Trucuri eficiente împotriva frigului: Cum păstrezi iarna căldura corpului

Anotimpul rece este în plină desfășurare, dar majoritatea dintre noi încă visează la zilele însorite de vara trecută, în care ultima noastră grijă era protecția împotriva frigului. Din fericire, există o serie de trucuri la care putem apela pentru a ne ține departe de frig.

Îmbrăcați-vă în straturi 

Regula de aur pentru a menține temperatura corpului la valori optime este îmbrăcatul în mai multe straturi subțiri. Pe lângă acestea, este important să avem mereu, pe noi, un fular, o căciulă și o pereche de mănuși. De asemenea, este recomandat să ne alegem materialele cu grijă: lână, fleece, angora, poliester – acest tip de materiale ne vor garanta o stare de bine, chiar și în cele mai crunte zile de iarnă. De asemenea, nu uitați de șosete groase și, după caz, de ciorapi groși.

Investiți în încălțăminte de iarnă de calitate

O vorbă din popor sună așa: ”frigul te prinde întotdeauna de la picioare”, și este foarte adevărat. Prin urmare, este recomandat să nu faceți rabat la calitatea încălțăminții de iarnă. Investiți într-o pereche de cizme sau ghete de iarnă, din materiale de bună calitate, care să vă asigure confortul necesar pe parcursul întregului anotimp rece. Veți vedea că, la acest tip de încălțăminte, nici nu este nevoie de șosete foarte groase sau chiar de două perechi de șosete. Așadar, veți putea circula oriunde cu ușurință și fără stresul frigului. În plus, talpa antiderapantă a unei perechi de încălțăminte de iarnă de calitate vă va proteja de riscul alunecării pe gheață.

Nu vă bazați pe alcool

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

O altă vorbă din popor spune că alcoolul ne face sângele să clocotească și, astfel, nu mai simțim frigul. Acest lucru nu este adevărat – alcoolul, într-adevăr, produce vasodilatație, dar tocmai acest proces ”fură” din căldura care ar trebui să ajungă la organele vitale. Prin urmare, nu vă bazați pe alcool pentru a ține frigul departe. Din contră, evitați să beți alcool înainte de a ieși din casă, pentru a vă feri de frig. 

Orientați-vă spre mâncăruri și băuturi calde 

Oricât de gustoase sunt răciturile, acestea nu sunt un aliment indicat pentru sezonul rece, tocmai pentru că ne infrigurează mai tare. În schimb, învățați-vă să optați pentru alimente, în special lichide, calde, pentru această perioadă , precum supe, ciorbe, porridge, cereale cu lapte, tocănițe, etc. Un alt truc este să adăugați puțin piper sau ardei iute la masă – iuțeala crește temperatura corpului și o menține în parametri pe timp îndelungat.

Evitați leneveala 

Lipsa mișcării nu doar că ne poate produce disconforturi digestive și chiar psihice, este contraindicată și pentru menținerea unei temperaturi optime a organismului. Activitatea fizică stimulează circulația sangvină și acest lucru crește temperatura organismului. Așadar, încercați să faceți chiar și un minimum efort de mișcare o dată la două ore. De asemenea, când sunteți în repaus, încercați să nu aveți picioarele la sol, pentru a nu vă prinde frigul de la picioare. 

Creați un mediu cald, acasă  

Înainte de sosirea iernii, este bine să faceți o revizie centralei/sistemului de căldură, pentru a nu avea surprize odată cu instalarea frigului. Încercați, de asemenea, să mențineți o temperatură constantă, pentru a nu vă supune corpul la șocuri termice. Aveți grijă la ușile rămase deschise din neglijență și asigurați-vă că frigul nu pătrunde prin căi mai puțin vizibile, cum ar fi printre geamuri sau pe gaura cheii. De asemenea, puteți spori căldura din casă cu o aerotermă sau un șemineu electric. 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibilografie: 
https://www.bhf.org.uk/informationsupport/heart-matters-magazine/medical/beat-the-cold/keeping-warm
https://www.mariecurie.org.uk/blog/keeping-warm/179148

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0