25 de lucruri mărunte, dovedite științific, care ne fac mai fericiți

Unele persoane par să emane fericire prin toți porii, dar dacă nu ești una dintre acestea, află că există o serie de lucruri mici, pe care le poți face oricând, pentru a-ți schimba perspectiva asupra vieții și pentru a te simți mai bine. În timp, vei vedea cum aceste mici schimbări vor face diferența, pentru o calitate a vieții sporită. 

1. Fă sport

Orice tip de exercițiu fizic este binevenit pentru a stimula circulația sangvină și, respectiv, a secreției de endorfine în corp. O plimbare sau o alergare de 20 minute, o tură cu bicicleta, o oră de dans sau de sală sunt cheia unei sănătăți fizice și psihice mai bune. Cercetările arată că sportul poate contribui la atenuarea simptomelor de depresie și anxietate, care sunt principalele obstacole în calea stării de bine. 

2. Practică yoga

Atunci când ești nervos, obosit sau ai, pur și simplu, o dispoziție proastă, yoga îți poate fi de real ajutor. Specialiștii susțin că yoga poate ajuta în managementul depresiei și al anxietății dar și al stărilor de îngrijorare, frustrare sau furie. Secretul stă în concentrarea pe respirație, care te ajută să îndepărtezi gândurile negative și să îți proiectezi toată atenția asupra propriului corp. 

3. Mănâncă legume cu frunze verzi

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Legumele cu frunze verzi, precum varza kale, spanacul sau varza de bruxelles, sunt bogate în acid folic, un nutrient corelat cu diminuarea stărilor negative și a depresiei, deoarece susține producția de dopamină în creier. 

4. Încearcă terapia cognitiv-comportamentală

Nu e un lucru mărunt, dar este o investiție în tine. Terapia cognitiv-comportamentală este dovedită în tratamentul eficient al depresiei cronice și al tulburărilor anxioase. Chiar dacă nu suferi de ceva major, această formă de terapie te poate ajuta să combați eficient gândurile negative și să îți schimbi, în bine, perspectiva asupra vieții.

5. Cumpără-ți un buchet de flori 

Florile sunt un remediu imediat pentru calmarea anxietății și înlăturarea proastei dispoziții, chiar și atunci când îți cumperi un buchet pentru tine. În primul rând, îți vor înveseli casa, iar în al doilea rând, parfumul natural al acestora îți vor da o stare de bine.

6. Zâmbește

Deși zâmbetul este o reacție naturală doar ca răspuns la o stare de fericire, studiile arată că zâmbetul, în sine, poate induce o stare de bucurie, fără un stimul extern. Așadar, chiar și atunci când nu ai de ce zâmbi, încearcă să o faci, pentru a activa stimulii fericirii din creier, ceea ce îți va îmbunătăți starea de spirit. 

7. Lasă lumina să pătrundă în cameră

Lumina naturală a soarelui îți poate îmbunătăți starea de spirit și stimula productivitatea. Astfel, dacă nu ai spor în muncă sau ești lipsit de inspirație, trage draperiile și permite soarelui să pătrundă. 

8. Ieși afară

O plimbare afară poate face minuni. Adesea, când nu suntem în apele noastre, ieșitul nu pare cea mai îmbietoare alternativă, dar științific, funcționează. Corpul uman produce vitamina D atunci când este expus la soare, iar mișcarea stimulează numeroase procese benefice în organism. Ține minte acest lucru data viitoare când ai o stare proastă și ia-ți 20 de minute pentru o plimbare în împrejurimi.

9. Mănâncă ciuperci

Ciupercile sunt o sursă naturală de vitamina D. Aceste legume gustoase sunt, de fapt, singura sursă vegetală de vitamina D, care este responsabilă pentru stimularea serotoninei în creier. Așadar, pentru o stare mai bună, ai grijă ca aportul de vitamina D să fie ridicat, iar ciupercile sunt o sursă excelentă și accesibilă.

10. Încearcă meditația

Meditația este o modalitate foarte bună de a te elibera de stres, îngrijorări și gânduri negative. Studiile arată că beneficiile meditației includ scăderea tensiunii arteriale, stimularea libidoului și atenuarea durerilor cronice. 10 minute pe zi sunt suficiente pentru îmbunătățiri vizibile.

11. Miroase o portocală

Mirosul de citrice stimulează acea parte a creierului responsabilă pentru relaxare. Așadar, dacă te simți mai stresat ca de obicei, încearcă acest truc simplu, fie prin consumul unui fruct citric, fie prin aromaterapie. Ai nevoie doar de un ulei esențial de portocale sau lămâie.

12. Mănâncă o gustare pe bază de carbohidrați

După-amiaza, majoritatea dintre noi ne simțim puțin letargici, dar, în loc de cafea, o gustare din carbohidrați poate fi mai eficientă. Carbohidrații dau energie și stimulează buna dispoziție, ceea ce te poate motiva să ieși în oraș după muncă sau să continui să lucrezi în mod productiv.

13. Joacă-te cu animalul de companie

Un animal de companie îți poate îmbunătăți considerabil starea de spirit și, în timp, chiar și starea de sănătate. Numai 15 minute de joacă cu animăluțul tău pot stimula producția de serotonină, prolactină și oxitocină, hormoni responsabili pentru o stare de spirit bună, dar și reduce producția de cortizol, numit și hormonul stresului.

14. Ia-ți micro-pauze

Cercetările arată că pauzele scurte și dese pot spori, în ansamblu, productivitatea și crește interesul și entuziasmul pentru muncă. În plus, o pauză de câteva minute pentru a te uita la un filmuleț amuzant sau pentru a vorbi la telefon cu cineva drag îți va îmbunătăți și starea pisihică.

15. Adaugă turmeric în mâncăruri

Substanța activă din turmeric, curcumina, are proprietăți antidepresive. Poți adăuga turmeric în mâncare pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit, dar și pentru alte beneficii ale turmericului, precum proprietățile antiinflamatorii și antiseptice.    

16. Ascultă muzică

Muzica este un stimulent excellent pentru o stare de spirit bună, iar asociată cu dans te poate revigora și umple de energie pentru o zi productivă și lipsită de stres și gânduri negative.

17. Cântă

Cântatul reprezintă o formă de deconectare simplă și eficientă. Numai câteva minute de cântat îți pot îmbunătăți starea de spirit și te pot elibera de stres.

18. Mănâncă ciocolată

Ciocolata conține triptofan, care stimulează producția de serotonină în creier, deci starea de bine pe care ți-o dă ciocolata este reală și, prin urmare, consumul moderat de ciocolată este încurajat, chiar și în curele de slăbire.

19. Mănâncă ouă

O omletă delicioasă te poate binedispune oricum, dar conținutul de triptofan regăsit în mod natural în ouă este cel care activează secreția de serotonină pentru o stare generală de bine și mai puțin stres.

20. Bea cafea

Cafeaua nu este doar un energizant efficient, ci și o modalitate de a-ți îmbunătăți starea psihică. Nu ai nevoie de mai mult de două cești pe zi pentru a fi productiv și binedispus.

21. Bea ceai verde

Dacă nu îți place cafeaua, alege o cană de ceai verde în loc. Ceaiul verde este bogat în polifenoli, care sunt antioxidanți puternici asociați cu stimularea metabolismului și scăderea riscului de boli de inimă, hipertensiune și osteoporoză. În plus, antioxidanții scad nivelul de stres resimțit de organism și furnizează energie care, la rândul său, oferă o stare de bine.

22. Comunică

Fă o pauză de social media, televizor sau calculator și vorbește cu cineva drag. O discuție cu cineva apropiat te poate elibera de stres, îți poate scădea tensiunea și induce o stare de relaxare și de bună dispoziție. În plus, ai șansa să afli noutăți despre cei dragi ție.

23. Mănâncă grăsimi sănătoase

Grăsimile sunt esențiale pentru buna funcționare a organismului, deci este important să nu le omiți din alimentația ta zilnică. În plus, grăsimile ajută la obținerea unei stări de bine deoarece încetinesc digestia și reglează nivelul de zahăr din sânge, ceea ce promovează o stare de sațietate și satisfacție prelungită, după masă. Așadar, dacă te simți anxios sau stresat, mănâncă o salată cu avocado sau niște nuci, drept gustare.

24. Mănâncă mai mult somon

Somonul este bogat în acizi grași omega-3, care au proprietăți antidepresive și anxiolitice, deoarece susțin funcțiile creierului responsabile pentru reglarea stării de spirit și al emoțiilor. Dacă nu îți place peștele, poți opta pentru suplimente cu omega-3.

25. Consumă sunătoare

Sub formă de suplimente sau ceai, sunătoarea este foarte bună pentru minte și corp, deoarece are proprietăți antidepresive prin stimularea producției de serotonină. Dacă urmezi un tratament cu antidepresive, este important să te consulți cu medicul înainte, deoarece secreția de serotonină poate fi exacerbată de consumul de sunătoare.  

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
CNN Health - 25 (scientific) happiness hacks
https://edition.cnn.com/2016/01/22/health/happiness-hacks/index.html 
Mind Body - 8 Tips for Improving Happiness (That Actually Work)
https://mindbody.io/blog/wellness/8-happiness-hacks-actually-work  

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0