De ce poftim la alimente grase cand suntem la dieta? [studiu]

Ti se intampla si tie, chiar atunci cand esti la dieta, sa poftesti numai la alimente grase si nesanatoase? Iata care e explicatia oamenilor de stiinta pentru acest fenomen!

Oamenii de stiinta de la Universitatea din Texas au descoperit circuitul din creier care este responsabil cu pofta de grasimi si alimente bogate in calorii.

Una dintre principalele cauze ale obezitatii consta in consumul de alimente cu densitate calorica mare – grasimi, dulciuri, alimente de tip fast-food si produse semi-preparate.

Multe persoane care tin dieta pentru a scapa de kilogramele in plus se plang ca pofta de alimente bogate in grasimi nesanatoase este mai puternica decat de obicei, ceea ce pune in pericol efortul de a slabi. Mai mult decat atat, cu cat dieta este mentinuta mai mult timp, cu atat pofta de grasimi se intensifica.

stop colesterol

O serie de studii au aratat ca refuzul de a consuma anumite alimente la dieta poate creste pofta si dorinta de a manca exact acele alimente. Studiul acesta insa, facut pe soareci, a aratat ca substanta din creier denumita neuromedina U este vinovata pentru pofta marita de grasimi in timpul dietei restrictive. Prin blocarea acestei substante, se poate controla mai usor apetitul.

E nevoie de studii suplimentare pe aceasta tema, insa oamenii de stiinta isi doresc ca, pornind de la aceasta descoperire, sa creeze medicamente care pot reduce poftele nesanatoase la dieta, prin suprimarea substantei din creier repsonsabila cu acestea.

Cum sa combati pofta de alimente grase atunci cand tii cura de slabire

Bea apa – hidrateaza-te mai mult decat ar fi nevoie, iar in acest fel vei avea in permanenta stomacul plin, iar riscul ca poftele alimentare de orice fel sa apara, este mai redus.

Nu te infometa – riscul de pofte nesanatoase apare sau se intensifica atunci cand esti infometat. Incearca, chiar daca tii dieta, sa nu te infometezi. Mananca putin si des, alimente cu densitate calorica mica, astfel incat sa nu iti fie foarte foame niciodata.

Tine ispitele la distanta – daca stii ca nu ai voie sa mananci alimente nesanatoase si bogate in calorii, nu te baga in gura lupului. Asta inseamna ca nu trebuie sa te expui situatiilor in care tentatia sa fie prea mare. Evita sa mergi la mall-uri, mai ales in zonele cu restaurante, nu intra in fast-food-uri nici macar pentru o cafea si nu merge in vizita la persoane despre care stii ca gatesc foarte gras si nesanatos – aceste interdictii sunt valabile in perioada de inceput a dietei ori in perioadele in care simti ca iti e tot mai greu sa tii dieta.

Nu merge la cumparaturi infometat – atunci cand mergi infometat la cumparaturi, sunt sanse mari sa cumperi alimente nesanatoase si bogate in calorii. Mananca intotdeauna o salata sau o supa inainte de o sesiune de cumparaturi. In acest fel, te vei orienta catre alimente sanatoase, permise la dieta.

Odihneste-te suficient – apetitul este direct influentat de hormonii din organism. Privarea de somn afecteaza nivelul de hormoni, de aceea odihna insuficienta poate mari apetitul. Oboseala creste totodata si poftele de alimente nesanatoase, asa ca riscul de a manca grasimi creste si el.

Mananca grasimi sanatoase – asigura organismului necesarul de grasimi, insa consumand grasimi sanatoase. Asta inseamna ca e indicat sa mananci avocado, uleiuri vegetale, nuci si seminte pentru ca organismul sa beneficieze de grasimi sanatoase. Atentie – grasimile, fie ele si sanatoase, sunt bogate din punct de vedere al caloriilor pe care le contin, asa ca portiile trebuie sa fie mici.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: Studiul “Incubation of feeding behavior is regulated by neuromedin U receptor 2 in the paraventricular nucleus of the hypothalamus”, publicat pe sciencedirect.com, autori: David L. McCue, James M. Kasper, Jonathan D. Hommel

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0