Cele mai bune suplimente pentru a reduce colesterolul

Asa cum poate si medicul tau ti-a spus probabil, modificarile pe care le faci in alimentatie sunt, de multe ori, o metoda eficienta pentru a reduce valorile colesterolului. Insa daca vei include si cateva suplimente nutritive care au rolul de a reduce nivelul colesterolului, in acest mod, poti imbunatati si mai mult efectele dietei tale.

Exista cateva suplimente alimentare pe care le poti incerca, pentru inceput, desigur, dupa ce ai cerut sfatul medicului tau.

Capsule cu usturoi

Pe langa faptul ca poti include usturoiul mai des in alimentatia ta, poti lua in considerare si administrarea unui supliment cu extract de usturoi. In plus, extractul de usturoi imbatranit s-a dovedit ca are proprietati ce pot sa scada valorile colesterolului, atat in studiile pe animale, cat si in cele efectuate pe oameni.

Uleiul de peste de mare adancime

Bogat in acizi grasi esentiali Omega 3, care sunt grasimi sanatoase, uleiul de peste poate fi in mod deosebit benefic daca nu obisnuiesti sa consumi cele doua portii de peste, pe saptamana, recomandate de medicii nutritionisti. Uleiul de peste de mare adancime este eficient in ceea ce priveste cresterea nivelului colesterolului HDL (numit colesterolul "bun") din sange, pentru ca acest tip de colesterol elimina colesterolul LDL din artere.

Exista dovezi stiintifice puternice care arata ca acizii grasi Omega 3 pot sa reduca semnificativ trigliceridele din sange. Totodata, Omega 3 sunt responsabili de o usoara imbunatatire a valorilor colesterolului HDL (sau colesterolul "bun"). Atentie, insa, la cantitatea de Omega 3 pe care o ingerezi: pentru ca sunt, totusi, grasimi, s-a observat in multe studii ca acesti acizi grasi cresc usor nivelul de colesterol LDL.

Niacina sau vitamina B3

Cunoscuta si sub numele de vitamina B3, niacina este folosita in mod frecvent in tratamentul hipercolesterolemiei (valorilor mari ale colesterolului). De fapt, s-a aratat ca niacina reduce nivelul trigliceridelor si poate sa scada valorile colesterolului LDL, in timp ce creste colesterolul bun, HDL.

Extractul de ceai verde

Oamenii de stiinta au analizat rezultatele din 14 studii controlate si au ajuns la concluzia ca atat consumul de ceai verde, cat si administrarea unor suplimente cu extract de ceai verde pot sa reduca nivelul colesterolului total si nivelul colesterolului LDL. Analiza a aratat ca ceaiul verde nu a afectat valorile colesterolului HDL, numit si "colesterolul bun".

Coenzima Q10 (sau CoQ10)

CoQ10 este o coenzima despre care s-a demonstrat ca este folositoare in scaderea valorilor colesterolului. Ea functioneaza prin indepartarea excesului de colesterol si prin prevenirea aterosclerozei, pentru a mentine arterele cat mai "curate", fara depuneri de placa ateromatoasa.

Ai si alti "aliati" in lupta contra colesterolului

Nu uita ca uleiul de peste (care se gaseste sub forma de ulei lichid si in capsulele umplute cu ulei de peste) poate reduce valorile trigliceridelor, un alt tip de grasime din sange. Totodata, si semintele de in (macinate) pot reduce valorile colesterolului LDL.

Suplimentele din ulei de peste pot sa ajute, deci, in scaderea nivelurilor trigliceridelor, cu pana la 30%, datorita acizilor grasi Omega 3 care se gasesc in ele (EPA si DHA). Studiile indica faptul ca un consum regulat de ulei de peste (adica aproximativ 250 mg pe zi de EPA si DHA) poate reduce riscul de deces de pe urma bolii cardiace coronariene.

stop colesterol

Drojdia de orez rosu

Derivata din orezul alb, care a fost supus procesului de fermentare, aceasta drojdie poate fi benefica. O analiza facuta asupra a 13 studii a aratat ca drojdia din orez rosu a fost eficienta in reducerea valorilor trigliceridelor si a scazut si valorile colesterolului LDL.

Nu uita, cere sfatul medicului tau inainte de a incerca oricare dintre aceste suplimente.

Ai probleme cu grasimile in sange, si suferi si de diabet? Completează chestionarul disponibil aici, iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primești un consult de specialitate GRATUIT!

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Studiul "The effect of fish oil on blood pressure and high-density lipoprotein-cholesterol levels in phase I of the Trials of Hypertension Prevention. Trials of Hypertension Prevention Collaborative Research Group.", publicat in Journal of Hypertension, 1994, autori Sacks FM, Hebert P, Appel LJ, Borhani NO, Applegate WB, Cohen JD, Cutler JA, Kirchner KA, Kuller LH, Roth KJ.
  • Studiul "Niacin and cholesterol: role in cardiovascular disease (review).", publicat in The Journal of Nutritional Biochemistry, 2003, autori Ganji SH, Kamanna VS, Kashyap ML.
  • Studiul "Coenzyme Q10 Increases Cholesterol Efflux and Inhibits Atherosclerosis through microRNAs", publicat in Arteriosclerosis, thrombosis, and vascular biology, 2015, autori Allen, Ryan M si Kasey C Vickers.
  • WebMD - https://www.webmd.com/cholesterol-management/supplements#1
  • Studiul "Cholesterol-lowering effect of garlic extracts and organosulfur compounds: human and animal studies.", publicat in The Journal of Nutrition, 2001, autori Yeh YY, Liu L.
  • Analiza "Green tea intake lowers fasting serum total and LDL cholesterol in adults: a meta-analysis of 14 randomized controlled trials", publicata in 2011 in The American Journal of Clinical Nutrition, autori Xin-Xin Zheng, Yan-Lu Xu, Shao-Hua Li, Xu-Xia Liu, Rutai Hui, Xiao-Hong Huang.
  • Analia "A Meta-Analysis of Red Yeast Rice: An Effective and Relatively Safe Alternative Approach for Dyslipidemia", publicata in PloS one, in 2014, autori Yinhua Li, Long Jiang, Zhangrong Jia, Wei Xin, Shiwei Yang, Qiu Yang, Luya Wang.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0