Plante și suplimente care te ajută să combați depresia

Tulburările depresive sunt tratate cu medicamente și psihoterapie. În plus, modificările stilului de viață, inclusiv modificarea dietei și administrarea anumitor suplimente, pot ajuta, de asemenea, persoanele în recuperare și prevenirea recidivelor. 

Mai jos sunt cele cinci clasificări ale tulburărilor depresive, care au în comun manifestări precum tristețea, starea de spirit iritabilă, sentimentul de vid și modificările cognitive care afectează funcționarea:

•    tulburare depresivă majoră
•    tulburare perturbatoare de dereglare a dispoziției
•    tulburare depresivă persistentă
•    tulburare disforică premenstruală
•    tulburare depresivă datorată unei alte afecțiuni medicale

De exemplu, unele cercetări arată că anumite vitamine, minerale, plante și alți compuși pot oferi beneficii suplimentare în îmbunătățirea simptomelor depresive.

TESTARE PCR COVID-19

Acestea fiind spuse, plantele și suplimentele alimentare nu sunt monitorizate de Food and Drug Administration (FDA) în același mod ca medicamentele. Deci, nu poți fi întotdeauna sigur de ceea ce primești.

În plus, sunt necesare mai multe studii pentru a determina care suplimente naturale sunt mai susceptibile de a ajuta în depresie și ce efecte secundare pot provoca.

Înainte de a introduce orice suplimente în dieta ta, merită să faci cercetări și să discuți cu medicul tău. Hai să vedem 11 suplimente și plante care pot aduce beneficii persoanelor cu depresie.

1. Rhodiola (Rhodiola rosea)

Rhodiola este o plantă legată de o varietate de beneficii potențiale pentru sănătate atunci când este administrată sub formă de supliment. Acestea includ simptome depresive reduse și un răspuns îmbunătățit la stres, care îți poate ajuta corpul să se adapteze la situații stresante.

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

Planta poate exercita efecte antidepresive prin capacitatea sa de a spori comunicarea celulelor nervoase și de a reduce supraactivitatea axei hipotalamo-hipofizo-adrenocorticale (HPA).

Unele studii arată că suplimentele cu rhodiola pot aduce beneficii celor cu depresie prin afectarea receptorilor neurotransmițătorului și a rețelelor moleculare care pot avea un efect benefic asupra dispoziției.

Un studiu a constatat că un supliment compus din rhodiola și șofran a redus semnificativ simptomele depresiei și anxietății la adulții cu depresie ușoară până la moderată după 6 săptămâni.

2. Şofran

Șofranul este un condiment viu colorat, care conține compuși antioxidanți. Interesant este faptul că șofranul s-a dovedit a fi promițător ca un tratament natural pentru depresie. 

Studiile au observat că crește nivelul neurotransmițătorului care stimulează serotonina. Deși nu se știe exact cum funcționează acest proces, se crede că șofranul inhibă recaptarea serotoninei, menținându-o astfel în creier mai mult timp.

O analiză a cinci studii randomizate controlate a constatat că suplimentarea cu șofran a redus semnificativ simptomele depresive la adulții cu depresie, în comparație cu tratamentele placebo.

Mai mult, analiza a constatat că suplimentele de șofran au fost la fel de eficiente în reducerea simptomelor depresive ca și medicamentele antidepresive.

3. Suplimente pentru depresie cu acizi grași Omega-3

Grăsimile Omega-3 sunt grăsimi esențiale, ceea ce înseamnă că trebuie să le iei din dieta ta. Unele studii arată că suplimentele cu Omega-3 pot ajuta la tratarea depresiei.

O analiză din 2020, care a implicat 638 de femei, a constatat că suplimentele cu acizi grași Omega-3 au îmbunătățit semnificativ simptomele depresive la femeile însărcinate și postpartum.

O altă analiză a 26 de studii, incluzând 2.160 de participanți, a constatat că suplimentele cu Omega-3 au exercitat un efect general pozitiv asupra tratamentului simptomelor depresive.

În general, suplimentele cu Omega-3 sunt bine tolerate și sunt un supliment sănătos în dieta ta dacă aceasta nu conține pește gras. De asemenea, pot ajuta la tratarea depresiei la anumite persoane. Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări.

4. NAC (N-acetilcisteină)

NAC este un precursor al aminoacizilor L-cisteină și glutation. Glutationul este considerat unul dintre cei mai importanți antioxidanți din corpul tău și este esențial pentru reglarea inflamației și protejarea celulelor împotriva daunelor oxidative.

Cercetările arată că persoanele cu depresie sunt mai susceptibile de a avea niveluri mai ridicate de citokine inflamatorii, cum ar fi proteina C reactivă, interleukina-6 și factorul de necroză tumorală-alfa. Administrarea NAC poate ajuta la reducerea inflamației și la ameliorarea simptomelor depresive. În plus, suplimentele NAC au fost sigure și bine tolerate.

Se consideră că dozele de 2-2,4 grame pe zi ajută la tratarea afecțiunilor de sănătate mintală, cum ar fi depresia.

5. Vitamina D

Vitamina D este un nutrient esențial care joacă numeroase roluri importante în corpul tău. Din păcate, mulți oameni nu au un nivel suficient de vitamina D, inclusiv persoanele cu depresie.

Cercetările arată că persoanele cu depresie sunt mai susceptibile de a avea deficit de vitamina D. Cei cu această afecțiune tind să aibă niveluri mai scăzute de vitamina D decât populația generală, iar persoanele cu cele mai scăzute niveluri tind să aibă cele mai semnificative simptome depresive.

Vitamina D poate combate depresia prin mai multe mecanisme, inclusiv reducerea inflamației, reglarea dispoziției și protejarea împotriva disfuncției neurocognitive. Totuși, sunt necesare mai multe cercetări înainte de a putea fi prescris ca tratament standard pentru depresie.

6. Vitamina B

Vitaminele B joacă un rol important în funcția neurologică și reglarea dispoziției. Vitaminele B, inclusiv folatul, B12 și B6, sunt necesare pentru producerea și reglarea neurotransmițătorilor precum serotonina, acidul gamma-aminobutiric (GABA) și dopamina. 

Cercetările arată că deficiențele de vitamina B12 și folat pot crește riscul de depresie și suplimentarea cu acești nutrienți poate ajuta la reducerea simptomelor depresive.

De exemplu, suplimentele de folat pot reduce simptomele depresiei rezistente la tratament la copiii și adulții care au o mutație genetică care afectează metabolismul folatului. 

Suplimentarea cu vitamina B12 s-a dovedit, de asemenea, că reduce simptomele depresive atunci când este utilizată alături de medicamentele antidepresive. 

O analiză din 2020 a sugerat că administrarea de suplimente de vitamina B12 poate întârzia apariția depresiei și îmbunătăți efectul efecte ale medicamentelor antidepresive.

De asemenea, s-a constatat că vitamina B6 îmbunătățește simptomele depresive atunci când este utilizată în combinație cu alți nutrienți, inclusiv triptofan și o formă de vitamina B3 numită nicotinamidă.

7. Zinc

Zincul este un mineral esențial pentru sănătatea creierului și pentru reglarea căilor neurotransmițătorilor. De asemenea, are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii.

Deficiența de zinc este puternic legată de un risc crescut de depresie și severitatea simptomelor depresiei.

O analiză a 17 studii observaționale a constatat că nivelurile de zinc din sânge au fost cu aproximativ 0,12 µg / ml mai mici la persoanele cu depresie decât la cele fără afecțiune. Studiul a asociat, de asemenea, un deficit mai mare de zinc cu simptome depresive mai mari.

8. S-adenosilmetionina (SAMe)

SAMe este un compus care conține sulf, care se arată promițător în tratamentul depresiei. Se găsește în mod natural în corpul tău și joacă roluri importante în funcționarea creierului.

O analiză din 2020 a opt studii a constatat că SAMe, atunci când este utilizat singur sau cu medicamente antidepresive, a îmbunătățit simptomele depresive. Dozele zilnice au variat între 200-3.200 mg, în timp ce timpul de tratament a variat între 2-12 săptămâni. 

9. Sunătoare

Sunătoarea este o plantă populară care s-a dovedit promițătoare în reducerea simptomelor la persoanele cu depresie.

O revizuire din 2016 a 35 de studii a constatat că tratamentul cu sunătoare a redus simptomele la persoanele cu depresie ușoară până la moderată. Cu toate acestea, suplimentul nu s-a dovedit eficient pentru tratarea depresiei severe.

La fel ca multe alte plante medicinale, sunătoarea are potențialul de a interacționa cu medicamentele utilizate în mod obișnuit. Foarte important, planta poate interacționa sever cu unele medicamente antidepresive, ducând la efecte secundare periculoase.

10. Magneziu

Magneziul este un mineral important care poate aduce beneficii celor cu depresie. Deficiența de magneziu este frecventă în rândul persoanelor cu depresie, iar cercetările arată că suplimentarea cu aceasta poate reduce simptomele depresive.

Un studiu randomizat efectuat la 126 de persoane cu depresie ușoară până la moderată a constatat că administrarea a 248 mg de magneziu pe zi timp de 6 săptămâni a îmbunătățit semnificativ simptomele depresive în comparație cu un placebo.

11. Creatina

Creatina este un acid organic care joacă un rol important în menținerea energiei creierului, printre alte funcții. Se consideră că nivelurile de energie ale creierului modificate sunt implicate în dezvoltarea depresiei. 

Unele studii sugerează că suplimentarea cu 2-10 grame de creatină pe zi poate reduce simptomele la persoanele cu depresie.


Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
https://www.healthline.com/nutrition/herbs-supplements-for-depression
1. Studiul „Rhodiola rosea therapy for major depressive disorder: a study protocol for a randomized, double-blind, placebo- controlled trial” - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4297663/
2. Stuidul „Saffron (Crocus sativus L.) and major depressive disorder: a meta-analysis of randomized clinical trials” - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4643654/
3. Studiu „The efficacy and safety of omega-3 fatty acids on depressive symptoms in perinatal women: a meta-analysis of randomized placebo-controlled trials” - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7299975/


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0