Uleiul de pește optimizează efectele dietei ketogenice

Pe măsură ce popularitatea dietei ketogenice crește, de la an la an, apar tot mai multe produse special destinate acestui stil de viață, precum suplimente alimentare și rețete personalizate, precum și planuri alimentare, pentru optimizarea timpului petrecut în pregătirea meselor, precum și a arderii de calorii (având în vedere că dieta este, în special, dedicată persoanelor active). 

Deoarece dieta ketogenică presupune un consum limitat de carbohidrați, mediu de proteine și mare de grăsimi, este o idee bună să consumi suplimente alimentare care livrează anumiți nutrienți esențiali sănătății corpului. 

Așadar, este bine să ai în vedere faptul că uleiul de pește lichid, care este bogat în acizi grași esențiali omega-3, poate fi un aliat redutabil în dieta ketogenică. Uleiul de pește lichid, din ficat de cod sau uleiul de krill, este bogat în acizi grași esențiali, mai precis în acid eicosapentaenoic (EPA) și acid docosahexaenoic (DHA), de care corpul are nevoie pentru a funcționa normal și pe care nu îi poate produce de sine stătător. 

Beneficiile acizilor grași omega-3 în dieta ketogenică

Potrivit mai multor cercetări, inclusiv potrivit unui studiu1 din 2014, acizii EPA și DHA joacă un rol foarte important în reducerea proceselor inflamatoare din organism, ceea ce se traduce prin reducerea riscului de afecțiuni cardiovasculare și prevenirea declinului cognitiv, la persoanele vârstnice. De asemenea, procesele inflamatoare sunt strâns legate de performanța sportivă (pot afecta randamentul în condiții de efort intens) și de consumul ridicat de grăsimi. Aici intervine uleiul de pește, care, prin proprietățile sale antiinflamatoare, poate contrabalansa efectele inflamatoare ale grăsimilor mono și polisaturate și reechilibra activitatea metabolică.

Dietele occidentale sunt, de obicei, bogate în acizi grași omega-6, care se regăsesc în mod natural în uleiurile vegetale și în alimentele procesate, și mai sărace în acizi grași omega-3 (adesea regăsiți în peștii grași). Acest dezechilibru poate, de asemenea, promova inflamația în organism și a fost, pe parcursul timpului, asociat cu mai multe afecțiuni inflamatorii, cum ar fi: obezitatea, artrita reumatoidă, cancerul și bolile cardiovasculare. 

Așadar, uleiul de pește, care conține un aport semnificativ de acizi grași omega-3, poate fi deosebit de util în dietele bogate în grăsimi, cum este și dieta ketogenică, pentru că poate echilibra raportul dintre cantitățile de omega-3 și omega-6 absorbite în organism și, astfel, preveni riscul de afecțiuni inflamatorii. Mai mult, uleiul de pește poate chiar optimiza impactul dietei ketogenice asupra sănătății, în ansamblu. Potrivit unui studiu2 din 2015, persoanele care urmează o dietă ketogenică și consumă, în tandem, suplimente pe bază de acizi grași omega-3, prezintă un nivel mai scăzut de trigliceride, de insulină, precum și de alți markeri inflamatori, față de cele care nu consumă asemenea suplimente.  

Așadar, dacă ai adoptat, deja, sau urmează să începi o dietă ketogenică, este recomandat să iei în calcul un supliment pe bază de acizi grași omega-3. Uleiul de pește oferă avantajul faptului că este mult mai concentrat. Așadar, dacă varianta de capsule presupune un consum mai ridicat (circa 3 capsule pe zi), o singură linguriță de ulei de pește pe zi este suficientă pentru a-ți asigura aportul necesar de acizi grași esențiali. 

Atunci când cumperi un supliment pe bază de acizi grași omega-3, asigură-te că alegi un produs de calitate, de la un furnizor verificat, iar produsul este formulat în așa fel încât să livreze cel puțin 500 mg de EPA, în combinație cu DHA, per porția de 1 gram. 

Persoanele care urmează un tratament cu medicamente anticoagulante trebuie să se consulte cu medicul curant înainte de a consuma ulei de pește sau alte suplimente pe bază de acizi grași omega-3, deoarece acizii grași au acțiune anticoagulantă, la rândul lor. 

Nu în ultimul rând, asigură-te că incluzi, în dieta ta, alimente bogate în acizi grași care sunt potrivite cu dieta ketogenică, precum somon, sardine și anșoa. 

Vitamina D

Pe lângă uleiul de pește, poți introduce în rutina ta un supliment pe bază de vitamina D, care joacă un rol esențial în buna funcționare a sistemului imunitar, inclusiv pentru persoanele care urmează o dietă ketogenică. Dieta keto nu impune riscuri mai crescute în ceea ce privește deficiența de vitamină D, dar, din moment ce această deficiență este generalizată, mai ales în rândul țărilor europene, suplimentarea, în special în anotimpul rece, când expunerea la soare este mai scăzută, este o idee foarte bună. 

Vitamina D asigură mai multe funcții esențiale la nivelul organismului, inclusiv facilitarea absorbției de calciu în oase, un nutrient care poate fi deficitar în dieta ketogenică, mai ales în rândul persoanelor cu intoleranță la lactoză. De asemenea, vitamina D susține sistemul imunitar, reglând procesul de dezvoltare celulară, promovând sănătatea oaselor și scăzând inflamația în organism. 

Din moment ce vitamina D se regăsește în foarte puține surse alimentare, specialiștii recomandă suplimentarea, pentru a asigura un aport zilnic necesar.  Medicul curant îți poate recomanda să efectuezi, în prealabil, o analiză de sânge pentru a afla dacă ai, sau nu, deficiență de vitamina D și îți poate prescrie doza necesară, în funcție de istoricul tău medical. 

Enzime digestive

Nu în ultimul rând, enzimele digestive te pot ajuta semnificativ pe parcursul dietei ketogenice. Una dintre neplăcerile principale ale persoanelor care urmează o dietă ketogenică este consumul foarte crescut de grăsimi, adesea intolerabil pentru persoanele care nu consumau, înainte, multe grăsimi. 

În același timp, aportul crescut de grăsimi poate solicita stomacul. Din moment de regimul ketogenic poate consta în până la 75% grăsimi, este de așteptat să apară un anume disconfort gastrointestinal, cu simptome precum stare de greață și diaree. 

În plus, deși dieta ketogenică conține un aport moderat de proteine, acesta poate fi, pentru unele persoane, destul de ridicat, ceea ce, din nou, poate da curs unor probleme stomacale. În aceste situații, se recomandă suplimentarea cu enzime digestive, care descompun grăsimile și proteinele și optimizează procesul de digestie. În plus, enzimele proteolitice, care sunt enzime esențiale pentru descompunerea și digerarea proteinelor, au efect demonstrat în reducerea febrei muscualre, ceea ce poate fi un punct în plus pentru persoanele care practică sport în mod regulat.  

Având în vedere aceste informații, îți poti ajusta dieta ketogenică în așa fel încât să obții rezultatele dorite, fără a avea parte de neplăceri. 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
1.Studiul Recent Advances in Omega-3: Health Benefits, Sources, Products and Bioavailability, publicat în US National Institutes of Health, în septembrie 2014, autori: Peter D. Nichols, Alexandra McManus, Kevin Krail, Andrew J. Sinclair, Matt Miller
Link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4179185/ 
2.Studiul Effects of n-3 Polyunsaturated Fatty Acids (ω-3) Supplementation on Some Cardiovascular Risk Factors with a Ketogenic Mediterranean Diet, publicat în US National Institutes of Health, în februarie 2015, autori: Antonio Paoli,Tatiana Moro, Gerardo Bosco, Antonino Bianco, Keith A. Grimaldi, Enrico Camporesi, Devanand Mangar
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4344614/ 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0