahar, e bine sa tii la minimum cantitatea de musli si de granola (cereale) pe care le adaugi in acest terci de ovaz.

Pentru a crea o parte din gustul dulce al acestui mic dejun sanatos, poti sa folosesti felii de mere, stafide, zmeura si chiar putin suc de portocale. Micul dejun va fi chiar mai gustos in acest mod!

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ai probleme cu grasimile in sange, si suferi si de diabet? Completează , iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primești un consult de specialitate GRATUIT!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0