Cum sa reduci nivelul trigliceridelor

Cantarul ti-a confirmat ca ai pus deja cateva kilograme? Grasimea poate fi daunatoare, asa ca este important sa iti faci anual teste de sange, deoarece acestea reflecta, cel mai probabil, o crestere a nivelului de trigliceride.

Trigliceridele sunt grasimi importante pentru organismul tau, dar prezenta lor in exces poate face rau inimii si duce la alte probleme de sanatate.

Ce se intampla daca avem prea multe trigliceride?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Trigliceridele provin din alimentele pe care le mancam, insa ele sunt produse si de ficat, atunci cand mancam alimente bogate in zahar si amidon. Fie ca ai consumat alimente care cresc trigliceridele, fie ca organismul tau le produce, energia este fie utilizata, fie stocata. Cand corpul tau nu poate folosi toate trigliceridele pe care le consuma sau le produce, din pacate, trigliceridele sunt depozitate ca celule grase.

La fel ca in cazul colesterolului, un numar mare de trigliceride poate bloca arterele, ceea ce duce, in timp, la atac de cord si chiar la accident vascular cerebral. Vestea buna este ca exista multe moduri prin care poti incepe sa reduci cantitatea de trigliceride si sa iti aduci astfel corpul pe drumul cel bun.

Cum poti sa reduci nivelul trigliceridelor?

Sa controlezi trigliceridele si nivelul colesterolului marit poate fi o provocare ce se intinde pe durata intregi vieti. Un stil de viata sanatos implica o alimentatie buna, adica sa mananci sanatos, sa faci exercitii fizice in mod regulat, sa te lasi de fumat si sa scapi de kilogramele in plus. Unele persoane, pe langa schimbarile facute in stilul de viata, au nevoie de medicamente pentru a-si reduce nivelul trigliceridelor din sange.

Concentreaza-te pe alimentele bogate in fibre dietetice

Fibrele au multe avantaje: te ajuta sa iti umpli stomacul, fara sa adaugi multe calorii in farfurie, si incetinesc procesul de digestie. De asemenea, ele ajuta la scaderea nivelului trigliceridelor. Fibrele alimentare se gasesc in fructe, legume si linte, cat si in anumite tipuri de cereale. Exemple de surse bune de fibre: fasole de toate tipurile, seminte de in macinate, seminte de dovleac, tarate de ovaz si tarate de orez, fulgii de ovaz, mazare galbena uscata, varza de Bruxelles, broccoli, zmeura si mure, popcorn, orez salbatic si paste din grau integral. Faina alba trebuie evitata.

Alege grasimile bune pentru inima ta

Desi pare greu de crezut, alegand tipul corespunzator de grasimi se poate dovedi o alegere buna. Trebuie sa eviti grasimile nesanatoase pentru a mentine un nivel scazut al trigliceridelor. Este bine sa cauti surse bune de grasimi mononesaturate si polinesaturate, precum urmatoarele alimente: avocado, nucile romanesti, carnea de pui fara piele, uleiul de rapita (canola) si uleiul de masline.

Evita consumul de grasimi trans, un tip de grasime care se gaseste in alimentele procesate, in cartofii prajiti, chipsuri, biscuiti, prajituri si margarina.

Limiteaza consumul de grasimi saturate, care se gasesc in: carnea rosie, inghetata, branza, preparatele cu unt, facute la cuptor.

Opteaza pentru carnea de peste si renunta la carnea rosie

Stii deja ca acizii grasi Omega-3 se gasesc din abundenta in carnea de peste. Acesti acizi grasi Omega-3 sunt benefici pentru inima, ajuta la buna functionare a acestui organ si functioneaza, de asemenea, pentru a reduce trigliceridele. Carnea rosie, pe de alta parte, este bogata in grasimi saturate. Acestea sunt nocive pentru sanatatea inimii si contribuie la cantitatea de trigliceride. Tipurile de peste bogate in Omega-3 sunt: somonul, macroul, pastravul de lac, heringul, tonul si sardinele.

Cauta si alte surse de Omega-3

Carnea de peste nu este singura care contine acizi grasi Omega-3, care sunt grasimi sanatoase. Alte surse bune de Omega-3 sunt: spanacul, frunzele de kale, semintele de in, varza de Bruxelles, fasolea si verdeturile (salatele verzi) ori suplimentele alimentare.

Studiile** arata ca acizii grasi Omega 3 sunt aliatii optimi in tratamentul hipertrigliceridemiei moderate. Un astfel de studiu a tras concluzia ca acizii grasi Omega 3 sunt eficienti in reducerea valorii trigliceridelor cu aproximativ 30% in cazul unor persoane cu hipertrigliceridemie moderata (valoarea trigliceridelor in sange in cazul acestor oameni varia de la 150 la 500 mg/dL). Cercetatorii mai spun ca suplimentele cu o forma concentrata de Omega 3 au o probabilitate ridicata pentru a fi combinate cu alte medicamente, ca de exemplu statinele, pentru a trata dislipidemia combinata.

Apeleaza la substante care scad trigliceridele

Daca alte masuri nu au functionat pana acum sau daca valoarea trigliceridelor tale nu a scazut prea mult, medicul tau curant iti poate prescrie unele suplimente pentru a veni in completarea tratamentului.

Unii medici pot prescrie niacina sau vitamina B3, un supliment pentru scaderea trigliceridelor. Aceasta are si un alt beneficiu: creste colesterolul HDL si scade colesterolul LDL.

Unele studii sugereaza, de exemplu, ca adaugarea suplimentelor cu ulei de peste, pe langa tratamentul cu statine, ar putea fi o masura eficienta pentru a scadea valoarea trigliceridelor.

Alte studii arata ca monacolina K, un ingredient activ care se gaseste in drojdia de orez rosu japonez, este extrasa si folosita atat in medicamentele si statinele care scad nivelul colesterolului, cat si in cazul anumitor suplimente.

Unele studii au raportat chiar ca, in comparatie cu o substanta placebo folosita, drojdia de orez rosu japonez a aratat ca are un efect semnificativ asupra scaderii trigliceridelor*.

Dintr-un total de 13 studii controlate si randomizate, care au avut 804 de participanti, oamenii de stiinta au observat rezultate promitatoare: drojdia de orez rosu a avut efecte semnificative in ce priveste scaderea colesterolului seric total, scaderea trigliceridelor si scaderea LDL-colesterolului, in comparatie cu o substanta placebo.

Ai probleme cu grasimile in sange, si suferi si de diabet? Completează , iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primești un consult de specialitate GRATUIT!

 

Sursa foto: Shutterstock

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie:

  • *Analiza "A Meta-Analysis of Red Yeast Rice: An Effective and Relatively Safe Alternative Approach for Dyslipidemia", publicata in 2014 in PLoS One, autori: Yinhua Li, Long Jiang, Zhangrong Jia, Wei Xin, Shiwei Yang, Qiu Yang, Luya Wang.
  • **Studiul "Omega-3 fatty acid concentrates in the treatment of moderate hypertriglyceridemia", publicat in 2008, in Expert Opinion on Pharmacotherapy, autori: Skulas-Ray AC, West SG, Davidson MH, Kris-Etherton PM.

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0