Fructele si legumele care reduc colesterolul

Cei care au probleme cu colesterolul pot profita de beneficiile fructelor si legumelor pentru a reduce colesterolul LDL.

Unele fructe si legume au capacitatea de a reduce nivelul de colesterol “rau”, adica colesterolul LDL. Introdu aceste fructe si legume in alimentatia ta si vei observa impactul pozitiv pe care acestea il au asupra nivelului de colesterol la urmatorul set de analize de sange.

Pentru a avea efectele dorite asupra nivelului ridicat de colesterol, fructele trebuie consumate proaspete, nu sub forma de suc, compot sau gem.

Fructele care reduc colesterolul LDL

Coacazele – coacazele sunt fructele cu cel mai ridicat continut de antioxidanti, despre care se stie ca au un efect benefic asupra colesterolului marit. Nici zmeura, merisoarele si capsunele nu se lasa mai prejos, si ele fiind bogate in antioxidanti care lupta impotriva radicalilor liberi.

Fructele citrice –portocalele, lamaile si grepfrutul au un continut bogat de vitamina C, si ea eficienta in reducerea nivelului de colesterol LDL.

Strugurii – cu un continut bogat in polifenoli, antioxidanti care previn formarea radicalilor liberi, strugurii au, de asemenea, un impact pozitiv si asupra colesterolului.

Fructele oleaginoase – bogate in grasimi nesaturate, fructele oleaginoase reduc nivelul de colesterol din sange. Nucile, migdalele, fisticul, caju-ul, nucile pecan, precum si cele de Macadamia fac minuni pentru persoanele care au colesterolul marit. Consuma aceste fructe ca atare, pe post de gustare, ori in salate si deserturi. Evita arahidele si nucile de cocos intrucat contin cantitati mari de grasimi saturate, deloc indicate pentru persoanele care au asemenea probleme de sanatate.

Merele – sarace in calorii, merele ajuta si ele la reducerea colesterolului si joaca un rol important in prevenirea afectiunilor cardiovasculare. Aceste fructe reduc absorbtia colesterolului si a lipidelor in intestine.

Legumele care reduc colesterolul LDL

Morcovii – morcovii sunt bogati in continutul de betacaroten, despre care se stie ca este un antioxidant puternic, care joaca un rol important in reducerea colesterolului “rau”.

Ceapa – consumul de ceapa reduce tensiunea arteriala, scade riscul de boli cardiovasculare si reduce colesterolul. Mai mult decat atat, datorita continutului bogat in sulfura, ceapa reduce riscul de cancer la colon sau cancer la stomac. Consuma ceapa atat cruda, cat si gatita, pentru a te bucura de proprietatile acesteia.

 

 

Boabele de soia – bogate in continutul de vitamine, fier si calciu, acestea contin antioxidanti care scad colesterolul LDL, considerat colesterol “rau”, dar totodata cresc nivelul de colesterol HDL, considerat colesterol “bun”.

Rosiile – fiind una dintre cele mai bogate surse de licopen, rosiile previn acumularea si depunerea colesterolului pe peretii arterelor. Atunci cand rosiile sunt gatite, cantitatea de licopen creste.

Ardeiul gras rosu – bogat in vitamina C, la fel ca si fructele citrice, ardeiul gras rosu previne oxidarea colesterolului. Asadar, daca ai probleme cu colesterolul marit, e indicat sa introduci ardeiul gras in alimentatie.

O dieta bogata in fructe si legume, care contin cantitati mari de fibre dietetice, antioxidanti si alti nutrienti de pret, dar totodata saraca in grasimi nesanatoase, iti asigura o inima sanatoasa si un nivel redus de colesterol in sange.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0