Somn odihnitor in noptile toride de vara: 12 trucuri

Pare ireal, insa vara are si dezavantaje – este vorba despre noptile calduroase, in care orice ai face nu reusesti sa adormi din cauza temperaturilor ridicate, care te fac sa transpiri abundent si iti taie, totodata, respiratia.

Exista cateva trucuri pe care le poti folosi pentru a face noptile de vara mai suportabile si pentru a avea un somn odihnitor, in ciuda caldurii sufocante.

Fa-ti un dus rece exact inainte sa te culci – Un dus cu apa rece iti va reduce temperatura corpului si te va face sa te simti confortabil in momentul in care te bagi in pat.

Tine draperiile/ jaluzelele trase toata ziua – Dimineata, dupa ce aerisesti, asigura-te ca acoperi complet geamurile, astfel incat sa nu permiti niciunei raze de soare sa patrunda in camera. Astfel, temperatura din dormitor nu va creste la fel de mult ca atunci cand lasi geamul neacoperit.

Cumpara-ti o perna umpluta cu hrisca – Pernele umplute cu hrisca permit aerului sa circule mai usor in interior, mentinand astfel o temperatura placuta. Spre deosebire de o perna obisnuita, perna umpluta cu hrisca nu absoarbe caldura emanata de corpul tau. Un alt avantaj al acestor perne consta in faptul ca sunt extrem de confortabile pentru capul si gatul tau.

Foloseste o fata de perna din matase – Poate suna extravagant, insa o fata de perna din matase naturala regleaza temperatura si nu te va face sa transpiri peste noapte. Un alt avantaj al folosirii unei asemenea fete de perna consta in faptul ca nu iti electrizeaza parul si iti protejeaza si pielea.

Pune-ti fata de perna in congelator – Scoate fata de perna, pune-o intr-o punga si las-o la congelator 15-30 de minute. Pune-o apoi inapoi pe perna si culca-te. Temperatura scazuta a acesteia iti va permite sa adormi mai repede decat ai crede.

Dormi singur – Daca temperaturile sunt atat de crescute incat nu te lasa sa adormi, e timpul sa iti lasi partenerul sa doarma in pat si sa te duci pe canapeaua din sufragerie. Secretul consta in adoptarea unei pozitii cu mainile si picioarele cat mai indepartate, astfel incat aerul sa poata circula in voie.

Inlocuieste patura cu un cearsaf – Ai tendinta sa te invelesti peste noapte, chiar daca este foarte cald? Tine la indemana un cearsaf, altfel te vei trezi dimineata infofolit in patura. Alege un cearsaf realizat din bumbac.

Racoreste-te, din cand in cand, cu apa termala – Daca te trezesti peste noapte transpirat si simti ca iti este foarte cald, pulverizeaza putina apa termala pe fata si pe gat si te vei simti mult mai bine.

Imbraca-te in pijamale din bumbac – Si pijamalele pe care le porti ar trebui sa fie din bumbac, astfel incat sa absoarba transpiratia si sa permita aerului sa circule.

Opreste toate sursele de caldura din dormitor – Nu deschide televizorul, nu aprinde veiozele si nu porni calculatorul (daca ai unul in camera in care dormi). Este recomandat sa iti petreci seara in alta incapere decat in cea care dormi, pentru a reduce sursele de caldura la minimum.

Fa-ti un ventilator improvizat – Uda un prosop cu apa rece, apoi deschide geamul si atarna prosopul in dreptul acestuia. Aerul care patrunde in camera va fi racit de prosopul ud si temperatura din dormitor va fi redusa treptat.

Foloseste comprese reci – Daca simti ca nimic nu te ajuta sa adormi si caldura te scoate din minti, pune-ti comprese reci pe frunte. Uda un prosop de dimensiuni reduse sau umple un saculet cu 2-3 cuburi de gheata si pune-ti compresa improvizata pe frunte, asigurandu-te ca ajunge si la tample.

Cum sa te protejezi in timpul caniculei

Nu uita ca atunci cand transpiri foarte mult, corpul tau pierde apa si electroliti, iar acest factor poate fi periculos. Asigura-te, deci, ca iti "reumpli" rezervele de apa si de electroliti si ca nu te deshidratezi. Este bine sa ai tot timpul langa patul tau o sticla cu apa, in cazul in care ti se face sete peste noapte.

Totodata, evita expunerea excesiva la soare si evita sa te expui la razele lui fara sa iti protejezi in prealabil pielea cu o crema sau lotiune cu SPF. Arsurile solare se vor adauga la disconfortul pe care il ai deja, cand incerci sa adormi atunci cand este foarte cald in dormitor.

Alte trucuri care te invata cum sa ai un somn linistit

  • Bea multe lichide reci si mananca portii mai mici de mancare (mai des).
  • Pune la congelator un prosop curat si umed - acest prosop poate fi folosit pe post de compresa rece, cand vrei sa te racoresti.
  • Incearca sa faci dus si sa iti lasi parul umed inainte de culcare, daca noptile sunt toride.
  • Daca folosesti ventilatoare in locuinta, asigura-te ca lasi un spatiu ori creezi o cale buna pentru ca aerul sa circule, tinand usa de la dormitor deschisa.
  • Pune muzica relaxanta in dormitor - poate fi un aliat excelent, care te ajuta sa te calmezi chiar si intr-o noapte torida de vara.
  • Amana activitatile pe care le ai in aer liber, daca sunt prea aproape de ora ta de culcare.
  • Umple o soseta curata cu orez crud, leag-o bine la capat, cu un elastic, si pune-o la congelator cateva ore. Ia soseta umpluta cu orez in pat si foloseste-o pe fata si pe gat, pentru a te racori in noptile toride de vara.

Temperatura din dormitor afecteaza calitatea somnului

Expertii spun ca temperatura corpului si temperatura din dormitor pot avea un impact mare asupra calitatii somnului tau. Asa cum ai simtit deja pe pielea ta in timpul verii ori in zonele geografice in care caldura este extrema, este destul de dificil sa dormi bine atunci cand este prea cald in incapere. Un studiu1 de peste hotare a aratat ca temperatura din dormitor a afectat calitatea somnului mai mult decat ar fi afectat-o zgomotele din exterior.

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

1"Relative and combined effects of heat and noise exposure on sleep in humans.", publicat in 1991, in Sleep; Libert JP, Bach V, Johnson LC, Ehrhart J, Wittersheim G, Keller D.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0