Vrei o alimentatie sanatoasa? Ce sa pui in cosul de cumparaturi

Cu cat mananci mai des acasa si mai rar in oras, cu atat mai sanatoasa va fi alimentatia ta. Asta pentru ca, atunci cand mananci acasa, detii controlul complet asupra alimentelor consumate si asupra ingredientelor folosite la gatit. Mai mult decat atat, daca mananci in oras, tentatiile culinare sunt mai mari, asa ca te expui riscului de a manca nesanatos.

Insa pentru a manca sanatos acasa, trebuie sa iti faci cumparaturile intelept. Daca te aprovizionezi asa cum trebuie, nu ar trebui sa fie necesar sa treci pe la supermarket mai des decat o data la 3-4 zile.

Iata ce ar trebui sa cumperi din fiecare raion al magazinului:

Paine si produse de panificatie

  • Paine integrala
  • Lipii din faina integrala
  • Bagheta din faina de secara


Evita: painea alba si orice produs de panificatie care a fost in prealabil congelat.

stop colesterol

Carne

  • Piept de pui, piept de curcan
  • Pui intreg
  • Ciocanele de pui
  • Cotlet de porc cu os
  • Carne de vita
  • Carne de miel

Peste si fructe de mare

  • Peste gras proaspat precum somonul, tonul, macroul
  • Peste la conserva precum tonul sau sardinele
  • Fructe de mare.


Evita: halibutul, somonul de crescatorie.

Produse lactate si oua

  • Iaurt grecesc (sarac in grasimi – 2%)
  • Branza cottage
  • Branza saraca in grasimi
  • Parmezan, branza de capra
  • Mozarella
  • Unt
  • Lapte
  • Lapte de soia/ migdale/ cocos, branza tofu
  • Oua.


Evita: smantana, iaurturile cu fructe sau arome, budincile cu lapte, margarina, branza topita.

Paste, orez si cereale

  • Paste integrale
  • Orez brun
  • Cerealele integrale: fulgii de ovaz, fulgii de secara, fulgii de orz
  • Taratele.


Evita: pastele obisnuite, orezul alb, cerealele pentru micul dejun care contin zaharuri.

Uleiuri, sosuri si condimente

  • Sosul de rosii
  • Mustarul
  • Otetul din vin
  • Uleiul de masline extravirgin, uleiul de canola
  • Masline, capere
  • Sosul de ardei iute fara zahar adaugat
  • Ierburi aromatice si condimente naturale.


Evita: sosurile cu maioneza, sosurile care contin zahar, uleiul de palmier, condimentele de tip amestec de legume deshidratate si sare.

Alimente congelate

  • Legume congelate: broccoli, mazare, morcov, conopida, spanac, etc.
  • Fructele congelate: capsunele, murele, coacazele si orice alte fructe congelate fara zahar.
  • Crevetii congelati.
  • Inghetata saraca in grasimi si zaharuri ori fro-yo.


Evita: alimentele congelate semi-preparate, inghetata care contine mult zahar ori grasimi in exces.

Gustari sanatoase

  • Crakersi din cereale integrale
  • Nuci, alune, seminte, migdale, nuci caju, nuci pecan – toate crude, fara sare
  • Untul de arahide/ migdale/ soia – fara zaharuri adaugate
  • Hummusul
  • Ciocolata neagra cu peste 70% cacao
  • Fructele deshidratate: merisoare, caise, smochine, curmale.


Evita: snacksurile, chipsurile, biscuitii, napolitanele si orice alta gustare care contine zahar, sare, grasimi sau alte ingrediente nesanatoase.

Fructe si legume proaspete

  • Orice fructe si legume proaspete

Bauturi

  • Apa plata/ minerala
  • Pliculete de ceai
  • Vin (alege unul cat mai natural, cu o concentratie cat mai redusa de zahar).


Evita: bauturile alcoolice, in special pe cele de tip lichior, sucurile, apa tonica, bauturile de tip caffe-late sau capuccino la sticla, smoothie-urile din comert.

Pentru a putea sa mentii o alimentatie sanatoasa este important sa intelegi beneficiile acesteia, dar si sa iti pui ambitia la incercare. Nu te lasa ispitit de nicio gustare de la fast-food si nu face exceptii – cu cat faci mai multe exceptii, cu atat tentatia de a ceda din nou este mai mare.

Fa-ti intotdeauna cumparaturile la timp, pentru a nu ramane niciodata cu frigiderul gol, astfel incat sa ai motive sa mananci nesanatos. Incearca sa ai o dieta cat mai diversificata, pentru a nu te plictisi. Gateste in masura in care timpul iti permite si fa-ti un obicei din a-ti planifica din timp mesele. In acest fel, vei reusi sa nu te abati de la dieta sanatoasa pe care ti-ai propus sa o urmezi.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0