Cum sa reduci nivelul trigliceridelor cu substante extrase din surse naturale

In cazul in care medicul tau a descoperit in rezultatele analizelor tale de sange valori mari ale trigliceridelor, este important sa tii cont de anumite strategii pentru a le reduce. Anumite substante extrase din surse naturale pot sa scada trigliceridele, iar numeroase studii stiintifice arata ca acestea au beneficii in acest sens.

Trigliceridele sunt particule din sange care transporta grasimile. Ele sunt transformate / convertite in energie in corpul nostru, pentru a indeplini anumite roluri, cum ar fi pentru a ajuta muschii. Daca o persoana nu isi foloseste muschii dupa ce mananca, excesul de trigliceride va fi stocat sub forma de grasime sau va fi depozitat in ficat. Din cauza ca trigliceridele marite sunt un factor de risc pentru bolile cardiovasculare, AVC si obezitate, pentru diabet ori sindromul metabolic, este important sa descoperi acele substante care te pot ajuta sa scazi valorile acestor particule.

Substante extrase din anumite surse naturale, care pot reduce valoarea trigliceridelor

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

De-a lungul timpului, oamenii de stiinta au descoperit ca anumite substante au puterea de a reduce nivelul trigliceridelor, iar printre acestea se afla Omega 3 (din uleiul de peste) si drojdia de orez rosu.

Uleiul de peste (sursa bogata de Omega 3) scade trigliceridele. Specialistii spun ca doza necesara pentru a reduce trigliceridele este cuprinsa intre 1 si 4 grame de EPA/DHA (EPA si DHA sunt doua tipuri de acizi grasi Omega 3) pe zi. Studiile au aratat ca 4 grame pe zi pot reduce valoarea trigliceridelor cu pana la 25% - 30%, iar persoanele care au valori extrem de mari ale acestor particule beneficiaza cel mai mult de pe urma acestor acizi grasi, obtinuti din surse marine de la mare adancime.

Potrivit cercetatorilor3, acizii grasi Omega 3 cu lant lung de atomi de carbon sunt eficienti in reducerea nivelului de trigliceride din sange. La o doza de 3,4 grame pe zi, acizii grasi Omega 3 au redus nivelul trigliceridelor cu aproape 25% pana la 50%, dupa o luna de tratament. Uleiul de peste, spun expertii, suprima in mod eficient inflamatia tesutului adipos si controleaza anumite cai metabolice intr-o maniera specifica, reducand trigliceridele serice3.

Niacina este un alt supliment folosit pentru scaderea nivelului trigliceridelor. Acidul nicotinic, dupa cum s-a aratat in numeroase cercetari, reduce trigliceridele cu pana la 40%, la o doza de 1500 mg pe zi. Totodata, niacina sau vitamina B3 mai are un beneficiu: creste nivelul de HDL-colesterol si scade concentratia de LDL-colesterol (numit "colesterol rau").

Fibrele (obtinute - cum altfel - din surse naturale), cum ar fi semintele de chia, semintele de in, taratele de psyllium sau taratele, in general, pot sa ajute la scaderea nivelului trigliceridelor. Pe piata exista unele suplimente pe baza de fibre, iar medicul iti poate recomanda, in acelasi timp, si o alimentatie bazata pe fructe si legume - care sunt surse excelente de fibre dietetice.

Drojdia de orez rosu este folosita in mod frecvent ca remediu natural pentru scaderea valorii colesterolului si pentru ca pot contribui la sanatatea inimii. O ampla analiza1 care a vizat 21 de studii de peste hotare a aratat ca drojdia de orez rosu a fost eficienta in ce priveste reducerea valorilor colesterolului total si valorilor colesterolului LDL ("rau"), a fost eficienta, insa, si in scaderea trigliceridelor si tensiunii arteriale atunci cand substanta a fost administrata in combinatie cu statinele.

Studiile2 arata ca drojdia de orez rosu contine cantitati mari de monacolina L, care poate scada colesterolul total, valoarea LDL-colesterolului si valoarea trigliceridelor.

Usturoiul este un alt aliat pe care l-au studiat cercetatorii. El are numeroase beneficii, inclusiv faptul ca poate sa ajute la prevenirea afectiunilor cardiovasculare. O meta-analiza4 a aratat ca preparatele pe baza unei pudre uscate din usturoi au scazut semnificativ valorile trigliceridelor serice, in comparatie cu substanta placebo. Aceasta analiza a aratat ca usturoiul nu doar ca a scazut trigliceridele, ci a redus si valoarea colesterolului total.

Ai probleme cu grasimile in sange, si suferi si de diabet? Completează , iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primești un consult de specialitate GRATUIT!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • 1 Studiul "The effects of red yeast rice dietary supplement on blood pressure, lipid profile, and C-reactive protein in hypertension: A systematic review.", publicat in 2017, in Critical Reviews in Food Science and Nutrition, autori: Xiong X, Wang P, Li X, Zhang Y, Li S.
  • 2 Mayo Clinic - https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements-red-yeast-rice/art-20363074
  • 3 Studiul "Fish oil -- how does it reduce plasma triglycerides?", publicat in Biochimica et Biophysica Acta, in 2012, autori: Shearer GC, Savinova OV, Harris WS.
  • 4 Analiza "Garlic as a lipid lowering agent--a meta-analysis.", publicata in 1994, in Journal of the Royal College of Physicians of London, autori: Silagy C, Neil A.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0