Uleiul de pește combinat cu dieta ketogenică ajută la menținerea nivelului normal al trigliceridelor

Pe măsură ce popularitatea dietei ketogenice crește, se dezvoltă și un interes mărit pentru optimizarea acesteia, prin suplimente alimentare sau selecții speciale de ingrediente care conțin cantități sporite de grăsimi sănătoase și mai puțini carbohidrați. 

Așadar, pentru că dieta ketogenică este destul de restrictivă și presupune eliminarea multor alimente care fac parte dintr-o dietă obișnuită, este o idee foarte bună să iei în calcul anumite suplimente alimentare, în special uleiul de pește lichid, pentru a-ți asigura toți nutrienții necesari, dar și pentru a evita instalarea anumitor afecțiuni. În plus, suplimentele alimentare recomandate te pot ajuta în sporirea performanței sportive, dacă practici un sport în mod regulat. 

Rolul acizilor grași Omega-3, din uleiul de pește lichid, în dieta ketogenică

Uleiul de pește lichid este bogat în acizi grași Omega-3, mai precis în acid eicosapentaenoic (EPA) și acid docosahexaenoic (DHA), care contribuie la sănătatea corpului în mai multe feluri. 
În primul rând, acizii grași EPA și DHA au un puternic caracter antiinflamator, ceea ce contribuie la scăderea riscului de afecțiuni cardiovasculare, precum și al declinului cognitiv. Dietele vestice, conțin numeroase alimente care sunt bogate în acizi grași Omega-6, cum ar fi anumite uleiuri vegetale, și mai puțini acizi grași Omega-3, care se regăsește mai ales în peștii grași. Acest dezechilibru promovează inflamația în corp și a fost asociat cu o creștere a apariției bolilor de natură inflamatorie.  

În al doilea rând, acizii grași Omega-3, regăsiți în uleiul de pește lichid, pot fi deosebit de utili, mai ales pentru persoanele care urmează o dietă ketogenică, deoarece echilibrează raportul Omega-3 – Omega-6 și reglează nivelul de trigliceride, ambele survenind în urma unui consum ridicat de grăsimi. Uleiul de pește este recomandat în special în cazul numărului crescut de trigliceride în sânge, afecțiune numită hipertrigliceridemie. Majoritatea cercetărilor indică faptul că uleiul de pește poate reduce nivelul trigliceridelor între 20% și până la 50%. De asemenea, acțiunea uleiului de pește este mai bună în cazul persoanelor care suferă de hipertrigliceridemie.  

Așadar, potrivit unui studiu1 clinic efectuat pe persoanele care au adoptat  o dietă ketogenică, care au luat un supliment pe bază de acizi grași Omega-3, acești acizi esențiali pot scădea în mod semnificativ nivelul de trigliceride, precum și regla anumiți markeri inflamatori, printre care și sensibilitatea la insulină. Dacă intenționezi să iei un supliment pe bază de acizi grași Omega-3, optează pentru uleiul de pește lichid, care este mult mai concentrat, și asigură-te să conțină o combinație echilibrată de acizi EPA și DHA. 

Dacă urmezi un tratament cu anticoagulante, este recomandat să te consulți cu medicul curant înainte de a începe o cură cu acizi grași Omega-3. De asemenea, este încurajat să consumi pește gras, de fiecare data când ai ocazia, cum ar fi somonul, sardinele și anșoa. Pe lângă acizii grași Omega-3, este bine să ai în vedere și o suplimentare cu magneziu, un mineral esențial pentru organism care oferă un boost de energie corpului, reglează indicele glicemic și susține sistemul imunitar. 

Oamenii de știință sugerează că alimentația procesată, anumite tratamente medicamentoase și stilul de viață agitat și stresul pot duce la deficiență de magenziu, de care suferă, deja, o bună parte din populația planetei. În cadrul unei diete ketogenice, aportul de magneziu este și mai greu de obținut, deoarece majoritatea alimentelor bogate în acest mineral esențial, precum fasolea și fructele, sunt bogate în carbohidrați, alimente pe care dieta ketogenică le permite în cantități foarte mici. 

Din motivele enumerate mai sus, este important să iei în considerare și un supliment alimentar pe bază de magneziu, dacă urmezi dieta ketogenică. O cantitate de aproximativ 200-400 mg de magneziu pe zi poate fi benefică, mai ales dacă ai, deja, o deficiență de magneziu. În plus, suplimentarea cu magneziu poate reduce crampele musculare, îmbunătăți calitatea somnului și reduce starea de iritabilitate. Toate aceste simptome sunt, în mod frecvent, resimțite de persoanele care se află la început de drum cu dieta ketogenică.  

Dacă dorești să iei un supliment alimentar pe bază de magneziu, ai grijă să optezi pentru un produs care conține glicinat de magneziu, gluconat de magneziu și citrat de magneziu. Combinația celor 3 este cea mai benefică pentru o absorbție cât mai bună a mineralului. De asemenea, dacă intenționezi să crești aportul de magneziu prin alimentație, ai grijă ca acestea să corespundă dietei ketogenice.

În acest sens, te poți orienta după alimente bogate în magneziu, dar sărace în carbohidrați, precum:

  • Spanac (perfect pentru salate, cu ochiuri sau cu carne la grătar)
  • Avocado (perfect pentru salate, guacamole sau drept garnitură pentru un platou cu brânzeturi)
  • Lobodă (perfectă în salate, ciorbe și supe)
  • Semințe de dovleac (perfecte drept gustare, în salate, supe creme din legume și alături de brânzeturi)
  • Macrou (perfect de consumat afumat, alături de salate verzi, brânzeturi și murături)

Nu în ultimul rând, pe lângă ulei de pește lichid și un supliment cu magneziu, poți lua în calcul și un supliment pe bază de vitamina D. Un nivel optim de vitamina D este esențial pentru sănătatea organismului tău, mai alea dacă urmezi un regim ketogenic. 

Deși acest tip de dietă nu impune riscul de deficiență de vitamina D, trebuie să iei în calcul faptul că majoritatea populației suferă de o deficiență generalizată de vitamina D, iar dacă te afli la început de drum cu această dietă, este posibil ca starea ta de spirit să fie profund afectată. Aici intervine magneziul în tandem cu vitamina D.

Această vitamină greu de obținut asigură buna funcționare a corpului prin facilitarea absorbției de calciu, mineral care poate fi deficitar în dieta keto, mai ales dacă ai intoleranță la lactoză și eviți lactatele. În plus, vitamina D este responsabilă pentru susținerea sistemului imunitar, pentru dezvoltarea celulară normală și pentru sănătatea sistemului osos, prin scăderea inflamației din corp. 
Din moment ce vitamina D se regăsește în foarte puține surse alimentare, este important să ai în vedere suplimentarea acesteia cu ajutorul produselor farmaceutice. 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Studiul Health Implications of High Dietary Omega-6 Polyunsaturated Fatty Acids, publicat în National Institutes of Health, în aprilie 2012, autori: E. Patterson, R. Wall, G. F. Fitzgerald, R. P. Ross, C. Stanton
Link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3335257/ 
Studiul Effects of n-3 Polyunsaturated Fatty Acids (ω-3) Supplementation on Some Cardiovascular Risk Factors with a Ketogenic Mediterranean Diet, publicat în National Institutes of Health, în februarie 2015, autori: Antonio Paoli et al.
Link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4344614/  

 

 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0