Ce beneficii are pudra de roșcove și de ce este mai sănătoasă decât cacaua

Deși provine din regiunile mediteraneene, pudra de roșcove și-a găsit mulți susținători și pe meleagurile noastre, datorită calităților și gustului plăcut. Obținută prin măcinarea păstăilor de roșcove coapte, pudra este folosită ca îndulcitor natural, dar și ca înlocuitor pentru cacao. Poate fi consumată atât de adulți, cât și de copii, deoarece are multe beneficii pentru sănătate. Părinții, în special, preferă să o folosească mai ales pentru a le prepara celor mici dulciuri sănătoase de casă.

Bogată în nutrimente, săracă în calorii

Pudra de roșcove nu conține grăsimi, însă e o sursă de fibre mai bună decât cacaua. Fibrele ajută la reglarea colesterolului și a tensiunii arteriale, la prevenirea constipației și la păstrarea unei greutăți adecvate. Se pare că pudra de roșcove este indicată și pentru persoanele care țin cură de slăbire, pentru că ajută la scăderea apetitului și dă senzația de sațietate pentru mai mult timp. De asemenea, carobul conține fier, cupru, zinc, mangan și vitamina A,  ultima dintre aceastea fiind utilă pentru păstrarea sănătății oculare.

Conține calciu, dar nu oxalați

Pudra de roșcove le este indicată și persoanelor care au avut pietre la rinichi și care mențin o dietă care exclude oxalații. Deși are calciu în conținut, pudra de roșcove nu are și oxalați, precum cacaua. Aceștia reduc capacitatea corpului de a absorbi calciul și, pe termen lung, o alimentație bogată în oxalați crește riscul de apariție a problemelor renale. Calciul, pe de altă parte, este important pentru sănătatea osoasă și ajută la funcționarea corespunzătoare a inimii, mușchilor și nervilor.

Este o sursă de antioxidanți

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cercetările au arătat că pudra de roșcove este o sursă de polifenoli, conținând nu mai puțin de 24, printre care flavonoide și acid galic. Aceștia reduc stresul oxidativ și luptă împotriva radicalilor liberi, având proprietăți antiinflamatoare, antidiabetice, anticanceroase și neuroprotectoare. De asemenea, quercetina are și ea efecte pozitive în combaterea celulelor canceroase.

Nu conține sodiu, cofeină, tiamină și gluten

Multe persoane consumă prea multă sare, atât din alimente, cât și adăugată, crescându-și riscul de hipertensiune, osteoporoză, probleme renale, accident vascular cerebral și atac de cord. Pudra de roșcove nu conține sodiu, motiv pentru care poate fi folosită de persoanele care trebuie să evite sarea. Dacă vrei să eviți cofeina și ești în căutarea unui înlocuitor pentru ciocolată, poți folosi pudră de roșcove în deserturi. Aceasta nu are cofeină și deci nu va avea nici efectele neplăcute pe care le poate cauza aceasta: insomnii, ritm cardiac accelerat, iritabilitate sau tulburări gastrice. De asemenea, spre deosebire de cacao, carobul nu conține nici tiamină, un aminoacid care poate declanșa migrenele. Și persoanele alergice la gluten sau cu boală celiacă pot consuma carob, deoarece acesta nu are în compoziție nici gluten. 

Combate diareea

Bogată în taninuri (polifenoli care se găsesc în unele plante), pudra de roșcove poate fi folosită ca remediu natural pentru combaterea diareei. Cercetările arată că administrarea carobului împreună cu săruri de rehidratare este o metodă eficientă pentru tratarea diareei acute la copiii între 3 luni și 2 ani. De asemenea, câteva studii au arătat că, dacă pudra de roșcove este amestecată în laptele bebelușului, acesta are mai puține episoade de regurgitație.

Carob vs. cacao

  • 1 lingură de carob are 35 de calorii, 0 g grăsime, 0 g grăsmi saturate, 13 g carbohidrați, 7 g zahăr, 7 g fibre și 52 mg calciu.
  • 1 lingură de cacao are 35 de calorii, 2 g grăsime, 1 g grăsimi saturate, 9 g carbohidrați, 0 g zahăr, 6 g fibre și 19 mg calciu.

Deși pudra de roșcove are mai mult zahăr, faptul că este dulce în mod natural face ca în preparatele în care se folosește să nu mai fie nevoie de atât de mult zahăr adăugat, cum se întâmplă în preparatele cu cacao, care este amară.

Cum poți folosi pudra de roșcove?

  • Adaug-o pe post de îndulcitor în smoothie-uri de fructe și legume.
  • Presar-o peste un iaurt simplu sau peste o cupă de înghețată preparată în casă.
  • Folosește-o în aluatul de prăjituri sau în cel de pâine.
  • Înlocuiește ciocolata caldă cu o băutură delicioasă cu carob. Pune într-un ibric o linguriță de pudră de roșcove și 250 ml de lapte la alegere (de vacă, de migdale, de orez, etc.) și amestecă-le pe foc mediu până se desfac cocoloașele. Adaugă și câteva picături de vanilie, iar când începe să fiarbă, oprește focul și toarnă băutura într-o cană.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie: 
https://www.healthline.com/health/food-nutrition/carob-powder
https://www.verywellhealth.com/carob-benefits-4682632 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0