Alimentele sanatoase, testul adevarului: cat de sanatoase sunt de fapt

Sucurile naturale au devenit un moft la moda insa dovezile sugereaza ca ar putea fi de fapt in detrimentul unui regim alimentar sanatos. Acelasi lucru se poate spune si despre uleiul de cocos care este plin de grasimi saturate si care a rasarit ca o alta nebunie dietetica in Statele Unite. Iar o dieta fara gluten are probabil prea putine beneficii pozitive asupra sanatatii persoanelor care nu au intoleranta la gluten sau care sufera de boala celiaca.

Aceste concluzii fac parte dintr-o noua recenzie a celor mai recente dovezi stiintifice privind produsele de alimentatie si nutritie si care a fost realizat pentru a aduce lumina in ceea ce priveste ultimele capricii in materie de diete.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

“Exista multe confuzii care se produc in ceea ce priveste nutritia. In fiecare zi aud pareri cum ca un produs este foarte bun apoi in ziua urmatoare ca acelasi produs nu este deloc bun” spune principalul autor al recenziei Dr. Andrew Freeman, co-fondator al Colegiului American de Cardiologie si al Grupului de lucru de Nutritie. “Scopul nostru a fost sa le dam medicilor clinicieni uneltele de care au nevoie pentru a-si ajuta pacientii” a spus Freeman care este si directorul diviziei de preventie cardiovasculara si wellness al Institutului Evreiesc de Sanatate din Denver.

El si colegii sai au revizuit dovezile medicale referitoare la tiparele generale de alimentatie sanatoasa si capriciile specifice dietelor care sunt acum la moda in Statele Unite.

Consumul de sucuri naturale poate ajuta in absorbtia anumitor nutrienti din plante dar pe de alta parte pot exclude multe fibre si alti nutrienti care care gasesc in fructele si legume intregi. Atunci cand storci fructele si legumele sucul rezultat contine majoritatea vitaminelor, mineralelor si chimicalelor regasite in fructul intreg. Chiar si asa fructele si legumele au fibre pretioase care sunt eliminate in timpul stoarcerii lor.

Persoanele care consuma sucuri naturale au tendinta de a consuma un numar mai mare de calorii concentrate fara sa aiba senzatia de satietate dupa. “Se lasa in urma cei mai multi nutrienti si cele mai multe fibre iar cercetatorii au aratat ca atunci cand bei caloriile nu sunt la fel de satioase ca atunci cand le mesteci” spune dr. Alice Lichtenstein, directoarea laboratorului de Nutritie Cardiovasculara din cadrul Universitatii Tufts din Boston.

In acelasi mod, suplimentele care contin o doza mare de antioxidanti nu pare a fi benefica persoanelor mai mult decat consumul de alimente bogate in antioxidanti.
“De fiecare data cand extragem ceva din plante nu obtinem acelasi beneficiu ba din contra putem obtine opusul.” a spus Freeman. “Daca ai o dieta echilibrata, suplimentul de vitamine nu este necesar”.

Uleiul de cocos este un moft recent insa cocosul este in mod natural plin de grasimi saturate nesanatoase, au declarat atat Freeman cat si Lichtenstein. Cand gatim ar trebui sa folosim cel mai bine uleiul de masline sau uleiurile vegetale deoarece contin grasimi sanatoase nesaturate. “Toata lumea cumpara tone de ulei de cocos insa datele medicale din spate nu exista” a spus Freeman.

O dieta fara gluten poate ajuta persoanele cu intoleranta sau care sufera de boala celiaca insa nu face bine persoanelor sanatoase care pot digera cerealele fara efecte adverse. Cerealele integrale pot fi sanatoase decat alternativele fara gluten care contin un numar mare de carbohidrati procesati a spus Freeman.

Ouale pot mari nivelul de colesterol al unei persoane cu toate ca nu asa de mult cum s-a imaginat anterior a spus Lichtenstein. Unul sau doua oua pe zi ar area un impact minor asupra colesterolului persoanelor care nu au un risc mare in dezvoltarea bolilor de inima sau care nu au probleme cu colesterolul. “Poate deveni o problema cand se trece peste limita normal in special la persoanele cu risc.” a mai adaugat ea. Grasimile saturate care se intalnesc in carne si un produsele lactate pot prezenta un risc mai mare pentru nivelul de colesterol, a notat Lichtenstein.

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Una peste alta, oamenilor le-ar fi mai bine daca adopta o dieta predominant pe baza de plante si pe alimente neprocesate, a conchis Freeman. “As argumenta ca legumele viu colorate si fructele sunt uzine bogate in antioxidanti si nutrienti” a spus Freeman.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0