Secretele alimentatiei sanatoase de la chinezi si japonezi

Alimentatia chinezilor si japonezilor este una extrem de sanatoasa, insa nu in mod intentionat, ci pentru ca alimentele si condimentele sanatoase fac parte din cultura acestor popoare de mii de ani.

Atat chinezii, cat si japonezii, isi arata foarte greu varsta reala, parand adesea mult mai tineri decat sunt in realitate. Acest lucru de datoareaza, in mare parte, alimentatiei sanatoase, dar si stilului de viata activ.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Secretele alimentatiei sanatoase de la chinezi si japonezi 

Descopera si tu secretele pe care aceste popoare le detin si foloseste-le pentru a avea o viata lunga si sanatoasa.

Mananca la ore fixe, asa cum fac chinezii – programul de masa al chinezilor este sfant, iar acest lucru este benefic pentru organism, care are nevoie de mese regulate. Stomacul are nevoie de 4 ore sa digere alimentele de provenienta vegetala si de 6 ore sa digere carnea asa ca ideal ar fi sa iti faci programul de masa in functie de timpul necesar digestiei.

Mananca in tihna, asa cum fac chinezii – chinezii respecta inca ritualul mesei si isi ofera timp pentru a mesteca bine. Saliva are o multime de enzime care contribuie la procesul de digestie asa ca este important sa mesteci bine mancarea, pentru a preveni indigestiile, balonarea, aciditatea crescuta la stomac, dar si alte afectiuni digestive.

 

 

Mananca fructe de sezon, asa cum fac chinezii – vitaminele si mineralele din fructele si legumele de sezon sunt necesare pentru buna functionare a organismului. Chinezii consuma fructe si legume de sezon si prefera intotdeauna produsele de provenienta locala.

Inlocuieste spaghetele cu soba, asa cum fac japonezii – japonezii mananca, in loc de paste din faina, niste spaghete din faina de hrisca, care poarta denumirea de soba. Aceste spaghetels unt ideale atat pentru persoanele care sufera de intoleranta la gluten, cat si pentru persoanele care vor sa evite indicele glicemic crescut al produselor din faina de grau. Un alt avantaj al spaghetelor soba consta in faptul ca sunt usor de digerat si previn balonarea.

Bea ceai verde, asa cum fac japonezii – orice masa este incheiata cu o ceasca de ceai verde in cultura japoneza. Proprietatile antioxidante ale ceaiului verde fac din acesta un aliat de pret al sanatatii. Specialistii sustin si ca ceaiul verde accelereaza procesul de digestie asa ca il poti consuma dupa o masa copioasa. Pentru a-i face gustul mai placut, adauga un strop de zeama de lamaie si poate chiar si putina miere naturala.

Mananca portii mici, asa cum fac japonezii – japonezii servesc intotdeauna mancarea in boluri extrem de mici. Intotdeauna acestia mananca exact cat trebuie, nici macar un bob de orez in plus. Reducerea portiilor are o multime de beneficii pentru tine, incepand de la scaderea in greutate si pana la prevenirea unor probleme digestive sau chiar cardiace. Pentru a-ti fi mai usor sa micsorezi portiile de mancare, schimba-ti farfuriile si bolurile din care mananci cu unele mai mici.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mananca mai mult peste, asa cum fac japonezii – in Japonia rareori se mananca carne rosie, insa pestele este vedeta. Sub forma de sushi ori in alte preparate, pestele este consumat cu regularitate de japonezi.

 

Sursă foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0