Durerea de glezna

Durerea de glezna se refera la orice tip de durere sau disconfort resimtit la nivelul gleznei si poate fi cauzata de o accidentare – cum ar fi o entorsa – sau de o afectiune medicala, cum este de exemplu artrita.

Potrivit specialistilor, entorsa de glezna este o afectiune foarte frecventa a gleznei si consta in ruperea sau intinderea ligamentelor care asigura legatura intre oasele piciorului.

Majoritatea cazurilor de entorsa de glezna au loc atunci cand piciorul aluneca si se produce o miscare brusca si puternica a articulatiei. In urma acestui fenomen, glezna se umfla si se invineteste, iar recuperarea poate dura de la 7 pana la 14 zile, uneori chiar si cateva luni.

Chiar daca aparent este vindecata, glezna afectata va fi intotdeauna mai sensibila la modificarile de temperatura, mai slabita si mai putin stabila in comparatie cu glezna sanatoasa, arata un studiu realizat de cercetatorii americani.

Cauzele durerilor de glezna

Entorsa este, in majoritatea cazurilor, cauza durerii de glezna, insa exista si alti factori care pot da nastere acestui simptom, cum ar fi:

• osteoartrita – inflamatia articulatiilor cauzata de uzura acestora, survenita pe fondul imbatranirii

• guta – acumularea de acid uric in organism, care poate duce la formarea de depozite solide in articulatii, cu simptome precum durere, tumefiere si roseata

• inflamatia nervului sciatic (sciatica)

• infectia unei articulatii (artrita septica) – cauzata de o infectie fungica sau bacteriana 

• blocarea unor vase de sange

Primul ajutor in cazul unei entorse

Primul ajutor in cazul unei entorse de glezna se rezuma la 4 actiuni cunoscute sub acronimul RICE. Acest tratament consta in:

  • Rest – adica repausul partii traumatizate;
  • Ice – aplicarea unei pungi cu gheata pe zona afectata, de 3-5 ori pe zi, timp de trei zile, pentru reducerea umflaturii si a durerii;
  • Compression – compresie cu un bandaj elastic; nu folosi un bandaj foarte strans pentru a nu impiedica circulatia sangelui;
  • Elevation – ridicarea membrului afectat.

Pentru reducerea durerii si diminuarea aspectului tumefiat al gleznei, poti lua antiinflamatoare si analgezice. De indata ce durerea dispare, incearca sa faci exercitii pentru redarea mobilitatii gleznei: roteste in ambele directii glezna sau trage de laba piciorului in sus si in jos.

Daca durerea de glezna este cauzata de artrita, trebuie sa stii ca nu exista metode prin care sa elimini complet acest simptom neplacut, dar sunt unele care te pot ajuta sa reduci din intensitatea ei, cum ar fi: folosirea unguentelor si administrarea de medicamente antiinflamatoare, practicarea exercitiilor fizice de intensitate moderata, pastrarea unei greutati normale sau exercitiile de stretching.

Cand poate fi o urgenta medicala

Trebuie sa mergi de urgenta la medic daca:

• durerea este intensa, chiar si atunci cand stai in repaus sau nu exista o greutate  pe glezna, si dureaza mai mult de doua saptamani

• zona afectata ramane tumefiata (umflata) mai mult de trei zile

• se aud pocnituri in zona gleznei atunci cand incerci sa misti piciorul

• articulatia gleznei iese prin piele (poate fi un semn de fractura) sau se deplaseaza (luxatie)

• prezinti o senzatie de caldura, sensibilitate si roseata in zona gleznei

• febra mai mare de 38 de grade

Medicul poate solicita efectuarea unei radiografii la nivelul gleznei, pentru a vedea cu exactitate care este cauza durerii.

Metode de prevenire

Durerile cauzate de afectiuni precum artrita nu pot fi prevenite, insa exista metode prin care poti evita producerea unei entorse si a altor accidente ce pot duce la aparitia durerii de glezna, cum ar fi:

  • Poarta de incaltaminte confortabila, care ofera suport stabil gleznei;
  • Evita pantofii cu toc inalt;
  • Fa exercitii de stretching – inainte si dupa antrenament – si exercitii pentru imbunatatirea echilibrului;
  • Slabeste daca esti supraponderal;
Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0